Rail Baltica

3.sep
Saruna par bezcerīgo valsts budžetu, par taupību un migrāciju, par politisko konkurenci no jaunās partijas “Austošā saule Latvijai” puses, par valstsnācijas statusu un daudz ko citu – ar Eiropas Parlamenta viceprezidentu Robertu Zīli (NA).
31.aug
Igaunijas valdības mājaslapā publiskoti dokumenti par Latvijas un Igaunijas valdību 27. augustā Tartu notikušās kopsēdes rezultātiem. Tajos redzams, ka ir pieņemti konkrēti lēmumi, kas ļaus kāpināt kopējo Latvijas un Igaunijas konkurētspēju, ļaus Eiropas struktūrās vienotā frontē cīnīties par mūsu uzņēmēju interesēm, viņu pasargāšanu no pārmērīgās birokrātijas, ļaus intensificēt kopīgu darbu pie nākotnes tehnoloģiju megaprojektiem, ciešāk sadarboties enerģētikā un transportā.
28.aug
Latvija iepirkumā kopā ar Igauniju varētu nopirkt trīs pasažieru vilcienus, Latvijas Televīzijas raidījumā "Šodienas Jautājums" atzina satiksmes minstrs Atis Švinka ("Progresīvie").
28.aug
Finansējuma dzelzceļa projekta "Rail Baltica" turpināšanai Latvijai noteikti pietiek vēl vairākiem gadiem, šodien Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" uzsvēra Ministru prezidente Evika Siliņa (JV).
21.aug
Šā gada jūnija vidū premjere Evika Siliņa viesojās LTV studijā un atbildēja uz žurnālistes jautājumiem, tostarp vai šogad valsts ieguldīs "airBaltic".
21.aug
“Apvienotā saraksta” 14. Saeimas deputāts Andris Kulbergs un partijas “Vienotība” valdes loceklis, viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrs Raimonds Čudars TV24 diskusijā “Kārtības rullis” diskutēja, ko valstij vajadzētu darīt ar uzņēmumiem LMT un “Tet” – “Latvenergo”, nesaistītam uzņēmumam palielināt tēriņus vai valstij pārņemt kontroli un piesaistīt privātu investoru.
20.aug
Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas Centrālajā mezglā būvuzraudzību par 3,119 miljoniem eiro nodrošinās SIA "Forma 2", aģentūru LETA informēja "Rail Baltica" ieviesējs Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL).
18.aug
Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāra vietniece dzelzceļa projekta "Rail Baltica" jautājumos Kristīne Malnača otrdien, 19.augustā, atstās amatu, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā (SM).
14.aug
Lai taupītu līdzekļus, dzelzceļa infrastruktūras projekts "Rail Baltica" Igaunijā līdz 2030.gadam tiks īstenots ierobežotā apmērā salīdzinājumā ar sākotnēji iecerēto, liecina Igaunijas Klimata ministrijas parlamenta Ekonomikas komitejai iesniegtais ziņojums par "Rail Baltica" būvniecības gaitu Igaunijā.
13.aug
Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) veikto izmeklēšanu kriminālprocesā par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" ieviešanu paildzinot projekta īstenošanas mērogs un sarežģītības pakāpe.
13.aug
Satiksmes ministrs Atis Švinka (P) šodien darba vizītē Igaunijā pārrunās sadarbību transporta nozarē, tostarp prāmju satiksmes īstenošanā, ostu attīstības jautājumos, kā arī aktualitātes dzelzceļa "Rail Baltica" projekta ieviešanā, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā (SM).
9.aug
Kas notiek ar mūsu transporta uzņēmumiem “Rail Baltica” un “airBaltic”? Uzņēmējs Ģirts Rungainis TV24 diskusijā “Kur tas suns aprakts?” sacīja, ka šobrīd Satiksmes ministrijā cilvēki nesaprot, ko viņi dara. “Rail Baltica” un “airBaltic” ir Latvijai stratēģiski svarīgi uzņēmumi, no kuriem nevajadzētu atteikties, bet domāt, ko darīt, lai tie varētu pastāvēt.
8.aug
Uzņēmējs Ģirts Rungainis TV24 diskusijā “Kur tas suns aprakts?” salīdzināja Latvijas transporta uzņēmumus “Rail Baltica” un “airBaltic,” uzsverot, ka “Rail Baltica” ir Eiropas ģeopolitisks projekts, bet “airBaltic” ir pavisam cits pasākums – vienīgais veiksmīgi starptautiski konkurējošais Latvijas uzņēmums.
30.jūl
Lietuvas valdība trešdien atbalstīja karjeras diplomātes Audrones Markevičienes kandidatūru Lietuvas vēstnieces Latvijā amatam.
30.jūl
Saeimas deputāts, bijušais satiksmes ministrs Kaspars Briškens (“Progresīvie”) nesen publiski kritizēja daudz lētāko Igaunijas pieeju "Rail Baltica" būvniecībā.
29.jūl
Saeimas deputātam, bijušajam satiksmes ministram Kasparam Briškenam (“Progresīvie”) par ekonomista Jāņa Ošleja sacīto, ka Latvijā “Rail Baltica” varētu uzbūvēt lētāk, ir savs viedoklis. Viņaprāt, Igaunijas modelis ir pretējais grāvis, jo Igaunija savu “Rail Baltica” pamattrasi sadalīja ļoti mazās sadrumstalotās vienībās, pat izceļot ārā atsevišķus tiltus, pārvadus, viaduktus.
21.jūl
Uzņēmējs, ekonomists, Latvijas Eksportētāju asociācijas “The Red Jackets” valdes loceklis Jānis Ošlejs TV24 sacīja, ka ne viņš viens to apgalvo, to viņš ir izlasījis presē un daudzi cilvēki to ir neskaitāmas reizes secinājuši: Latvijā noslēgtais “Rail Baltica” pamattrases līgums ir būtiski dārgāks kilometrā nekā Igaunijā.
17.jūl
Neskatoties uz finansējuma trūkumu un iespējamu kavēšanos Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas projekta "Rail Baltica" īstenošanā, Lietuvas satiksmes ministrs Eugenijus Sabutis paziņoja, ka ir apmierināts ar projekta virzību Lietuvā un iesaistīto uzņēmumu un amatpersonu darbu.
15.jūl
Valdība otrdien slēgtajā daļā atbalstīja finansējuma piešķiršanu 7,77 miljonu eiro apmērā dzelzceļa projekta "Rail Baltica" starptautisko staciju būvdarbu rēķiniem, aģentūra LETA noskaidroja Satiksmes ministrijā (SM).
13.jūl
Beidzot, kad iztērēti jau daudzi miljoni eiro, varot sākties "Rail Baltica" pamattrases būvniecība. Potenciālie būvnieki saņēmuši cenu aptaujas ar projekta specifikācijām un šausmās vaid - tur ir tādi risinājumi, ko pat šizofrēniskākais saimnieks savā privātā būvē neiedomātos darīt.