“Ja neesi romantiķis un ideālists, šķiet, mūsdienu materiālajā laikmetā būtu grūti palikt šajā profesijā,” saka gleznotāja Ieva Liepiņa. Mākslas galerijā “Bazar’t” atklāta viņas personālizstāde “Atmiņu restaurācija”.
“Domāju, vēl nekas nav sasniegts un vēl ilgi nebūs. Katra jauna loma, katrs jauns darbiņš ir jauna ceļa sākums, un tu atkal esi izziņas procesa sākumā – gan par sevi, gan par pasauli, gan par profesiju. Katra virsotnīte ļauj ieraudzīt nākamo virsotnīti, tad atkal nākamo, un turp doties – tas ir piedzīvojums, un tas ir “nenormāli” interesanti,” saka Jaunā Rīgas teātra (JRT) jaunā zvaigzne Gerds Lapoška (24).
“Es esmu par Sievieti. Par Sievieti, kurai ir tiesības runāt, būt. Par Sievieti, kura nes pasauli – dod prieku, nes sāpes, pacieš, piedod, piecieš. Viņai ir tiesības arī runāt. Dalīties. Šajā sezonā Sieviete caur izrādēm un koncertiem runās. Stāstīs. Raudās. Smiesies. Kliegs. Priecāsies. Viņa būs!” tā Mūzikas un drāmas telpas “OratoriO” jauno sezonu piesaka tās izveidotāja, aktrise Rēzija Kalniņa.
Lana, īstajā vārdā Svetlana, Paula devās mūžībā 4. augustā. Augusta pēdējā dienā Lana un Raimonds Pauli būtu svinējuši kāzu 61. gadskārtu. Viņa nav rāvusies būt priekšplānā, tomēr apstiprina teicienu par to, ka aiz katra veiksmīga vīrieša stāv spēcīga, atbalstoša sieviete. Sieviete ar pašcieņu. Stāstot par Raimondu Paulu, nav iespējams nerunāt par viņa dzīvesbiedri. Un otrādi.
Skolas sākums vai bērnudārza laiks vienmēr ir piedzīvojumiem pilns – ne tikai bērniem, bet arī vecākiem jāpierod pie dienas ritma izmaiņām. Pierodot bērnam, kļūst vieglāk arī vecākiem.
«Savā dzimšanas dienā parasti cenšos aizbraukt uz kapiņiem pie mammas un nolikt kādu puķīti. Nekādu lielu svinēšanu, sevišķi pēdējos gados, es vairs negribu, drīzāk otrādi – klusi un mierīgi pārdomāt dzīvi,» saka režisors Edmunds Freibergs. 12. augustā viņam 75. dzimšanas diena.
Valmieras teātris, uzsākot savu 101. sezonu, nepiedalīsies sacensībā par lielāko, dārgāko, skaļāko vai slavenāko izrādi, bet mēģinās sataustīt laika pulsu, skatītājam radot teātrī pašu vērtīgāko sajūtu – ka izrāde runā tieši ar viņu un par viņu.
Zobārste, zinātņu doktore Alēna Butkēviča, kura savu profesionālo dzīvi balansē starp Latviju un Ameriku, par veikumu, ko daudzu gadu garumā ieguldījusi veselības zinātnes attīstībā, jaunu materiālu kompozīciju un jaunu produktu radīšanā, nupat Amerikā saņēmusi augstu novērtējumu – titulu “Gada veselības aprūpes speciālists” (The Health Care Professional Of The Year). Tas ir patiess apliecinājums viņas spožajam prātam un pamatotajam devumam šajā jomā.
Vielmaiņa jeb metabolisms ir sarežģīts un ļoti smalks bioķīmisks process. Ja to pareizi izprot, ir lietas, ko ikviens var darīt, lai ar gadiem vielmaiņa strauji nekļūtu gausa un izvairītos no kaitēm, ko rada vielmaiņas darbības traucējumi.
«Esmu sadurstīts kā ezītis. Sāp mugura, sāpes ir šausmīgas, tāpēc pamatā guļu. Esmu praktiski piesiets pie gultas,» atklāj Latvijas un padomju kino leģenda Pauls Butkēvičs. 8. augustā viņam bija 83. dzimšanas diena.
Jaunajā 2023./2024. gada sezonā Latvijas Nacionālā opera un balets (LNOB) veidos četrus jauniestudējumus – Džuzepes Verdi operu “Dons Karloss” un Gaetāno Doniceti operu “Mīlas dzēriens”, Luija Žozefa Ferdinanda Herolda baletu “Veltīgā uzmanība” un Kārļa Lāča baletu “Džungļu grāmata”.
“Es uzaugu Alūksnē, meža biezoknī, sena pilskalna pakājē, tāpēc man vienmēr tuvas tēmas bijušas daba, ekoloģija un vēsture. Iepriekšējos darbos vairāk pētīju tehnoloģiju un cilvēku mijiedarbību, bet šoreiz esmu atgriezusies pie dabas un mītiskās pasaules uztveres,” saka video māksliniece Zane Zelmene.
“Jaunajam Rīgas teātrim nav plāna tuvāko piecu gadu laikā kļūt par Eiropas vai pasaules labāko teātri. Mums nav šādas provinciālas tieksmes. Mēs to “izslimojām” jau pirms apmēram 15 gadiem, kad tiešām arī kļuvām par Eiropas teātri. Mūsu vienīgā ambīcija ir spēlēt teātri savam, Latvijas, skatītājam,” uzsākot jauno teātra sezonu, saka Jaunā Rīgas teātra (JRT) mākslinieciskais vadītājs Alvis Hermanis.
“Dzīve, lai cik sarežģītiem scenārijiem mums katram rakstīta, ir kā šampanietis – dzirkstoša, neaizmirstama un unikāla!” saka tautā mīlētā dziedātāja Marija Naumova.
“Neviens būtisks māksliniecisks lēmums Dailes teātrī netiek pieņemts bez Žagara, un neviens būtisks finansiāls lēmums netiek pieņemts bez Kairiša. Un mums šī sinerģija strādā ļoti labi,” saka Dailes teātra direktors Juris Žagars.