Latvijā ik dienas satiksmē piedalās vairāki simti tūkstoši automašīnu. Diemžēl Latvijas statistika liecina, ka vidēji viens auto vadītājs iekļūst ceļu satiksmes negadījumā reizi septiņos gados.
Turpat divās trešdaļās Latvijas mājsaimniecību (63%) apzinās sarunas nozīmi par to, kā rīkoties, ja kāds no tās locekļiem saslimst vai nomirst, liecina Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) un socioloģisko pētījumu uzņēmuma “Norstat” pētījuma rezultāti.
No dažiem simtiem līdz pat 20 000 eiro - tik dārgi var izmaksāt sadzīviskā ceļā, sportojot vai citādi iegūta trauma, liecina AAS BALTA (PZU grupa) statistika.
40% Latvijas iedzīvotāju nav aizdomājušies, kā pasargāt ģimeni pēkšņas nelaimes vai savas nāves gadījumā, 29% par to ir domājuši, bet vēl nav atraduši atbilstošu risinājumu, un tikai 16% juridiski ir sakārtojuši jautājumus, lai nelaimes brīdī pasargātu tuviniekus, liecina Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) un socioloģisko pētījumu aģentūras "Norstat" kopīgi veiktais pētījums.
Apdrošināšanas sabiedrība "ERGO" par aizvadītā gada decembrī Rēzeknē nodegušā būvniecības preču veikala mantu izmaksājusi "SIA DEPO DIY" apdrošināšanas atlīdzību 5,8 miljonu eiro apmērā. Tā ir lielākā līdz šim "ERGO" izmaksātā apdrošināšanas atlīdzība Latvijā un otra lielākā Latvijas apdrošinātāju vēsturē.
Sniegs un sals spēj sagādāt grūtas dienas pat ziemeļu valstu iedzīvotājiem. Janvārī Latviju piemeklējuši, īsti ziemīgi laika apstākļi, kas noveduši pie dramatiska, ar laika apstākļiem saistītu satiksmes negadījumu skaita palielināšanos. Apdrošināšanas akciju sabiedrība "BTA Baltic Insurance Company" (BTA) kopš janvāra sākuma saņēmusi 27 reizes vairāk KASKO un OCTA atlīdzību pieteikumus nekā šajā periodā pirms gada.
Transportlīdzekļu īpašnieki, kas pērk OCTA uz 3 mēnešiem, biežāk kavē laicīgu polises atjaunošanu vai apzināti izvēlas ilgāku laiku neapdrošināt spēkratu, salīdzinājumā ar tiem, kuri apdrošina savu auto uz 12 mēnešiem.
Saeimas deputāts Kaspars Ģirģens rosina mainīt vairāk nekā 10 gadus iedibināto apdrošinātāju kārtību un ļaut transportlīdzekļu īpašniekiem iegādāties OCTA polisi arī uz mēnesi, kas ļautu samazināt neapdrošināto transportlīdzekļu skaitu ceļu satiksmē.
Lai ieviestu solidāru līdzdalību veselības aprūpē un novērstu Latvijas nodokļu maksātāju diskrimināciju pēc nodokļu maksāšanas statusa, tiek plānots, ka līdz 2022.gadam veselības aprūpes pakalpojumus varēs saņemt neatkarīgi no veiktajām valsts obligātās veselības apdrošināšanas iemaksām - tāpat kā līdz šim, paredz valdībā atbalstītie grozījumi "Veselības aprūpes finansēšanas likumā".
Pētījuma ietvaros Latvijas, Lietuvas un Igaunijas iedzīvotājiem tika jautāts, cik bieži tiek veikta automašīnas maiņa un kāds pēdējoreiz bija iemesls. Lūdzot norādīt iemeslu, visu trīs valstu iedzīvotāju biežākā izvēle bija vienāda - Lietuvā (35 procenti), Latvijā (34 procenti) un Igaunijā (30 procenti) atzina, ka automašīnas remonts kļuvis pārāk apnicīgs.
Līgas acīmredzot ir apzinīgākas īpašuma un veselības apdrošināšanas polišu īpašnieces nekā Jāņi, viņas arī salīdzinoši biežāk piesaka apdrošināšanas gadījumus - lai gan Līgu Latvijā ir gandrīz piecas reizes mazāk nekā Jāņu, viņām izmaksāto apdrošināšanas atlīdzību apjoms atpaliek vien par 63% no Jāņiem izmaksātā, secināts apdrošināšanas akciju sabiedrībā "BTA Baltic Insurance Company" (BTA).
“BTA Baltic Insurance Company” (turpmāk – BTA), kā sociāli atbildīgs uzņēmums, šajā izaicinošajā periodā aicina klientus kopīgi iesaistīties sociāli atbildīgā akcijā – no katras iegāgātas polises viens eiro tiek ziedots Bērnu slimnīcas Vecāku mājai, informē uzņēmumā.
Apdrošināšanas kompānijām nav vienotu nosacījumu par zaudējumu segšanu vai ārstēšanās izdevumu apmaksu, viņu klientiem ceļojuma laikā saskaroties ar koronavīrusu. Vieni apdrošinātāji ir gatavi atlīdzināt pārtikas iegādi, ja karantīnas dēļ nāksies ilgāk uzkavēties ceļojuma galamērķī, citi to nedarīs.
Mājas ir miera osta, kur atgriezties, ko sargāt un par kuru rūpēties. Bet kā pasargāt savu īpašumu, ja atļaujat tajā dzīvot kādam citam? Kuram jāapdrošina īzīrētais mājoklis – īpašniekam vai īrniekam? Apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) dati liecina, ka īrnieku neuzmanīgas vai ļaunprātīgas rīcības sekas var izmaksāt pat vairākus tūkstošus eiro, savukārt īpašnieku zināšanas par iespējām sevi pasargāt ne vienmēr ir pietiekamas.
Kā liecina Swedbank apdrošināšanas apkopotie dati, pērn Latvijas iedzīvotāji saskārušies gan ar mazākām, gan lielākām likstām. Izmaksāto atlīdzību apmērs svārstās no dažiem desmitiem eiro par diennakts tehnisko palīdzību automašīnām, līdz simtiem tūkstošiem eiro par uguns nelaimes radītajiem bojājumiem mājoklim. Kopumā biežākās likstas, kas piemeklē iedzīvotājus, ir cauruļvadu plīsumi mājoklī, automašīnu bojājumi sadursmju rezultātā, kā arī sadzīviskas traumas, kas gūtas ikdienā vai sportojot.
Lai ieplānotā atpūta noritētu veiksmīgi un iespējamos zaudējumus un traumas segtu apdrošināšanas polise, cilvēkiem ceļojumu plānošanā jāiekļauj rūpīga apdrošināšanas risku seguma izpēte, uzsverAAS “BTA Baltic Insurance Company” (BTA), atklājot, ka lielākā izmaksātā atlīdzība par slēpojot gūtu galvas traumu pērnā gada pavasarī sasniegusi pat 87 tūkstošus eiro.
Kamēr šajā sezonā sniega Latvijā tikpat kā nav bijis un pašmāju slēpošanas kalni atrodas piespiedu dīkstāvē, aktīvās ziemas atpūtas baudītāji kā katru gadu pošas uz kalnu kūrortiem ārvalstīs, kur sezona ilgst līdz pat aprīļa vidum. Neatkarīgi no izvēlētās trases un nobrauciena augstuma bīstamus kritienus piedzīvo pat pieredzējuši slēpotāji, liecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) pieredze. Slēpošanas trasēs gūtās traumas nereti ir tik smagas, ka cilvēks paša spēkiem kalnu nespēj pamest, bet līdz ar medicīniskā helikoptera izsaukumu evakuācijai kopējās izmaksas par traumu kādam slēpotājam pērn sasniegušas pat 18 000 eiro.
Mūža pensijas apdrošināšanā šogad deviņos mēnešos dzīvības apdrošinātāji bruto prēmijās kopumā parakstījuši 23,198 miljonus eiro, kas ir par 36,4% vairāk nekā 2018.gada attiecīgajā periodā, liecina Finanšu un kapitāla tirgus komisijas dati.