"Tesla" gatava prezentēt ilgi gaidīto "robotaksi”

© Pixabay.com

Masks savā vietnes “X” profilā paziņojis, ka "Tesla" ilgi solīto “robotaksi” prezentēs 8. augustā, raksta "cnn.com".

Lai arī Īlons Masks jau sen apgalvo, ka pašbraucošie transportlīdzekļi būs vieni no svarīgākajiem "Tesla" produktiem, neskatoties uz lielajiem solījumiem, joprojām nav tādu automašīnu, kas spēj braukt pilnībā pašas.

Viņa ziņa bija vienkārša un neietvēra nekādas detaļas. "Tesla Robotaxi prezentēts 8.8.," paziņoja "Tesla" izpilddirektors un “X” īpašnieks Masks.

Masks jau agrāk ir teicis, ka "Tesla" ražos automašīnu bez vadības ierīcēm, ko varētu izmantot cilvēks. Viņš arī solīja, ka "Tesla" automašīnas, kas aprīkotas ar "Full Self-Driving Capability", ar programmatūras atjauninājumu palīdzību pakāpeniski uzlabos braukšanu, līdz automašīnas varēs darboties kā pilnībā autonomi taksometri un varētu nopelnīt naudu saviem īpašniekiem.

Pirms pieciem gadiem, 2019. gada aprīlī, "Tesla" paziņoja, ka tā plāno prezentēt robotaksi līdz 2020. gadam. Uzņēmums prognozēja, ka autonomās automašīnas kalpos 11 gadus un nobrauks 1 miljonu jūdžu, tādējādi uzņēmumam un automašīnas operatoriem katru gadu nesot vismaz 30 000 dolāru lielu peļņu.

Pašlaik pilnu pašbraukšanas iespēju var iegādāties ar jauno "Tesla Model 3" par papildu 12 000 ASV dolāru, kas tiek pievienoti automašīnas aptuveni 40 000 ASV dolāru starta cenai - to var iegādāties arī uz abonēšanas pamata par līdz 199 dolāriem mēnesī atkarībā no tā, kā automašīna sākotnēji aprīkota.

Šobrīd "Tesla" tiešsaistes aprakstā ir norādīts: "Pašlaik iespējotajām funkcijām ir nepieciešama aktīva vadītāja uzraudzība, un tas nepadara transportlīdzekli autonomu", kas nozīmē, ka faktiski "Tesla" šodien nav spējīga pilnībā pašbraukt.

Speciālisti, kas ir pārbaudījuši jauno sistēmu, saka, ka pagaidām tā joprojām ir tālu no tā, lai varētu braukt pati - pilnībā bez cilvēka iejaukšanās.

Kellija Funkhausera, "Consumer Reports" transportlīdzekļu tehnoloģiju asociētā direktore, nesen testēja sistēmu un teica, ka viņa ir mazāk noraizējusies par tās drošību nekā par parasto "Tesla Autopilot", kas ir paredzēts, lai sniegtu ierobežotāku braukšanas palīdzību galvenokārt uz lielceļiem.

Svarīgākais