Bērnu skaits Latvijā joprojām turpina sarukt, un kā atbalss tam – tiek slēgtas skolas. Pašlaik jau 144 pagastos nav nevienas mācību iestādes, taču skaidrs, ka skaitlis vēl mainīsies.
Pie Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) ceturtdien, protestējot pret valdības plāniem palielināt latviešu valodas apjomu krievu skolās, piketēja apmēram 150 cilvēki. Viņi aicināja atcelt reformas un atkāpties no amata izglītības un zinātnes ministri Inu Druvieti.
Par pedagogu darba samaksu joprojām valda liela neskaidrība. Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) apgalvo, ka nākamajā mācību gadā nauda algām būs, gan atzīstot – šobrīd vēl pietrūkst 9,2 miljoni eiro.
Renovējot bijušās skolas ēku, Jaunpiebalgas novadā plānots izveidot internātskolu - indigo bērnu jaunrades centru, aģentūru LETA informēja fonda "Eureka" vadītājs Matīss Barkovskis.
Vakar Zemgalē smagu muguras traumu skolā guvis 11 gadus vecs zēns, aģentūrai LETA pastāstīja Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) speciāliste Inga Vītola.
Ja netiks rasts risinājums skolotāju algu pieaugumam, tad, iespējams, maijā, valsts pārbaudījumu laikā, pedagogi varētu atkal rīkot protestus, tāpēc viens no Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) steidzamākajiem uzdevumiem ir izstrādāt jaunu pedagogu darba samaksas modeli.
Izglītības jomā strādājošie joprojām ir neapmierināti ar valdības lēmumu ieviest obligātu centralizēto eksāmenu fizikā un ķīmijā. It īpaši pret to iebilst profesionālās ievirzes vidusskolas, kur šāds mācību priekšmets netiek mācīts vai arī to māca krietni šaurāk nekā vispārējās vidējās izglītības iestādēs.
263 Rīgas Jāņa Poruka vidusskolas darbinieki, absolventi, skolēnu vecāki, Čiekurkalna un Mežaparka iedzīvotāji nosūtījuši pašvaldības un Izglītības un zinātnes ministrijas atbildīgām amatpersonām vēstuli, kurā pausts atbalsts skolas turpmākai darbībai un kategoriski iebilsts pret plāniem skolu optimizēt, likvidējot vai apvienojot ar kādu no citām apkaimes skolām.
Krievijas ierosinājumu atvērt Latvijā krievu skolas pēc saviem standartiem Latvijas sabiedrība uzņēma ar dalītām jūtām: latviski runājošie kategoriski iebilst pret šādu iespēju, kamēr krievu diaspora tajā nesaskata nekā peļama.
Izglītības un zinātnes ministre Ina Druviete (V) šodien, tiekoties ar Krievijas vēstnieku Latvijā Aleksandru Vešņakovu, uzsvērusi, ka nekādas Krievijas vispārējās izglītības iestādes Latvijā netiks atvērtas, aģentūrai LETA pavēstīja ministres padomnieks.
Ideja par Krievijas veidotām krievu skolām Latvijā un Baltijā ir absolūti un pilnībā nepieņemama, iespējams, tā tiek virzīta ar mērķi mūs nobaidīt situācijā, kad topošā valdība plāno strādāt pie pārejas uz izglītību latviešu valodā, aģentūrai LETA sacīja Eiropas Parlamenta (EP) deputāte Inese Vaidere (V).
Joprojām nav atbildes, kas notiks ar Latvijas mazajām skolām. Šobrīd tādu, kurās ir mazāk nekā 100 skolēnu, ir vairāk nekā 200, un, ja valstiski izstrādāta glābšanas programma kavēsies, ļoti iespējams, jau slēgtajām mācību iestādēm pievienosies vēl citas.
Skolēniem, kuri mācās vispārējās vidējās izglītības humanitārā un sociālā virziena programmās un vispārējās vidējās izglītības profesionāli orientēta virziena programmās, būs jākārto eksāmens dabaszinībās, nevis ķīmijā vai fizikā, aģentūru LETA informēja Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM).
Šajā mācību gadā 14 173 bērni nav reģistrēti nevienā izglītības iestādē, un tas ir par 1555 bērniem vairāk nekā 2012.gadā, aģentūru LETA informēja Izglītības kvalitātes valsts dienesta (IKVD) pārstāvis Jānis Mihailovs.
Izskatot valdībā Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.-2020.gadam, izglītības un zinātnes ministrs Vjačeslavs Dombrovskis (RP) šodien rosināja centralizēto eksāmenu sarakstu papildināt ar vēl vienu eksāmenu.
Teju katrs iedzīvotājs (93%) saredz iespējas būtiski uzlabot izglītības kvalitāti Latvijā – tā rāda izglītības uzņēmuma LIELVĀRDS veiktā pētījuma rezultāti.
Piecpadsmitgadīgo skolēnu vidējie sasniegumi matemātikā, dabaszinātnēs un lasīšanā Latvijas lauku skolās joprojām atpaliek no vienaudžu sasniegumiem Rīgas un citu Latvijas pilsētu skolās, secināts pētījumā "Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas 2012".