Saskaņā ar tirgus pētījumu firmas „Gartner” datiem elektrisko transportlīdzekļu ražošana līdz 2027. gadam būs vidēji lētāka nekā ar degvielu darbināmu automašīnu ražošana.
„Gartner” savā ceturtdien publicētajā ziņojumā prognozēja, ka ražošanas izmaksas samazināsies daudz ātrāk nekā akumulatoru izmaksas, kas saskaņā ar „Vides aizsardzības fonda” datiem veido aptuveni 30 - 40 procentus no elektroauto iegādes cenas.
Pedro Pačeko, „Gartner” pētniecības nodaļas vadītājs, teica, ka uzņēmums balsta šo prognozi uz "jaunām inovācijām, kas vienkāršo ražošanas izmaksas". Šie jauninājumi ietver "centralizētu transportlīdzekļu arhitektūru" un virsizmēra veidnes lielāku alumīnija detaļu ražošanai, kas samazina izmaksas un montāžas laiku.
"Tas nozīmē, ka elektroauto sasniegs [iekšdedzes dzinēja] izmaksu paritāti daudz ātrāk, nekā sākotnēji gaidīts, taču tajā pašā laikā tas ievērojami sadārdzinās dažus remontdarbus," piebilda Pačeko.
Ziņojumā arī aplēsts, ka vidējās izmaksas par elektrisko transportlīdzekļu virsbūvi un akumulatoru remontu smagas avārijas rezultātā līdz 2027. gadam palielināsies par aptuveni 30 procentiem. Pētnieki atzīmēja, ka tas varētu padarīt negadījumos iesaistītos transportlīdzekļus uzņēmīgākus pret kopējo norakstīšanu, jo remontdarbi varētu maksāt vairāk nekā auto atlikusī vērtība.
Pēdējo mēnešu laikā ir paustas bažas par augstajām elektromobiļu remonta izmaksām un slēptajām izmaksām, kuras šādu transportlīdzekļu īpašnieki, tos iegādājoties, var nezināt.
„Gartner” arī piedāvā prognozi dažiem elektroauto uzņēmumiem, kas dibināti pēdējā desmitgadē. Saskaņā ar ziņojumu, līdz 2027. gadam tiks iegādāti vai bankrotēs 15 procenti šajā laika periodā izveidoto uzņēmumu.
"Tas nenozīmē, ka sektors brūk," sacīja Pačeko. "Tas vienkārši ieiet jaunā fāzē, kurā uzņēmumi ar labākajiem produktiem un pakalpojumiem uzvarēs pārējos."