Eiropas Savienības Tiesa piektdien nolēma atcelt Mobilitātes pakotnē noteikto prasību, kas uzliek par pienākumu kravas transportlīdzekļiem ik pēc astoņām nedēļām atgriezties transportlīdzekļu reģistrācijas valstī, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā (SM).
Ķīnas inženieri pagājušās nedēļas nogalē nosūtījuši līdz šim lielāko kravas dronu izmēģinājuma braucienā gandrīz 100 km garā maršrutā uz Šanhaju, veidojot jaunus pavērsienus valstī augošajai "zemā augstuma” ekonomikai, vēsta "Reuters”.
Globālās loģistikas ķēdes un kravu pārvadājumi jau pēdējos gadus saskārās ar dažādiem izaicinājumiem – darba spēka trūkumu un vispasaules pandēmiju. Šī gada februārī jau esošajām problēmām pievienojās arī Krievijas iebrukums Ukrainā.
Baltijas valstu un Polijas satiksmes ministri aicinājuši Eiropas Savienību (ES) aizliegt autokravu pārvadājumus ar Krieviju un Baltkrieviju, kā arī šo valstu ienākšanu ES ostās, paziņojis Lietuvas satiksmes ministrs Marjus Skuodis.
COVID-19 pandēmija ir apgriezusi pasauli kājām gaisā un būtiski izmainījusi gan cilvēku dzīvi, gan arī privātā un valsts sektora darbu. Sākoties globālajai pandēmijai, valstis ieviesa dažādus ierobežojumus, kas ir ievērojami palēninājuši dzīves ritmu, ierobežojuši ceļošanas iespējas un mainījuši to, kā uzņēmumi strādā. Viena no uzņēmējdarbības jomām, kas īpaši necieta no pandēmijas izraisītajām sekām, bija kravu pārvadājumi. Kā pandēmija ir ietekmējusi kravu pārvadājumu nozari, un kā uzņēmumiem ir izdevies tikt galā ar negaidītajiem izaicinājumiem?
Pēdējā laikā e-komercijas tirgus ir piedzīvojis milzu izaugsmi, kas neapšaubāmi ir ietekmējis atsevišķu nozaru darbību. Piemēram, lielais pieprasījums pēc precēm tiešsaistē ir palielinājis pieprasījumu pēc kravu pārvadājumu pakalpojumiem. Uzņēmumiem, kas piedāvā šos pakalpojumus, bija jāpielāgojas strauji mainīgajām biznesa vajadzībām un jāpiedāvā paši labākie risinājumi efektīvai preču pārvadāšanai. Tiem, kas kravu transportēšanā izmantoja jaunākās tehnoloģijas, process noritēja daudz efektīvāk.
Starptautiskais transporta uzņēmums HRX Group, kas koncentrējas uz ekspress pārvadājumiem, uzsāk Neste MY atjaunojamās dīzeļdegvielas izmantošanu vietējos pārvadājumos sākotnēji ar vienu transporta vienību. Pateicoties šai unikālajai dīzeļdegvielai, HRX Group varēs samazināt transporta siltumnīcefekta gāzu emisijas visā tā dzīves ciklā līdz pat 90%* salīdzinājumā ar fosilo dīzeļdegvielu. Sadarbība ar atjaunojamās dīzeļdegvielas globālo tirgus līderi Neste sekmēs kompānijas vides stratēģijas īstenošanu.
Kravu pārvadātājiem šobrīd situācija ir katastrofāla un krīze ir daudz smagāka nekā 2008.gadā, atzina asociācijas "Latvijas auto" valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Pociluiko.
Rīgas plānošanas reģions piedalās starptautiskā projektā “Baltijas transporta loks” (Baltic Loop), kura mērķis ir uzlabot ātrāku savienojamību starp dažādiem transporta koridoriem, kas savieno Rīgu, Zviedriju, Somiju, Igauniju un Sanktpēterburgu Krievijā un ko izmanto kravu un pasažieru pārvadājumiem.
Padomju Savienības sabrukums deva Latvijas transporta nozarei lielāku triecienu, nekā tagad spētu dot Krievija, izrokot nešķērsojamu grāvi gar visu savu robežu ar Latviju.
Latvija un Ķīna ir ieinteresētas stiprināt savstarpējo sadarbību un attīstīt transporta savienojumu starp Āziju un Eiropu, izmantojot ne tikai jūras, bet arī sauszemes koridoru.
Vakar, pārbaudot 19 kravas automobiļus, Grenctāles robežkontroles punktā konstatēti astoņi pārkāpumi, visi administratīvo pārkāpumu protokoli sastādīti par darba un atpūtas laika režīma neievērošanu.
Pārbaudot 25 kravas automobiļus, policijas darbinieki Grenctāles robežkontroles punktā konstatējuši piecus pārkāpumus, visi administratīvie protokoli sastādīti par darba un atpūtas laika režīma neievērošanu.
Pa dzelzceļu pārvadāto kravu apjoms šajā pusgadā ir lielāks par 18,2 procentiem nekā pagājušā gada pirmajos sešos mēnešos un sastāda 29,88 miljonus tonnu.
Latvijai ir lielākā pieredze Baltijas reģionā, organizējot konteineru pārvadājumus pa dzelzceļu. Pašlaik kursē jau trīs šādi specializētie vilcieni, kuru maršrutu ģeogrāfija ir iespaidīga.
Pirmajos divos gada mēnešos, attiecībā pret 2010. gada atbilstošo periodu, kravu apgrozījums Rīgas Brīvostas termināļos pieaudzis par 3,8%. Tas ir pierādījums, ka arī ārkārtas apstākļos, ko šogad izraisīja lielais sals un biezais ledus, Rīgas Brīvostas pārvalde spēj koordinēt ostas darbu un nodrošināt kuģu ienākšanu un iziešanu.
Eiropas Komisija apstiprina, ka tās ierēdņi 8. martā veica iepriekš nepieteiktas pārbaudes Baltijas valstu uzņēmumos, kuri darbojas dzelzceļa kravu pārvadājumu un ar tiem saistītu ražojumu nozarē.