Atbalsta sarunas ar EK par vilcieniem paredzētā finansējuma pārdali

Valdība šodien slēgtajā sēdē nolēma dot mandātu Satiksmes un Finanšu ministrijai sarunām ar Eiropas Komisiju (EK) par iespējamo jaunajiem vilcieniem paredzēto Eiropas Savienības (ES) līdzekļu pārdali, žurnālistus informēja satiksmes ministrs Aivis Ronis.

Sarunas Briselē varētu notikt nākamās nedēļas sākumā.

Kā skaidro SM, tādējādi Satiksmes ministrija sadarbībā ar Finanšu ministriju sāks sarunas ar Eiropas Komisiju par Kohēzijas fonda finansējuma novirzīšanu aktivitātēm, kuru ietvaros paredzēto projektu īstenošana veicinātu darbības programmā "Infrastruktūra un pakalpojumi" noteikto Eiropas ilgtspējīga transporta tīkla attīstības mērķu sasniegšanu.

Satiksmes ministrija (SM) uzskata, ka ES līdzekļi primāri jānovirza dzelzceļa infrastruktūrai, kā arī ceļiem, kas pieved pie dzelzceļa infrastruktūras. Valdībai šodien neesot ticis piedāvāts lemt par konkrētiem projektiem. Šos projektus jāpaspēj realizēt līdz 2015.gada 31.augustam.

SM pārstāvji informēja, ka pēc sarunām ar EK projektus paredzēts izvērtēt koalīcijas darba grupā, kas strādā ar ES fondu jautājumiem.

Ronis atzina, ka dažādu juridisku iemeslu dēļ patlaban neredz iespēju izmantot iepriekš paredzēto ES finansējumu vilcieniem, taču esot liela iespēja tos iegādāties komerciāli.

Jau ziņots, ka vakar valdību veidojošo partiju koalīcija vienojusies līdzekļus, kas netika izmantoti vilcienu iepirkuma laikā, novirzīt citiem mērķiem, taču konkrēti priekšlikumi par līdzekļu novirzīšanu tiks skatīti tad, kad būs noslēgušās sarunas ar EK.

No EK ir saņemtas vairākas provizoriskās norādes par finanšu izlietošanu - tās vajadzētu ieguldīt ilgtspējīgas transporta attīstības sadaļā, un būtiska uzmanība būtu pievēršama dzelzceļa infrastruktūras attīstībai.

Valdība pagājušajā nedēļā atlika lemšanu par jaunajiem pasažieru vilcieniem paredzēto līdzekļu pārdali citiem mērķiem transporta jomā. Lēmuma pieņemšana tika atlikta pēc Reformu partijas (RP) ministru lūguma, lai jautājumu varētu atkārtoti izskatīt valdību veidojošo partiju koalīcijas padomes sēdē, lai gūtu pilnīgāku informāciju.

Neveiksmīgajam vilcienu iepirkumam bija rezervēts ES fondu finansējums - 100 miljoni latu. SM iepriekš piedāvāja šos līdzekļus pārdalīt Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora infrastruktūras attīstībai un Baltijas valstis savienojošā dzelzceļa projektam "Rail Baltica", kā arī lidostu infrastruktūras attīstībai un autoceļu tīkla uzlabojumiem.

Vērienīgāko iepirkuma konkursu Latvijā AS "Pasažieru vilciens" (PV) izsludināja 2009.gada decembra sākumā. Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem ES fondu finansējums būtu 100 miljoni latu, bet PV līdzfinansējums - 44 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredzēja šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība bija 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu). Jaunajiem vilcieniem bija jābūt saražotiem līdz 2015.gada augustam.

Šā gada 3.oktobra naktī tika paziņots, ka vienošanās starp PV un spāņu uzņēmumu "Construccionesy Auxiliar de Ferrocarriles S.A" nav panākta.

Ekonomika

Kopš šā gada 2. decembra, baudot “Rīgas balzama” produkciju, tiek stiprināti Totenhemas kluba futbolisti un otrādi – gūstot kārtējos vārtus futbolā, kluba dalībnieki apliecina pateicību alkohola lietotājiem. Jūlijs Šeflers ieķīlājis “Rīgas balzama” aktīvus futbola kluba īpašniekam, atsaucoties uz Apvienotās Karalistes uzņēmumu reģistru, ziņo Krievijas ziņu platforma PBK.

Svarīgākais