Tehniskā apskate beidzas traģiski
 

"Mēģināju iziet auto tehnisko apskati un biju izbrīnīta, kad izjutu inspektoru bezdarbību. Nezinu, vai tā bija apzināta vai neapzināta, bet, ja nebūtu pastāvējusi uz savām tiesībām, man viņu dēļ būtu radušies papildu izdevumi," rūgti stāsta Ilze Salnāja (vārds un uzvārds mainīts).

Pagājušās nedēļas nogalē sievietes spēkratam beidzās tehniskās apskates termiņš un likumsakarīgi viņa devās to atjaunot. Pirms divām nedēļām ar savu dzelžaino draugu Ilze bija viesojusies autoservisā, un tur nekas neliecināja, ka auto būtu katastrofālā stāvoklī.

Pēkšņi rodas mistiski bojājumi

"Man bija aizdomas, ka varbūt šī nebūs vienīgā reize, kad viesošos pie viņiem. Pirmā reize beidzās traģiski, jo pie pēdējās kratīšanas tika salauzts bremžu cauruļvads. Rezultātā mašīna bija no apskates jāaizvelk un novērtējumā saņēmu 3, pāris 2 un 1," atceras Ilze. Viņa nekrita panikā, bet aizveda auto uz servisu, lai novērstu inspektoru pamanītos defektus, un gaišu sirdi devās uz apskati vēlreiz. "Pārbaudi veica cits inspektors, kurš pēkšņi atklāja vēl vairākus bojājumus, kaut arī viņam bija jāpārbauda lietas, kas atzīmētas bojājumu lapās! Nesaprotu, kā mašīnai, kas atrodas dīkstāvē – remontā, var rasties vēl citi nopietni bojājumi vai trūkumi?" izbrīnīta ir Ilze.

Cenšas panākt izlīgumu

Sieviete satraukta zvanījusi Rīgas tehniskās apskates stacijas maiņas vecākajam un jautājusi pēc padoma. Viņš, datorā izvērtējot situāciju, secinājis, ka notikušais izskatās pēc darbinieku bezdarbības, jo visus trūkumus vajadzēja konstatēt pirmajā reizē. Ja par katru atkārtotu auto pārbaudi nebūtu jāmaksā, Ilze varbūt tik ļoti nepukotos. "Devos pie iecirkņa vecākā inspektora un izstāstīju viņam problēmu. Nebija tā, ka viņš atzina kļūdu uzreiz. Nē, viņš tielējās! Tomēr beigās vainu atzina, jo labi saprot, ka nevienošanās gadījumā uz iecirkni dotos tehniskās kontroles komisija," saka Ilze. Viņa panākusi vienošanos, ka mēneša laikā novērsīs visus defektus, savukārt atkārtota apskate viņai būs bez maksas.

Aicina uzmeklēt maiņas vecāko

Lietotu automobiļu tirgotāju asociācijas prezidents Uģis Vītols atceras tikai vienu gadījumu, kad apskates darbinieks rupji kļūdījies. Auto stikls bijis ieplaisājis, taču likuma pants atļāvis ar šādu spēkratu piedalīties satiksmē. Inspektors bijis pretējās domās. U. Vītols līdzīgi kā Ilze vērsies pie maiņas vecākā, kurš izvērtējis situāciju un anulējis kļūdaino lēmumu. "Visur ir cilvēcīgais faktors. Pieņemu koledžā eksāmenus, un daudzi no tiem puišiem aiziet uz tehniskajām apskatēm. Zinu, ka kļūdas var gadīties, jo viss nāk ar pieredzi. Jāatceras, ka patērētājiem ir tiesības apstrīdēt, pēc viņu domām, kļūdainu lēmumu. Vajag uzreiz vērsties pie maiņas vecākā, un viņš strīdu izšķirs. No otras puses, tomēr jāsaprot arī tehniskās apskates speciālisti, viņu uzdevums ir uz ceļiem izlaist drošu automobili," uzsver U. Vītols.

Nedēļā vidēji 160 sūdzību

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) izveidojusi īpašu uzticības tālruni, pa kuru var ziņot par jebkurām nebūšanām, kas radušās ar CSDD darbiniekiem. Nedēļā uz šo tālruni zvana vidēji 160 reižu. "Jāatzīst, ka tieši uz uzticības tālruni saņem visvairāk jautājumu, kas nav CSDD kompetencē. Tāpat daudzas sūdzības nav pamatotas un radušās, klientam pārprotot situāciju vai nezinot savus pienākumus," stāsta CSDD preses pārstāve Alise Kleinberga.