Vilciens maršrutā Rīga-Tartu uzlabos iekšējo pārvadājumu pieejamību Latvijā, jo Latvijas pusē tas piestās arī Valmieras, Cēsu, Siguldas un Zemitānu dzelzceļa stacijās, aģentūrai LETA norādīja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji.
"Rail Baltica" starptautisko dzelzceļa projektu aptumšo finansiālas bažas - samazinājumi draud visās valstīs. Taču Eiropas Komisija nevēlas pat netieši atklāt, ar kādu summu projekts tiks atbalstīts turpmāk un cik finansējuma vēl nepieciešams, raksta "err.ee".
Ministru prezidente Evika Siliņa (JV) atkārtoti uzdevusi SM iesniegt Ministru kabinetā (MK) "Rail Baltica" projekta pārvaldības un uzraudzības mehānisma tiesiskā regulējuma piedāvājumu, aģentūru LETA informēja Siliņas birojā.
Galvenais nosacījums "Rail Baltica" projektā ir līdz 2030.gadam izbūvēt pamata līniju, un tā ir līnija, kas ved no Tallinas līdz Polijas robežai, intervijā aģentūrai LETA teica Eiropas Komisijas Mobilitātes un transporta ģenerāldirektorāta Ziemeļjūras-Baltijas TEN-T pamattīkla koridora, kurā ietilpst arī "Rail Baltica", koordinatore Katrīna Trautmane.
Dzelzceļa projektā "Rail Baltica" netiek samazināta neviena tā daļa un netiek mainīta projekta kopējā definīcija, intervijā aģentūrai LETA teica Eiropas Komisijas Mobilitātes un transporta ģenerāldirektorāta Ziemeļjūras-Baltijas TEN-T pamattīkla koridora, kurā ietilpst arī "Rail Baltica", koordinatore Katrīna Trautmane.
Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošana vairāku valstu starpā rada papildu sarežģījumus, tādēļ ir svarīga Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" kā centrālā koordinatora nozīme projekta nacionālo interešu samērošanā, šonedēļ, piedaloties "Rail Baltica" pamattrases būvniecības sākšanas pasākumā Latvijā, sacīja Eiropas Komisijas (EK) Mobilitātes un transporta ģenerāldirektorāta Ziemeļjūras-Baltijas TEN-T pamattīkla koridora koordinatore Katrīna Trautmane.
Sasniedzot vēl vienu Rail Baltica projekta būtisku posmu, Latvija sāks pamatlīnijas būvniecību. 21.maijā Rail Baltica komanda, Eiropas Komisijas pārstāvji un starptautiskie partneri no Francijas, Itālijas, Polijas, Lietuvas un Igaunijas tikās Rīgā. Projekta partneri, atzīmējot šo simbolisko brīdi, izveidoja laika kapsulu ar vēstījumu nākamajām paaudzēm, kuru iebūvēs pamattrases pamatos.
Ceturtdien Saeimā notikušās pirmās ekonomiskās debates iezīmēja vairākas “šaurās” vietas straujai Latvijas ekonomiskajai izaugsmei. Viena no tām – ārkārtīgi birokratizētā valsts pārvalde un pārspīlētā biznesa regulācija un kontrole.
Par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) lauž līgumu ar "Rail Baltica" reģionālo mobilitātes punktu būvprojektētāju - Latvijas un Spānijas uzņēmumu apvienību "Rere Ineco", aģentūru LETA informēja EDzL pārstāvji.
“Neatkarīgās” intervija TV raidījumā “nra.lv sarunas” ar satiksmes ministra Kaspara Briškena padomnieku Edgaru Klētnieku par dižprojektu un lieluzņēmumu, kuri likteņi kalpo par Latvijas zīmoliem un Evikas Siliņas valdības rīcībspējas mērvienībām.
Mūsu reģiona ambiciozākais projekts “Rail Baltica” draud pārvērsties par dārgu, ilgstošu būvi. Projekta dalībnieki ir nokavējuši tā izpildes termiņus, savukārt augstā inflācija, jo īpaši celtniecības materiālu sadārdzināšanās, jau ir dubultojusi tāmi. Kāpēc Brisele, kas ir šī projekta galvenais sponsors, vienalga vēlas uzsākt ātrgaitas dzelzceļa līnijas būvniecību pie ES ziemeļaustrumu robežas, un kādi ir šī projekta acīmredzamie un slēptie ieguvumi?
Raidījumā "Nra.lv sarunas" viesojas satiksmes ministra Kaspara Briškena padomnieks Edgars Klētnieks. Viņš atklāj, vai un kā vilcieni pa Rail Baltica sliedēm iebrauks Rīgā.
Raidījumu vada žurnālists Arnis Kluinis.
Rail Baltica, самый амбициозный транспортный проект в регионе, угрожает превратиться в дорогостоящий долгострой. Участники уже сорвали сроки запуска, а большая инфляция, особенно удорожание стройматериалов, уже в два раза увеличила смету. Почему Брюссель, который является главным спонсором, все равно хочет запустить скоростную железнодорожную ветвь у северо-восточной границы ЕС и какие явные и скрытые выгоды от этого проекта планируется получить?
Spānijas kompānija "Ardanuy Ingenieria" par 9,88 miljoniem eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) projektēs Kauņas pasažieru stacijas infrastruktūru, kuru Lietuvas otrā lielākā pilsēta izmantos Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" apkalpošanai.
14.Saeimā nepārstāvētā politiskā partija "Latvijas attīstībai" (LA) kritizē valdības nespēju realizēt "Rail Baltica" projektu ar dzelzceļa pamattrasi caur Rīgu.
Turpinot Rail Baltica tilta pār Daugavu izbūvi Rīgā, martā sākti pirmā balsta būvniecības darbi upē. Balsta konstrukcijas izbūve notiks no baržas, izmantojot īpašu aprīkojumu, kā arī pirmajā darbu posmā, rievsienu konstrukcijas izbūvē, iesaistot ūdenslīdējus.
Satiksmes ministrijas (SM) konkursā uz SM valsts sekretāra vietnieka dzelzceļa projekta "Rail Baltica" jautājumos amatu saņemti 40 pieteikumi, informē ministrija.
Valdība otrdien apstiprināja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto rīkojuma projektu, kas paredz precizēt dzelzceļa projekta "Rail Baltica" trases novietojumu Salaspils un Ropažu novados.