Patlaban Latvijā reģistrēti 6576 elektroauto, aģentūru LETA informēja Klimata un enerģētikas ministrijā (KEM).
Kopš 2015.gada elektroauto skaits Latvijā ir pieaudzis 33 reizes, un īpašs elektroauto uzrāviens noticis 2023.gadā, kad elektroenerģijas cenas biržā kritās un bija pieejami dažādi atbalsta pasākumi.
Atbilstoši jaunākajiem datiem Latvijā jaunu reģistrētu pārdoto elektroauto skaits ir augstāks nekā Lietuvā un Igaunijā. Latvija kopumā apsteidz 12 Eiropas Savienības valstis, piemēram, Poliju, Spāniju, Itāliju, Grieķiju un citas.
Klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis (ZZS) norāda, ka, līdz ar elektroauto nozares dinamiskumu, vienlīdz jāraugās uz to, lai uzlādes un elektrotīkla infrastruktūra, kā arī norēķināšanās par elektroauto uzlādi ir cilvēkam ērta, draudzīga un ātra.
"Tas ir nākamais solis, lai mēs kā ministrija veicinātu kopējā pakalpojuma pieejamību - sākot no elektroauto iegādes iespējām līdz uzlādei," akcentē Melnis.
Atbalsta programmā iedzīvotājiem, divu gadu laikā ir iegādāti 1650 elektroauto un hibrīdauto. Atbalsta programma savu darbību sāka 2022.gada pavasarī.
KEM norāda, ka atbalsta programmā jauna elektroauto iegādei atbalsts ir 4500 eiro, bet lietota elektroauto un jauna hibrīdauto iegādei - 2250 eiro. Papildu atbalstu iedzīvotājs var saņemt, ja savu veco iekšdedzes dzinēja auto nodod apstrādes uzņēmumam, par to saņemot 1000 eiro.
Lai stimulētu klimatam draudzīgu automobiļu izmantošanu iedzīvotāju vidū, īpaši attālākos reģionos, kur mērojami samērā lieli attālumi, KEM paredzējis palielināt atbalstu iedzīvotājiem jaunu hibrīdauto iegādei no 2500 eiro uz 4500 eiro. Atbalsts varētu būt pieejams no šā gada trešā ceturkšņa.