Krievu salā kuģi būs

© F64

Rīgas brīvosta un Latvijas dzelzceļš (LDz) apvienojuši spēkus, lai ierīkotu jaunu dziļūdens ostu Krievu salā.

Rīgas brīvosta pārvirza kuģu piestātnes no pilsētas iespējami tuvāk jūrai, lai pie tām vieglāk un lētāk varētu pienākt kuģi ar Baltijas jūrā maksimāli iespējamo iegrimi un kravnesību. Par Krievu salas piemērošanu dziļūdens ostai tika runāts jau kopš 2005. gada, kad Latvija bija tikko iestājusies Eiropas Savienībā, kas nozīmēja izredzes uz finansiālu atbalstu šādiem projektiem. Tā pienāca un pagāja ES 2007.–2013. gada plānošanas periods, kas atstāja Krievu salas projektam naudu, iesāktus darbus un atļauju šos darbus pabeigt pāris gadu laikā. Tagad darbi uzņēmuši tādu tempu, ka to pabeigšana līdz 2015. gada beigām ir pilnīgi reāla. Neatkarīgajai diemžēl ir nācies vairākas reizes informēt, kas kavēja darbu izpildi ātrāk.

No pilsētnieku viedokļa jutīgākais Krievu salas projekta punkts ir 48 miljonus eiro vērtā dzelzceļa atzara būve no stacijas Bolderāja–2 uz Krievu salu pāri Daugavgrīvas ielai. Pāri ielai – tas ir galvenais. LDz patlaban sagatavo dzelzceļa trasi, kur tiks veidots astoņus metrus augsts uzbērums gaisa tiltam, pa kuru vilcieni šķērsos ielu. Uzbēruma un tilta balstu guldīšana ūdeņainajās Spilves pļavās ir atbildīgākie dzelzceļa atzara būves posmi. Daugavgrīvas iela netiks slēgta ne būvdarbu veikšanai, ne vēlākai vilcienu kustībai.

Rīgas brīvostas pārvaldes pasūtījumā ietilpst Daugavgrīvas ielas rekonstrukcija posmā no Zilās ielas līdz Hapaka grāvim un tāpat Zilās ielas piemērošana autokravu pārvadāšanai posmā no Daugavgrīvas ielas līdz Krievu salai u. c. piestātnēm. Pagaidām šajā rosībā neiekļaujas Rīgas pašvaldība, kaut Neatkarīgās publikācijas liecina, ka kādreiz tas tika solīts. Bet tagad Rīgas domes Satiksmes departaments atsūtīja ziņu, ka «nav plānojis tuvākajā četrgadē veikt būtiskus uzlabojumus Daugavgrīvas ielā».

Svarīgākais