Elektromobiļa īpašnieki zina, ka ziemā akumulators izlādējas ātrāk, tomēr der atcerēties, ka arī vasarā enerģijas patēriņš var pieaugt. Lai arī elektromobiļu ražotāji ievieš jaunus risinājumus, kas samazina aukstā un karstā laika ietekmi uz enerģijas patēriņu, arī paradumu maiņa var palīdzēt taupīt akumulatora enerģiju, tādējādi palielinot nobraukto kilometru skaitu. “Avis” apkopojis četrus padomus, kas palīdzēs vasarā palielināt nobrauktu attālumu.
Uz Eiropas vienotajā transporta tīklā (TEN-T) esošajiem autoceļiem līdz 2026.gadam elektromobiļu uzlādes stacijas jāizveido ik pēc 60 kilometriem, paredz Eiropas Parlamentā (EP) šonedēļ pieņemtie noteikumi.
Lietotas automašīnas pirkumam jābūt iepriecinošam notikumam, taču caurspīdīguma trūkums tirdzniecībā var prieku apslāpēt. Šajā ziņā situācija nav mainījusies arī aizvien pieaugot elektroauto popularitātei. Daudzi cilvēki pārsēžas elektromobiļos, lai samazinātu izmešus, ekspluatācijas un remonta izmaksas. Savukārt veiktajā pētījumā atklāts, ka elektroauto cieš no tiem pašiem krāpniecības veidiem, kā iekšdedzes dzinēja spēkrati. Tajā skaitā arī no nobraukuma viltošanas, vēsta uzņēmuma "carVertical" veiktais pētījums.
No visiem Baltijas valstu iedzīvotājiem tieši lietuvieši visbiežāk izvēlas ilgtspējīgākus transporta līdzekļus un mājokļus, kur iespējams uzlādēt elektromobiļus, atklāts aptaujas rezultātos, kas veikti pēc Schneider Electric pasūtījuma.
Elektroautomobiļu uzlādes staciju tīklu Zemkopības ministrijas (ZM) vajadzībām par 2,291 miljonu eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) būvēs energobūvniecības uzņēmums SIA "Reck", liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) publicētā informācija.
Izmantojot valsts atbalstu līdz šim iegādāti 235 elektroauto un mazemisiju hibrīdi, kopumā iztērējot 969 750 eiro, liecina Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta (EKII) mājaslapā pieejamā informācija.
Teju puse jeb 45% iedzīvotāju uzskata, ka elektroauto iegāde ilgtermiņā atmaksājas vairāk nekā lētākas iekšdedzes dzinēja automašīnas iegāde, kas ikdienā patērē degvielu, liecina auto dīlera "Moller Auto" sadarbībā ar pētījumu aģentūru "Norstat Latvija" veiktā aptauja.
Saeimai par 207 719 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa tiks piegādāti trīs lielās klases auto un divi elektroauto, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.
Latvijā šogad sākta atbalsta programma elektroautomobiļa iegādei, kas paredz, ka jauna elektroauto iegādei var saņemt 4500 eiro. TV3 raidījums “900 sekundes” skaidroja, cik daudzi apsver domu iegādāties šādu braucamrīku?
Lai arī sākotnēji bija plānots, ka atbalstu varēs izmantot jau martā, līgumi ar 59 tirgotājiem noslēgti tikai tagad. Programmu paredzēts īstenot līdz nākamā gada beigām, vēsta Latvijas radio.
Ķīna šī gada beigās pārtrauks subsīdiju piešķiršanu elektrisko un hibrīda automobiļu iegādēm, jo spēcīgie tirdzniecības apjoma rezultāti šajā nozarē liecina, ka valsts atbalsts vairs nav nepieciešams, paziņojušas varasiestādes.
Iztērējot 10 miljonus eiro, valdība plāno palielināt Latvijas autoparku par 3800 mašīnām, taču nav pamata bažām, ka tas būtiski ietekmēs izmešu daudzumu vidē, un arī jaunradīto atkritumu daudzums būs minimāls, jo turīgi cilvēki ar lūžņiem nebraukā un šīs mašīnas būs izdevīgāk pārdot otrreizējā tirgū, nevis norakstīt.
Ministru kabinets otrdien apstiprināja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) sagatavoto atbalsta programmu elektroauto iegādei.
Latvijā starp Baltijas valstīm ir labākais elektromobiļu uzlādes staciju tīkla pārklājums, ceturtdien paziņoja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), atzīmējot uzlādes staciju tīkla izveidošanas projekta pabeigšanu.
Laikā kad publiski daudz tiek runāts par moderniem elektoautomobīļiem un to, vai tie ir vai nav videi draudzīgi, ir vērts atskatīties uz samērā tālu pagātni Latvijas autobūvē.
Valdībā konceptuāli atbalstīta ideja, kas paredz, ka emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta projektu konkursā divu gadu laikā atbalsts tiks sniegts iedzīvotājiem, valsts un pašvaldību iestādēm un to kapitālsabiedrībām vairāk nekā 2200 mazemisiju un bezemisiju transportlīdzekļu iegādei 10 miljonu eiro apmērā.
Ilgtspējīgs, aizraujošs un videi draudzīgs - ar šiem argumentiem vien nepietiek, lai izskaidrotu patieso elektroauto vērtību un to nozīmību tuvākajā nākotnē. Lai arī elektriskie automobiļi turpina aizvien vairāk iekarot neskaitāmu automašīnu entuziastu sirdis. Uz jautājumiem atbild e-mobilitātes eksperts Matīss Zemītis.