Šīs nedēļas nogalē, 28. janvārī, Rīgas Kongresu namā uzstāsies slavenais britu virtuozs, Ginesa rekorda īpašnieks un mūsdienu visveiksmīgākais vijolnieks Naidžels Kenedijs.
Pēdējā laikā Rīgu aizvien biežāk apciemo mūziķi, kuri ar tradicionāliem instrumentiem rada tiem netradicionālu skanējumu. Arī brits Naidžels Kenedijs pazīstams kā vijoļspēles revolucionārs ar skandalozu reputāciju akadēmiskajās aprindās. Proti, viņš savulaik sarīkojis teju vai veselu apvērsumu mūzikas pasaulē ar savu rokenrola attieksmi pret klasiskajiem skaņdarbiem un ar klasisko pieeju rokmūzikai. Kenedija pirmais albums, kurā iekļautas Antonio Vivaldi “Gadalaiku” interpretācijas, deva viņam mūsdienu populārākā vijolnieka slavu, turklāt šis albums iekļauts arī Ginesa rekordu grāmatā kā visu laiku pārdotākais klasiskās mūzikas albums.
Brita nākamie albumi - Johannesa Brāmsa, Jana Sibeliusa, Ludviga van Bēthovena un Pētera Čaikovska vijoļkoncerti - ieguvuši zelta statusu un kļuvuši par vijoļmūzikas etalonu. Sasniedzis visu iespējamo klasiskās vijoļspēles jomā, mūziķis ķērās pie triumfālā projekta “Hendrix Concerto”, kurā iekļāva slavenā ģitārista Džimija Hendriksa dziesmu klasiskās versijas. Pirms pāris gadiem Kenedijs ierakstīja albumu “The New Four Seasons”, kas no pirmā “Gadalaiku” albuma atšķiras ar daudz brīvāku rokmūzikas traktējumu. Gadu vēlāk - disks “My World”, kurā iekļautas viņa paša kompozīcijas, tajā skaitā tās, kuras mūziķis veltījis saviem skolotājiem Jehudi Menuhinam un Stefanam Grapelli.
“Pirmoreiz Stefanu satiku, kad viņš mums, bērniem, spēlēja Jehudi Menuhina skolā - es viņu pārsteidzu, uzlecot uz skatuves un pievienojoties viņa priekšnesumam. Viņam patika, ka 14 gadus vecs bērns ir ieinteresēts viņa paaudzes mūzikā un spēj to spēlēt. Savukārt no mana skatupunkta tā bija nenovērtējama pieredze satikt mūziķi, kurš pierādīja, ka, spēlējot nopietnu mūziku, tai nav jābūt svinīgai, depresīvai vai vēl ļaunāk,” stāsta Naidžels Kenedijs. Lielākoties tieši šajā ripulī iekļauto programmu viņš arī plānojis atrādīt Rīgas koncertā.