Teātris

19.mar 2016
«Es esmu lieciniece vienam brīnišķīgam periodam Dailes teātrī. Divas grāmatas rakstīju gan par vecākiem kolēģiem, gan arī par jaunākiem – Olgu Dreģi, Lidiju Pupuri, par kuriem gribējās kaut ko gaišu un labu pateikt. Es ļoti cienīju aktierus Ēvaldu Valteru un Arvedu Mihelsonu, jo viņi bija bezgala gaišas personības. Ēvalds Valters man allaž Sieviešu dienā pasniedza tulpes,» atmiņās par aizgājušajiem laikiem kavējas Dailes teātra aktrise, pedagoģe, režisore un rakstniece Venta Vecumniece.
17.mar 2016
26. februārī Latvijas Nacionālajā operā notika Verdi Makbeta pirmizrāde.
17.mar 2016
«Šis iestudējums tiek veidots jaunajai paaudzei, lai to tālredzīgi mēģinātu ievilināt operas mīlestības lamatiņās. Burvju flauta ir fantastisks darbs, ar ko sākt pirmos soļus operas mīlestībā,» uzskata iestudējuma Mazā Burvju flauta scenogrāfe un video māksliniece Ineta Sipunova. Pēdējā laikā viņa arvien biežāk strādā ārpus Latvijas, galvenokārt kopā ar režisoru Alvi Hermani, tāpēc ir īpaši priecīga par iespēju «kaut ko paveikt arī Latvijā».
16.mar 2016
Dailes teātris šonedēļ izplatījis paziņojumu par topošo izrādi Lielā melu burtnīca, kuru iestudē režisors Pēteris Krilovs. Daiņa Grūbes slimības dēļ aktieru sastāvā notikušas izmaiņas.
15.mar 2016
«Bērnam ir vieglāk iemācīties jāt un to darīt pareizi, bet, tā kā es sāku mācīties pieauguša cilvēka vecumā, man aizvien ir ko slīpēt un slīpēt. Vēl ir daudz ko mācīties, bet pamazām var teikt, ka kaut ko jau esmu apguvusi,» saka aktrise un nu jau arī sertificēta jāšanas sporta trenere Ieva Aleksandrova-Eklone. Viņu šodien sveicam dzimšanas dienā!
14.mar 2016
Operā kopš 20. gadsimta 60.–70. gadiem režisori ir izkonkurējuši muzikālos vadītājus – diriģentus.
11.mar 2016
Idejas brīvdienām
photo_camera
7.mar 2016
No 9. līdz 19. martam Alvja Hermaņa iestudējums BRODSKIS/BARIŠŅIKOVS tiks izrādīts Barišņikova Mākslas centrā Ņujorkā, kur jau notiek aktīva rosība, lai viss būtu gatavs pirmajai izrādei, kas būs jau šo trešdien.
7.mar 2016
Šosvētdien, 13. martā, Kultūras pilī Ziemeļblāzma pirmizrādi piedzīvos Paula Abrahama operete Balle Savojā Gundara Silakaktiņa režijā. Operetes kostīmu māksliniece ir Jurate Jurjāne-Silakaktiņa, viņa arī palīdzējusi tapt savai mammai veltītajai izstādei Baibas Puzinas teātris, kas līdz 10. aprīlim apskatāma Mākslas telpā Brīvības 75 jeb Dailes teātra 2. stāva foajē. Mēs runājām par kostīmiem, teātri, skaisto, kas novalkājas, un gaumi, kas, kā saka Jurate, ir Dieva dāvana.
7.mar 2016
Naktī no 7.marta uz 8.martu uz vairākām Dailes teātra izrādēm biļetes varēs iegādāties ar 40% atlaidi.
4.mar 2016
Lauras Grozas-Ķiberes izrādei Ziloņcilvēks, kas iestudēta Liepājas teātrī, radīta izteiksmīga forma. 19. gadsimta tēli kā lelles, putekļiem putot, burtiski izkrīt no skapjiem un, horeogrāfes Lienes Gravas vadīti, atdzīvojas teatrālai spēlei. Aktieri, kas maina lomas tik veikli kā cimdus – Kaspars Kārkliņš, Gatis Maliks, Mārtiņš Kalita, Anete Berķe, Rolands Beķeris – ir plastiski, precīzi, artistiski. Ilzes Vītoliņas it kā netīrajos, stīvinātajos kostīmos, dažādās laikmetam raksturīgās stilizācijās ģērbtie Ziloņcilvēka tēli atgādina tos no Elmāra Seņkova Ezeriņa – no aizkapa valstības.
3.mar 2016
Šodien savu dzimšanas dienu atzīmēs Dailes teātra aktrise Kristīne Nevarauska. Lai gan – cik nu atzīmēs, viņa atkal būs darbos.
2.mar 2016
Leļļu teātra aktieris un režisors Edgars Kaufelds atzīst, ka teātris ir viņa otrās mājas – darbs tajā aizņem lielāko dzīves daļu. Šobrīd rit saspringts mēģinājumu process, jo 6. martā pirmizrādi piedzīvos izrāde Pinokio, kur Edgaram uzticēta galvenā – Pinokio – loma. «Tā prasa saņemties, būt prasīgākam pret sevi, stiprākam un savākties, lai sasniegtu rezultātu – izrādei jābūt labai,» atzīst Edgars Kaufelds.
26.feb 2016
Latvijas Nacionālā teātra Jaunajā zālē janvāra vidū pirmizrādi piedzīvoja spāņu dramaturga Huana Majorgas (1965) lugas Zēns no pēdējā sola iestudējums Elmāra Seņkova režijā. Izrādi Zēns skatījos mēnesi pēc pirmizrādes un visvairāk domāju par mākslas kritiku.
26.feb 2016
Idejas brīvdienām
26.feb 2016
Nacionālā teātra aktrise Baiba Indriksone var lepoties ar daudzām skaistām kinolomām, un arī teātrī darba nekad nav trūcis. Daudz galveno lomu spēlēts. Arī tagad viņa pieņēmusi izaicinājumu un Dailes teātra izrādē «Ērtas dzīvošanas mirklīši» ir pensionāre Dzidriņa, kas kopā ar vīru, ko atveido Gunārs Placēns, ierodas pansionātā. 22. februārī Indriksone svinēja savu 84. dzimšanas dienu.
25.feb 2016
«Tas, ka izrādes galvenais izteiksmes līdzeklis ir kauli, nenozīmē, ka stāsts ir par kapiem un nāvi. Tas nav nekas skumjš un drūms, gluži otrādi – mēs dauzāmies, meklējam šajā stāstā humoru, un tas notiek rotaļīgi viegli,» apgalvo Latvijas Leļļu teātra aktieris Edgars Kaufelds. Viņš šobrīd intensīvi strādā pie topošās izrādes Pinokio, kas būs nīderlandiešu izcelsmes režisora Jana Villema van den Bosa debija leļļu teātra žanrā.
23.feb 2016
«Ir grūti īsumā definēt, par ko ir šis stāsts, bet to pavisam noteikti ir vērts izstāstīt cilvēkiem,» saka Liepājas teātra aktieris Egons Dombrovskis. Viņš spēlē titullomu Bernarda Pomeransa drāmā Ziloņcilvēks, ko iestudējusi režisore Laura GrozaĶibere. Pirmizrāde – piektdien. Izrādē skarto tēmu dēļ to neiesaka skatītājiem līdz 14 gadu vecumam.
19.feb 2016
Viņa ir temperamentīga, spontāna, tieša un atklāta. Viņai ir apskaužama humora izjūta, apbrīnojama spēja pasmieties par sevi, savdabīga attieksme pret dzīvi un mākslu un skaidri kritēriji par teātri un aktiera profesiju.
19.feb 2016
Dailes teātrī pēc ilgāka laika atkal tapis mūzikls. Mūzikla Žanna d’Arka autori ir komponists Kārlis Lācis, dzeju rakstījis Jānis Elsbergs, libretu kopā lipinājuši Evita Mamaja un iestudējuma režisors Dž. Dž. Džilindžers.
19.feb 2016
19.februārī Valmieras teātra Apaļajā zālē pirmizrādi piedzīvos jaunā režisora Jāņa Znotiņa iestudējums Harija Gulbja lugai „Medību pils”. Izrādes radošajā komandā arī scenogrāfe Evija Pintāne un kostīmu māksliniece Baiba Litiņa.
18.feb 2016
Nacionālā teātra jauniestudējums Svina garša ir uzmanības vērts notikums kaut vai tikai tā iemesla dēļ, ka tapis pēc pērn izdotā Māra Bērziņa romāna, kas saņēmis Baltijas asamblejas balvu literatūrā un vietēja mēroga atzinības. Otrs iemesls ir sarežģītā izrādes struktūra, pat ja režisors nav spējis vienmērīgi labi apsēt visu lauku, ko uzaris.