Ministrija neļaus Jūrmalai palielināt iebraukšanas maksu

© Aigars Eglīte

Papildu miljona latu pienesums Jūrmalas domes budžetam ir vienīgais arguments, kāpēc ceturtdien tā pieņēma lēmumu no nākamā gada palielināt iebraukšanas maksu no viena līdz diviem latiem.

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (RAPLM) norāda, ka šo ieceri neatbalstīs, ja nebūs izstrādāts ekonomiskais pamatojums.

Neatkarīgās rīcībā esošā informācija liecina, ka domniekiem, pieņemot šādu lēmumu, faktiski neviena juridiska dokumenta, uz kura pamata pieņemts šāds lēmums, nav. Tas nozīmē, ka iebraukšanas maksa palielināta pēc deputātu pašu iniciatīvas.

Strādājot pie Jūrmalas nākamā gada budžeta, ieņēmumu samazinājums tiek prognozēts par 31%, tāpēc tiek vērtētas arī iespējas, kā palielināt ieņēmumus, piemēram, palielinot iebraukšanas maksu pilsētā un organizējot lielus kultūras pasākumus, stāsta Jūrmalas domes priekšsēdētājs Raimonds Munkevics (Jūrmala – mūsu mājas).

"Jautājums par iebraukšanas maksas paaugstināšanu tika skatīts jau iepriekšējā domes sastāvā, bet deputātu nesaskaņu dēļ tas netika pieņemts. Iebraukšanas maksai pilsētā vajadzētu būt daudz lielākai, taču patlaban pieckārtīgu palielinājumu cilvēkiem būtu psiholoģiski grūti uztvert. Esmu pārliecināts, ka iebraukšanas maksas palielināšana par vienu latu neatturēs cilvēkus apmeklēt Jūrmalu. Pilsētas budžetā tas ienesīs papildu miljonu latu, kas ir ļoti būtiski," uzskata R. Munkevics.

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra Edgara Zalāna (TP) preses sekretāre Dace Kārkliņa Neatkarīgajai norāda: "Ja Jūrmalas dome veiks iebraukšanas caurlaižu maksas palielināšanu, tai būs ministrijā jāiesniedz ekonomiskais pamatojums."

Viņa uzsver, ka Jūrmalas teritorijai īpašs statuss piemērots ar konkrētu mērķi – piekrastes sakopšana, nevis pašvaldības ieņēmumu palielināšana.

Turklāt RAPLM valdībā iesniegusi priekšlikumu, kas paredz no nākamā gada jūlija atcelt īpaša statusa teritorijas Vecrīgā un Jūrmalā. Tas nozīmē, ja pašvaldības vēlēsies iekasēt maksu par iebraukšanu konkrētā teritorijā, tai būs jāpārstrādā saistošie noteikumi, saskaņojot tos ar RAPLM.

Caurlaižu sistēma gan esot zaudējusi savu tiešo būtību – novirzīt transporta plūsmu pa apvedceļu, kas nodrošina pilsētas kūrortresursu saglabāšanu. Viens no galvenajiem argumentiem, kāpēc Jūrmalas dome nolēmusi palielināt iebraukšanas maksu, ir ieņēmumi par autostāvvietām – nekur Latvijā maksa par auto novietošanu neesot tik zema. Iegādājoties caurlaidi, pilsētas viesiem tiek garantēta iespēja bez maksas novietot savus spēkratus pašvaldībai piederošās stāvvietās.

Jūrmalas domes iekasētie līdzekļi par iebraukšanas caurlaidēm lielākoties tiek novirzīti pludmales sakopšanai un uzturēšanai. Šā gada deviņos mēnešos 391 tūkstotis latu novirzīti pludmales, parku un apstādījumu kopšanai, 75 tūkstoši latu – sabiedrisko tualešu nodrošināšanai pludmalē, 188 tūkstoši latu – glābšanas dienesta uzturēšanai. Lai gan Ķemeri neatrodas īpašā statusa teritorijā, šogad kūrortpilsēta novirzījusi 14 500 latu Ķemeru parka projektēšanai un būvniecībai.

Latvijā

Otrdien valdības sēdē tika izskatīts daudzmiljardu dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” sasāpējušais jautājums. Kā jūs domājat, ar ko bija aizņemti ministri, kamēr tika izskatīts šis Latvijas valstij un tautai (bet ne viņiem pašiem personīgi) arhisvarīgais jautājums?

Svarīgākais