"Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" parakstījusi sešus jaunus līgumus par kopējo summu 4,5 miljoni eiro

© DLRR

"Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" (DLRR) pēdējo četru mēnešu laikā ir parakstījusi sešus jaunus sadarbības līgumus ar partneriem Polijā, Čehijā, Ungārijā, Rumānijā un Horvātijā par kopējo summu aptuveni 4,5 miljonu eiro apmērā, informēja DLRR pārstāvji.

Līgumi paredz lokomotīvju remontus un modernizāciju.

Līdz ar šo jauno sadarbību īstenošanu Centrāleiropas un Dienvideiropas valstīs, DLRR šogad būs izdevies pilnībā kompensēt Krievijas iebrukuma Ukrainā radīto pasūtījumu pārtraukumu no Krievijas un Ukrainas, uzsver DLRR pārstāvji.

Kompānijas padomes priekšsēdētāja Anastasija Udalova norāda, ka DLRR jaunu pasūtījumu piesaiste Eiropā un klientu diversifikācija ir šā gada lielākais panākums. Uzņēmums šobrīd veido arī sadarbības iestrādnes ar uzņēmumiem Vidusāzijas un Tuvējo austrumu reģionos, lai papildus paplašinātu darbības ģeogrāfiju.

Udalova piebilst, ka līdztekus DLRR ir izstrādājis ražošanas modeli un piemērojis tehnoloģiju, kas uzņēmumam ļauj ražot pilsētu satiksmes tramvajus. Tramvaju ražošana nākotnē varētu kļūt par būtisku attīstības iespēju ražošanas nozarei Daugavpilī.

Viņa norāda, ka uzņēmuma lielākais darbības risks šobrīd ir augstās enerģijas cenas un paredzamības trūkums elektroenerģijas tirgū, ņemot vērā, ka gandrīz 50% visu DLRR izdevumu ir saistīti ar enerģijas nodrošinājumu.

Šā gada pirmajā pusē DLRR vairākkārt pārgāja uz darbu nedēļas nogalēs, kad ir lētāka elektroenerģijas cena biržā, kas deva pozitīvu rezultātu, taču ilgtermiņā šādu darba modeli uzņēmums uzturēt nevar, jo tas būtiski iedragā darbinieku dzīves ritmu, min Udalova.

Viņa arī norāda, ka šobrīd ik pa stundai tiek sekots elektrības cenām un uzņēmums cenšas pielāgot darba procesus maksimāli zemāku enerģijas izmaksu periodiem.

Neskatoties uz kara izraisīto krīzi, pateicoties šogad paveiktajam klientu piesaistē, DLRR plāno par 25% lielāku realizācijas apjomu, salīdzinot ar 2021.gadu un cer šogad strādāt ar peļņu.

DLRR 2020.gadā strādāja ar 46,76 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 0,6% mazāk nekā 2019.gadā, bet uzņēmuma peļņa auga 6,3 reizes un sasniedza 2,066 miljonus eiro. Savukārt DLRR koncerns 2020.gadā strādāja ar 39,7 miljonu eiro apgrozījumu un guva 2,4 miljonu eiro peļņu. Dati par pagājušo gadu vēl nav publiskoti.

Kompānija reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatkapitāls ir 24 445 037 eiro. Kompānijas patiesais labuma guvējs ir Igaunijas uzņēmējs Oļegs Osinovskis.

Ekonomika

Klaipēdas sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) termināļa glabāšanas un regazifikācijas kuģi (FSRU) "Independence" termināļa operators "KN Energies" plāno izmantot vismaz līdz 2040.gadam, piektdien paziņoja Lietuvas valsts kontrolētā uzņēmuma vadītājs Darjus Šilenskis.