Neatkarīgā iesaka: TOP 10 notikumi kultūrā no 6. līdz 12. novembrim

© Publicitātes foto

8.lapa

Par ķermeņa, psihes un attiecību trauslumu

Publicitātes foto

Šoruden klajā nācis žurnālistes Ilzes Upītes debijas romāns «Galējības labirintos».

Ja Sofija un Ernests tajā pievakarē nebūtu nejauši «makdonaldā» atklājuši, ka abiem ir pilnīgi vienāds un visai neparasts veids, kā ēst burgerus... Ja nebūtu noskaidrojies, ka tā nav abu vienīgā līdzība... Ja viņu mīlasstāsts nebūtu attīstījies tik strauji... Taču viss notiek tieši tā, un nu atliek tikai noskaidrot, kas liktenim padomā, abus savedot kopā. Ilzei Upītei debijas romānā izdodas savērpt gan savu tēlu, gan arī lasītāju emocijas negaidītos un neparedzētos virpuļos, noturot interesi līdz pašām beigām.

«Rakstot šo grāmatu, es ļoti daudz domāju par trauslumu. Par cilvēka fiziskā ķermeņa, psihes un attiecību trauslumu. Kamēr šī sarežģītā struktūra, ko sauc par cilvēka ķermeni/organismu, netraucē trakajam ikdienas skrējienam, šķiet, ka tā būs mūžīgi. Bet nereti, tikai saņemot ārkārtīgi lielu triecienu, skatam paveras vēl neapgūtas mācībstundas,» saka grāmatas autore Ilze Upīte, bijusī «Neatkarīgās» žurnāliste.

«Šo stāstu varētu nosaukt arī par kādas laulības anatomiju. Viss sākas kā ierasti - aizraujošs randiņu periods, kas visai ātri pāriet kopā dzīvošanas posmā. Drīz jau seko bildinājums un kāzas. Bet pēc tam... Pēc tam sākas dzīve, kura, kā izrādās, ir pavisam savādāka nekā iecerēts. Nez, kurā brīdī Sofija un Ernests sāka lūkoties katrs savā virzienā? Un vai viņi spēs atkal saprasties un ieraudzīt arī otru? Sajutos mazliet kā lūriķe, kā skatītos pa atslēgas caurumu kaimiņu dzīvoklī. Un neteiktu, ka viss tur ieraudzītais man patika, tomēr atrauties nevarēju, jo tik ļoti gribējās uzzināt, kā tas viss beigsies,» raksta grāmatu blogere Meldra Gailāne.

Turpinājumu lasi nākamajā lapā

Pasākumi

Šis mēnesis Latgalē aizrit kāda nebijuša un varbūt pat unikāla mūzikas un dzejas kopprojekta zīmē – uz vienas skatuves un vienā kultūrtelpā satiekas 20. gadsimta latgaliešu dzeja ar 21. gadsimta latviešu hiphopu. Proti, Seimaņa Putāna dzeja tiek apspēlēta Ūgas, anša, Gustavo un citu hiphopa meistaru radošajā apdarē.