Aizvadāmais 2025. gads dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” vēsturē ieies ar vienas līnijas sadalīšanu divās dažādās līnijās, kuras apvienošot tad, kad pūcei aste ziedēs.
Vairāki Latvijas politiķi, arī pozīcijas, pēdējo gadu laikā ir pateikuši, ka no Rīgas lidostas un pāri Daugavai nekāds “Rail Baltica” nebrauks. Kāda jēga turpināt celt tos “monstrus” un konstrukcijas? Kas šobrīd notiek ar dzelzceļu “Rail Baltica”, TV24 skaidroja Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Ģirts Dubkēvičs (“Progresīvie”).
Satiksmes ministrija (SM) saskaņošanai virzījusi rīkojuma projektu, kas paredz pārdalīt 849 970 eiro Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" izmaksu segšanai, liecina informācija Tiesību aktu portālā.
AS "Pasažieru vilciens", kas strādā ar zīmolu "ViVi", šogad cer sasniegt 20 miljonus pārvadāto pasažieru, kas pēc Latvijas neatkarības atjaunošanas būtu rekords. "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors intervijā aģentūrai LETA saka, ka galvenais iemesls pasažieru skaita kāpumam ir jaunie elektrovilcieni.
Satiksmes ministrijai (SM) būs jāvērtē iespējas samazināt "Rail Baltica" projekta un SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" administratīvos izdevumus, izriet no Finanšu ministrijas valdībā iesniegtās informācijas par priekšlikumiem nākamā gada budžetam.
Brīvības piemineklim ar “Rail Baltica” trīs kopīgas īpašības: milzīgs sadārdzinājums no būves pieteikuma līdz uzcelšanai, tikai simboliska, nevis tautsaimnieciska nozīme (tajā “Rail Baltica” ir milzīgs mīnuss dabas postīšanas dēļ) un sabiedrības pretestība abiem šiem pasākumiem.
Kaismīgas debates un skandalēšanās šonedēļ notika ne tikai Latvijā, bet arī kaimiņos. Lietuvā ir liela iekšpolitiska ķeza ar to, ka valdošajā koalīcijā ir pieņemta “nepieradināta” partija, kura premjerministrei un ministriem “kož rokā”. Igaunijā ir noticis mēģinājums likvidēt sabiedrisko mediju, bet Tallinā saostījušās divas partijas, par kurām iepriekš nebija pat domas, ka tās varētu par kaut ko vienoties.
Vērtējot priekšlikumus 2026. gada valsts budžeta otrajam lasījumam Saeimā, identificēti papildu resursi vairāk nekā 22 miljonu eiro apmērā, aģentūru LETA informēja Finanšu ministrijā (FM).
Rīgas lidosta publicējusi turpmāko gadu attīstības plānu, kas paredz investīcijas aptuveni pusmiljarda eiro apmērā, vērienīgas infrastruktūras pārmaiņas un blakus esošas jaunas lidostas pilsētas izveidi — RIX Airport City. Kāds no tā būs ieguvums pasažieriem, skaidroja 360 TV Ziņas.
Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" centrālais koordinators AS "RB Rail" parakstījis kārtējo Eiropas Infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) granta līgumu par Eiropas Savienības līdzfinansējumu 295,5 miljonu eiro apmērā, informēja uzņēmuma pārstāve Signe Nīgale.
Valdība otrdien atbalstīja 25,55 miljonu eiro valsts budžeta līdzfinansējumu Eiropas Komisijas (EK) atbalstītajām dzelzceļa "Rail Baltica" projekta Latvijas aktivitātēm, aģentūru LETA informēja ministrijā.
Topošā dzelzceļa projekta "Rail Baltica" infrastruktūras apkopes punkta būvlaukumā Iecavas tuvumā sākta reģionālā biroja būvniecība, kas būs galvenais koordinācijas centrs pamattrases dienvidu posma būvniecībai no Lietuvas robežas līdz Misai, aģentūru LETA informēja "Rail Baltica" pamattrases būvnieka "ERB Rail" pārstāvji.
Eiropas platuma dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta koordinēšanai un īstenošanai izveidotais trīs Baltijas valstu kopuzņēmums "RB Rail" šogad ir saskāries ar pamatīgu kritiku par savu budžetu.
Šonedēļ partija “Vienotība” izraudzīja sev jaunu līderi. Par to kļuvis politiskās spēka Saeimas frakcijas vadītājs Edmunds Jurēvics. Nupat ievēlētais priekšsēdētājs vadības grožus pārņēmis sarežģītos apstākļos. Aplokšņu algas, pretlikumīgā finansējuma pieņemšana, bijušā valdības vadītāja Krišjāņa Kariņa lidojumu skandāls partiju ir satricinājuši. Karš, taupība un nekontrolējami koalīcijas partneri “Vienotības” spēku samazinājuši līdz kritiskam līmenim. Gadu pirms parlamenta vēlēšanām eksperti partijai neprognozē spīdošu nākotni, vēsta TV3 raidījums “Nekā personīga” (NP).