Prognoze: kāda būs gaidāmā ziema?

© SCANPIX

Lai gan aiz loga vēl rudens un pirmās sniegpārslas manītas vien atsevišķos Latvijas reģionos, laika zīmju vērotājs Vilis Bukšs izteicis prognozi par to, kāda šogad solās būt gaidāmā ziema.

Kā zināms, tad laika zīmju vērotājs laika prognozes izsaka vērojot procesus dabā. Šoreiz par gaidāmo ziemu izteiktas prognozes pēc tā, cik ūdens ir dīķī.

2014. gada oktobrī ūdens līmenis dīķī bija ļoti augsts un atbilstoši tam sekoja nevis sniegaina un auksta, bet viegla un maiga ziema.

"Pirms aukstām un ar sniegu bagātām ziemām manu novērojumu dīķī ūdens līmenis oktobrī ir krietni augstāks. Pirms maigām un ne tik sniegainām - zemāks. 13 gadu laikā dīķis trīsreiz maldināja... Piemēram: 2014. gada oktobrī ūdens līmenis dīķī bija ļoti augsts un atbilstoši tam sekoja nevis sniegaina un auksta, bet viegla un maiga ziema," savā blogā raksta V. Bukšs.

Atbildot uz jautājumu, kāda būs šī gada ziema, laika zīmju vērotājs teic, ka ja tic dīķa prognozei, tad jābūt mīkstai un maigai ziemai, līdzīgai, kāda tā bijusi 2006./2007.gada sezonā.

Jau vēstījām, ka prognozes par gaidāmo ziemu nosaka arī pirmsziemas laikā, kas ir periods no 23.oktobra līdz 25.novembrim.

"Ja pirmziemas laiks būs vējains, tad nākošais būs bada gads. Ja šajā laika periodā būs bieži nakts salnas, sniegs un lietus, tad gaidāms vēls pavasaris. Ja pirmziemas otrās dienas rītā, kas ir 24 oktobrī, sniegs, tad būs auksta ziema. Ja bērzam zaros lapas, būs grūts gads. Ja pirmziemas pēdējā dienā Katrīnās (25.novembris) skaidrs laiks, būs ledaina ziema. Kāda pirmziemas pēdējā diena, tāda arī ziema," uzsver laika zīmju vērotājs.

Latvijā

No šī gada oktobra Latvijā stāsies spēkā jauns regulējums, kas aizliegs izmantot vissezonas "M+S" riepas ziemas periodā, tā vietā nosakot nepieciešamību izmantot riepas, kas marķētas ar "kalns un sniegpārsliņa" simbolu. "Drošas braukšanas skolas" vadītājs Jānis Vanks skaidro, ka "kas der visam, neder nekam", uzsverot, ka vissezonas riepas nav pietiekami efektīvas Latvijai raksturīgajos sniega un ledus apstākļos, un ņemot vērā, ka riepu kvalitāte ir būtiska drošībai, jaunais regulējums ir atbilstošs un loģisks.

Svarīgākais