Latvija neatbalsta regulas projektu, kas paredz valsts tehniskās apskates veikšanu citā dalībvalstī reģistrētiem mehāniskajiem transportlīdzekļiem pirms transportlīdzekļa reģistrācijas Latvijā.
"Mēģināju iziet auto tehnisko apskati un biju izbrīnīta, kad izjutu inspektoru bezdarbību. Nezinu, vai tā bija apzināta vai neapzināta, bet, ja nebūtu pastāvējusi uz savām tiesībām, man viņu dēļ būtu radušies papildu izdevumi," rūgti stāsta Ilze Salnāja (vārds un uzvārds mainīts).
Ceļu satiksmes likumā plānotas izmaiņas, kas paredz, ka vieglajam automobilim, motociklam, triciklam un kvadriciklam valsts t.ehnisko apskati pirmo reizi varētu veikt ne vēlāk kā trīs gadus pēc transportlīdzekļa pirmās reģistrācijas dienas.
Gada nogalē pie Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) nodaļām visā Latvijā izveidojušās rindas. Lai veiktu tehnisko apskati vai norakstītu automašīnu, autovadītājiem jāgaida vairākas stundas.
Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) informē, ka ikgadējo transportlīdzekļu nodevu ir iespējams maksāt tikai par to laika periodu, kurā transportlīdzeklis reāli piedalās ceļu satiksmē.
Saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) sniegtajiem datiem portālam reitingi.lv, uz 1.novembri Latvijā reģistrēti 1 200 889 dažādi transporta līdzekļi.
Šogad tehniskās apskates veikšana vieglajām automašīnām izmaksā par 42 procentiem dārgāk nekā pērnā gada vasarā, bet atkārtota pārbaude – pat par 56 procentiem vairāk.