Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmijas (RPIVA) reorganizācija, to pievienojot Latvijas Universitātei (LU), nedrīkstētu būt tikai politiķu izšķiršanās, uzskata Rektoru padomes (RP) priekšsēdētājs, Daugavpils Universitātes rektors Arvīds Barševskis.
Barševskis aģentūrai LETA apgalvoja, ka RP par RPIVA iespējamo reorganizāciju uzzināja no masu medijiem. "Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM) mums apstiprināja, ka reorganizācijas rīkojuma projekts top - tiklīdz to saņemsim, izskatīsim mūsu tuvākajā sēdē," solīja Barševskis.
Viņš skaidroja, ka RPIVA ir viena no vecākajām Latvijas pedagogu kalvēm, turklāt tā ir konsolidācijas piemērs - ar jauno nosaukumu augstskola darbojas kopš 1994.gada, apvienojot Imantas Skolotāju institūtu un Rīgas Skolotāju institūtu. Tāpat RPIVA ir izteikta stratēģiskā specializācija, uz ko IZM augstskolas ir aicinājusi pēdējos gados. "Tāpat, cik ļauj spriest publiski pieejamā informācija, augstskolai ir visai cieša sasaiste ar darba tirgus vajadzībām," piebilda Barševskis.
RP vadītājs gan atzina, ka sabiedrībai varētu šķist mulsinoši, ka Rīgā divās augstskolās dažu simtu metru attālumā sagatavo pedagogus, norādot, ka izglītības darbinieki tiek sagatavoti arī LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē.
"Ceru, ka IZM ierosinājums būs pamats ne tikai RPIVA un LU fakultātes ciešākai sadarbībai tādā vai citādā formā, bet augstskolām jebkurā jomā. Ir jārod sadarbības iespējas, jānosaka augstskolu stratēģiskā specializācija un jāizlieto budžeta finansējums gudri, īpaši ņemot vērā, ka finanšu resursi Latvijas izglītībai ir ierobežoti," pauda Barševskis.
Viņš pauda cerību, ka "LU fakultātes un RPIVA apvienošana nebūs tikai politiķu izvēle, bet tiks meklētas iespējas nodrošināt iespējami augstāko studiju kvalitāti pedagoģijas jomā, kā arī tiks ievērotas esošo studentu intereses".
Kā ziņots, IZM pieņēmusi lēmumu ar 2017.gada augustu reorganizēt RPIVA, to pievienojot LU. Kā aģentūrai LETA apstiprināja ministrijā, tas nepieciešams, lai veiktu resursu koncentrāciju un panāktu iespējami efektīvu valsts budžeta līdzekļu izmantošanu.
IZM skaidroja, ka augstākās izglītības iestāžu konsolidācija pašlaik ir Eiropā aktuāla prakse. Tās mērķis ir panākt efektīvu ierobežoto resursu izmantošanu, paaugstināt studiju un zinātniskās pētniecības kvalitāti un veicināt augstākās izglītības iestāžu konkurētspēju.
IZM ieskatā ir jāveic nepieciešamo speciālistu sagatavošanas līdzsvarošana. Pedagoģijas studijas ir jākoncentrē tādās augstākās izglītības iestādēs, kas spēj nodrošināt augsta līmeņa zinātnisko bāzi, akadēmisko personālu un infrastruktūru visu mācību priekšmetu skolotāju studijām, pārliecināti IZM.
Konsolidācijas rezultātā netikšot radīti finansiāli zaudējumi studējošajiem, kā arī netiks ierobežotas viņu tiesības uz izglītību, jo par līdzšinējo studiju maksu viņi studijas varēs turpināt citās augstākās izglītības iestādēs. Studējošajiem tikšot nodrošināta iespēja turpināt studijas Latvijas Universitātē, kas īsteno visus akadēmijas īstenotos studiju virzienus, kā arī atbilstošajos studiju virzienos Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā, Banku augstskolā un Rīgas Tehniskajā universitātē.
Filiālēs studējošajiem tikšot dota iespēja turpināt studijas vai nu savam profilam atbilstošā programmā kādā no reģionālajām augstskolām - Liepājas Universitātē, Vidzemes Augstskolā, Daugavpils Universitātē, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijā, Ventspils Augstskolā, vai arī neklātienē LU, Banku augstskolā, Banku augstskolas Uzņēmējdarbības koledžā vai Rīgas Tehniskajā universitātē.
Reorganizāciju plānots pabeigt līdz 2017.gada augustam. Izmaiņas studiju procesā stāsies spēkā 2017./2018.akadēmiskajā gadā.
RPIVA ir IZM padotībā esoša valsts dibināta augstskola, kas dibināta 1994.gada 10.maijā. 2016./2017.akadēmiskajā gadā tajā ir 3514 studējošie. No kopējā studējošo skaita 565 jeb 16% studē par valsts budžeta līdzekļiem un 2949 jeb 81% - nepilna laika studijās par maksu. Akadēmijai ir astoņas filiāles dažādos Latvijas reģionos: Alūksnē, Bauskā, Cēsīs, Jēkabpilī, Kuldīgā, Madonā, Tukumā un Ventspilī. Filiālēs kopumā studē 998 nepilna laika studējošie.