Ceturtdien strādnieki pārlauza pēdējo, plāno klints slāni, atverot pazemes tuneli starp Austriju un Itāliju, kas galu galā kļūs par ātrgaitas dzelzceļa līniju, kas savienos Eiropas ziemeļus un dienvidus, vēsta “US News”.
Brennera bāzes tunelis, kas tiek dēvēts par garāko pazemes dzelzceļa savienojumu pasaulē, ir Eiropas Savienības centienu centrālais elements novirzīt kravu pārvadājumus no autoceļiem uz dzelzceļu, lai samazinātu piesārņojumu un veicinātu pārrobežu tirdzniecību.
"Šodien mēs kopīgi speram izšķirošu soli, būvējot vienu no lielākajiem infrastruktūras darbiem visā kontinentā," akmens laušanas ceremonijā sacīja Itālijas premjerministre Džordžija Meloni.
Šī ir vēsturiska diena... Itālijai, Austrijai un visai Eiropai.
Šis savienojums būs pirmais specializētais dzelzceļa tunelis, kas tieši savienos Austriju un Itāliju. Tā atklāšana paredzēta 2032. gadā, aptuveni 16 gadus vēlāk nekā plānots, un tā izmaksas ir 8,5 miljardi eiro - aptuveni par 2,5 miljardiem vairāk nekā paredzēts sākotnēji.
Pēc pabeigšanas tunelis stiepsies 55 km garumā, pagarinot to līdz 64 km, kad to pievienos esošajam pazemes savienojumam ar Insbruku. Tas samazinās brauciena laiku starp Fortecas pilsētu Itālijā un Insbruku no 80 minūtēm līdz mazāk nekā 25 minūtēm.
Brennera pāreja ir viena no noslogotākajām kalnu šķērsošanas vietām Eiropā, ko izmanto kravu pārvadājumiem. Katru gadu Alpu pāreju šķērso vairāk nekā 2,5 miljoni kravas automašīnu, 14 miljoni transportlīdzekļu un 50 miljoni tonnu preču, noslogojot vietējās kopienas.
Pašlaik aptuveni 70% no Alpu kravu pārvadājumiem caur Brennera šaurumu notiek pa autoceļiem un tikai 30% pa dzelzceļu, un tuneļa mērķis ir mainīt šo līdzsvaru.
Tomēr cerēto jaunā savienojuma ietekmi varētu mazināt Vācija, kurai ir ievērojams autotransporta apjoms caur Alpiem, bet kura vēl nav pabeigusi svarīgus ziemeļu piekļuves ceļus, lai savienotu tos ar Brennera tuneli.