Kravu pārvadājumu nozarē aktualizējies krāpniecības risks digitālajās platformās

© MN

Kravu pārvadājumu nozarē aktualizējies krāpniecības risks digitālajās loģistikas platformās, aģentūru LETA informēja apdrošināšanas kompānijas "Ergo" pārstāvji.

"Ergo" Igaunijā šogad risināti vismaz trīs gadījumi, kad digitālajās loģistikas platformās uzņēmumi uzticējuši kravas viltus pārvadātājiem, kuri tās nozaguši, radot nozīmīgus zaudējumus. Tādā veidā izkrāpta konjaka krava 200 000 eiro vērtībā, alumīnija krava 90 000 eiro vērtībā un vīna krava.

"Ergo" kravu, jūras un dzelzceļa apdrošināšanas produktu vadītājs Ansis Rudēvics skaidro, ka digitālās loģistikas platformas mūsdienās ir ērts rīks, kas kravu īpašniekiem un ekspeditoriem palīdz atrast pārvadātājus kravas nogādāšanai uz nepieciešamo vietu. Pasūtītājam tas dod iespēju ļoti ātri un viegli satikt pasūtījuma izpildītāju. Taču, līdzīgi kā jebkurā citā vietnē, kur preces vai pakalpojumi tiek pārdoti "online" jeb attālināti, arī loģistikas platformās jārēķinās ar krāpniecības risku.

Krāpšanas shēma visbiežāk ir sekojoša - krāpnieki loģistikas platformā izveido viltus profilu, izmantojot nosaukumu, kas ir ļoti līdzīgs kādas reālas kravu pārvadājumu kompānijas nosaukumam. Viltvārži nokopē arī šī uzņēmuma datus, izveido viltus dokumentus un platformā izsaka piedāvājumus transportēt kravas par izdevīgu cenu. Kad kravas īpašnieks pieņem piedāvājumu un nosūta datus uz viltus profilu, krāpnieks saņem preces un ar tām pazūd.

Rudēvics norāda, ka ar krāpšanu nereti saskaras ekspeditori, kuriem ir pieaudzis kravu apmērs un tādēļ šie uzņēmumi ir spiesti meklēt jaunus pārvadātājus. Tas bieži vien tiek darīts steigā, jo laiks pārvadājumiem mēdz būt ierobežots.

Taču, lai izvairītos no šāda veida krāpšanas shēmām, svarīgākais ir neļauties steigai un rūpīgi pārbaudīt izvēlētā kravu pārvadātāja datus - to, vai šāds uzņēmums patiešām eksistē, ir reģistrēts un vai komunikācija notiek caur uzņēmuma oficiālo e-pastu, norāda Rudēvics. Tāpat pirms līguma noslēgšanas ar pārvadātāju jāpārliecinās, vai tam ir spēkā esoša kravu pārvadātāja civiltiesiskās atbildības (CMR) apdrošināšanas polise, kas sniegs papildu drošību. Ja ir aizdomas, ka polise varētu būt viltota, Rudēvcs aicina vērsties pie attiecīgā apdrošināšanas uzņēmuma.

"Ergo" pērn Baltijā bija trešais lielākais risku apdrošinātājs ar tirgus daļu 14%. Pērn "Ergo" Latvijā, Lietuvā un Igaunijā kopējais parakstīto prēmiju apmērs sasniedza 358 miljonus eiro.

Latvijā strādā risku apdrošinātāja "Ergo Insurance" un dzīvības apdrošināšanas kompānijas "Ergo Life Insurance" filiāles, kuras 2023.gadā apdrošināšanas bruto prēmijās parakstīja kopumā 89,908 miljonus eiro, kas ir par 6,4% vairāk nekā 2022.gadā.

Latvijā

18. novembris aizvadīts, valsts karogi vairumam ēku jau noņemti, lai atkal plīvotu nākamajos svētkos vai atceres dienās. Lai no cik izturīga auduma karogs ir šūdināts, agrāk vai vēlāk nāksies to nomainīt. Bet ko darīt ar lietošanai vairs nederīgu Latvijas karogu? To skaidro 360TV ziņas “Ziņneši”.

Svarīgākais