Nerīkojot konkursu, Rīgas pašvaldībā pēc vicemēra Aināra Šlesera (LPP/LC) rīkojuma sagatavots lēmumprojekts par 11.novembra krastmalas starp Vanšu tiltu un Akmens tiltu iznomāšanu uzņēmumam "P.V.B." uz 12 gadiem peldošu piestātņu izveidošanai.
Lēmumprojektā norādīts, ka Daugavas krastmalas nostiprinājuma daļas viena metra nomas maksa līdz objekta nodošanai ekspluatācijā būtu divi lati gadā un pievienotās vērtības nodoklis (PVN), bet pēc objekta nodošanas ekspluatācijā - pieci lati gadā un PVN.
Ar iesniegumu pie Šlesera vērsies SIA "P.V.B." īpašnieks Juris Videnieks, aicinot īstenot projektu "Riga marine city". Projekta ideja ir Daugavas posmā starp Akmens un Vanšu tiltiem izveidot daudzfunkcionālu tūrisma un pakalpojumu vietu, kurā atrastos bāri, restorāni, kafejnīcas, viesnīcas, jahtu un laivu piestātnes, veikaliņi, izstāžu un konferenču zāles un citi objekti.
"Atgriežot iedzīvotājus un tūristus ūdens malā, 11.novembra krastmala iegūtu jaunu attīstības impulsu, savukārt iedzīvotāji un tūristi iegūtu jaunu skatpunktu uz Vecrīgu, kā arī iespēja sajust pilsētas un jūrniecības vienotību," teikts Šleseram adresētajā iesniegumā.
Kapitālu celtņu būve Daugavas krastmalā nav pieļaujama, tādēļ minētos objektus uzņēmējs iecerējis būvēt uz peldošiem pamatiem - debarkarderiem.
Kā norāda Videnieks, īstenojot projektu, rastos vieta jaunu uzņēmumu darbībai, tiktu radītas vismaz 500 jaunas darba vietas un pilsētas kase tiktu papildināta ar nodokļiem. Projektā varētu tikt ieguldītas 15 līdz 20 miljonu eiro (10,5 līdz 14 miljonu latu) lielas investīcijas.
SIA "P.B.V." iesniegums datēts ar 19.oktobri, un tajā pašā dienā uz iesnieguma redzama Šlesera vīza "N.Zahārova kungam, E.Stroda kungam virzīt izskatīšanai Rīgas domē un sagatavot Rīgas domes lēmuma projektu ar SIA "P.V.B."".
Jau šodien nepieciešamais domes lēmumprojekts ir sagatavots un iekļauts Satiksmes un transporta lietu komitejas darba kārtībā.
Lēmumprojektā paredzēts atļaut Rīgas domes Satiksmes departamentam uz 12 gadiem iznomāt SIA "P.V.B." Daugavas nostiprinātās krastmalas starp Vanšu tiltu un Akmens tiltu daļu projekta "Riga marine city" īstenošanai.
Plānots noteikt, ka SIA "P.V.B." ir tiesīga izmantot iznomāto Daugavas nostiprinātās krastmalas daļu peldošo piestātņu jeb debarkaderu izvietošanai Daugavas upes akvatorijā, kā arī peldošo piestātņu izmantošanai nepieciešamo inženierkomunikāciju izbūvei, izveidojot daudzfunkcionālu tūrisma un pakalpojumu objektu, ja tas paredzēts noteiktā kārtībā akceptētā būvprojektā.
SIA "P.V.B." pēc lēmuma pieņemšanas vajadzētu iesniegt projekta ieceri izvērtēšanai Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentam un saņemt departamenta akceptu projekta realizācijai, kā arī ņemt vērā, ka peldošās piestātnes ir hidrotehniskās būves, kuru būvniecībai nepieciešams izstrādāt un saskaņot būvprojektu un saņemt būvatļauju.
Satiksmes un transporta lietu komiteja sagatavoto lēmumprojektu skatīs otrdien, 27.oktobrī. Galīgais lēmums par 11.novembra krastmalas iznomāšanu būtu jāpieņem domes sēdē.
Kā liecina "firmas.lv" informācija, SIA "P.V.B." reģistrēta 2004.gadā un tās pamatkapitāls ir 2000 latu. Vienīgais valdes loceklis ir miljonārs Juris Šabašovs.
Kā uzņēmuma īpašnieki norādīts Juris Videnieks, kuram pieder 80% SIA "P.V.B." daļu, un kompānija "Baltic Strategic Security Alliance", kurai pieder pārējie 20% kapitāla daļu.
Savukārt 80% "Baltic Strategic Security Alliance" daļu pieder Pāvelam Makacevičam, bet 20% daļu pieder Arnoldam Babrim.
"Firmas.lv" informācija liecina, ka Videniekam pieder SIA "Rīgas kremācijas centrs-krematorija", kā arī daļas vairākās citās kompānijās.
Pagājušā gada nogalē Videnieka uzvārds plašsaziņas līdzekļos izskanēja saistībā ar satiksmes ministra Aināra Šlesera (LPP/LC) vadītās ministrijas padotības iestāžu dāsni līdzfinansētu projektu, kā rezultātā prezidenta padomniece Sandra Kukule ar vīru, kā arī uzņēmēji Juris Videnieks un Jānis Blaus ekspedīcijas "Ceļš uz mājām" ietvaros bija iecerējuši piecu gadu laikā apceļot visu pasauli, aicinot tautiešus atgriezties mājās Latvijā.
Spriežot pēc ekspedīciju sponsorējošo firmu logo uz mašīnām, ar kurām tika veikts ceļojums, lielākais finansējums, vismaz 88 000 latu, iegūts no valsts uzņēmumiem, vēstīja laikraksts "Diena". Kādā ekspedīcijas fotouzņēmumā Briselē redzams vēl kāds Šlesera padotais, VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" valdes priekšsēdētājs Lauris Dripe, kuram novembra sākumā iznākusi saķeršanās ar maluzvejniecības apkarotājiem.
Bijušā Rīgas mēra Gundara Bojāra preses sekretārs, padomnieks un kaimiņš Kukuls ekspedīcijā bez auto vadīšanas uzņēmās arī operatora lomu. No safilmētā materiāla iecerēts izveidot filmu. Šī būs Kukula debija dokumentālo filmu uzņemšanas jomā, iepriekš viņš daudz filmējis un fotografējis pašu vajadzībām. Pieredzes trūkumu dokumentālajā žanrā uzņēmējs neuzskata par šķērsli, jo "tas taču nav kino", laikrakstam sacīja Kukuls.
Lai abas komandas varētu paveikt iecerēto, bez pašu uzņēmēju ieguldījumiem ekspedīciju atbalstīja arī vairākas valsts iestādes. Latvijas dzelzceļa meitasuzņēmums "Cargo" piešķīra 30 000 latu, Latvijas gaisa satiksme - 8000 latu, lidosta "Rīga" - 15 000 latu, Ceļu satiksmes drošības direkcijas meitasuzņēmums "Auteko&TUV Latvija" 35 000 latu, kopumā 88 000 latu. Visas minētās iestādes tieši vai pastarpināti ir pakļautas Satiksmes ministrijai.