Jaunbūvējamās Daugavpils šosejas Tīnūžu–Lēdmanes posmā vakar Latvijas valsts ceļi kā šī būvobjekta pasūtītājs izmantoja tiesības bez iepriekšēja brīdinājuma veikt ceļa būvē izmantoto materiālu kvalitātes atbilstības pārbaudi un mērījumus. Latvijas valsts ceļu atbildīgajām amatpersonām un ceļu laboratorijas inženieriem līdzi devās arī Neatkarīgā.
Satiksmes ministrijas (SM) pārziņā esošajās Eiropas Savienības (ES) fondu aktivitātēs ir apstiprināti projekti par vairāk nekā 95 % no plānošanas periodā pieejamā finansējuma un līdz perioda beigām tas tiks apgūts pilnībā.
Naudu, kas šogad piešķirta ceļu būvēšanai, VAS «Latvijas valsts ceļi» (LVC) izlietot nav spējuši un jau tagad zināms, ka aptuveni 30 miljoni latu, kas ceļu būvei atvēlēti no Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda, paliks šogad neiztērēti, ziņo LTV raidījums "De facto".
Ceļu padomē pārstāvētie plānošanas reģioni, Latvijas Pašvaldību savienība, kā arī Satiksmes ministrija vienprātīgi atzina - autoceļu fonds ir jāatjauno un daļa no akcīzes nodokļa ieņēmumiem jānovirza ceļu būvei.
Kravu pārvadātāji satraukušies par sodu, ko piemēro par smago automašīnu vadīšanu, neievērojot šoferiem paredzēto atpūtas laiku. Tas var sasniegt līdz pat 1000 latu. Jau gada sākumā Rīgā sabrauca virkne smago transportlīdzekļu, kuri tādā veidā protestēja pret nesakārtoto ceļu infrastruktūru, kā dēļ nav iespējams izpildīt prasības par atpūtas laiku.
Ceturtdien, 4.augustā, Satiksmes ministrijas (SM) sekretārs Anrijs Matīss un Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Ivars Pāže apsekoja lietusgāžu rezultātā bojātos transporta infrastruktūras objektus Saldus pilsētā un novadā un novērtēja to radītos zaudējumus.
Šovasar nav tādu valsts nozīmes ceļu, uz kuriem netiktu veikti lielāki vai mazāki remontdarbi. Būvnieki atklāj, ka vienīgais traucēklis ir mainīgie laikapstākļi, taču arī pagājušās nedēļas lietugāzes grafikus nav kavējušas.
Šonedēļ satiksmes ministrs Uldis Augulis tikās ar Latvijas Valsts ceļu (LVC) un Latvijas Ceļu būvētāju asociācijas pārstāvjiem, lai rastu risinājumu jautājumiem, kuri šobrīd traucē ceļu rekonstrukcijas gaitu.
Latvijas autoceļu pārvaldītājs "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) autoceļa A13 posma segas rekonstrukcijai plāno 2,926 miljonu latu izmaksas, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.
Šonedēļ satiksmes ministrs Uldis Augulis darba vizītē Limbažu novadā un Limbažu pilsētā iepazinās ar rekonstruējamiem ceļa posmiem un satiksmes infrastruktūras projektiem, kā arī pārrunāja ceļu nozares aktualitātes, tostarp iniciatīvu par Ceļa fonda atjaunošanu.
Trešdien, 20.jūlijā, satiksmes ministrs Uldis Augulis apmeklēja būvobjektu Baltezers – Saulkalne, kur autoceļa un tilta pār Lielo Juglu rekonstrukciju veic SIA „Lemminkainen Latvija”.
Uzraugošā valsts iestāde un ceļu būvnieki intensīvākus ceļu labošanas darbus uzskata par nelietderīgiem, norādot, ka darbs vairākās maiņās un brīvdienās radītu papildu izmaksas, kā arī varētu ciest darbu kvalitāte.
Pēc nozares ekspertu vērtējuma, Latvijas ceļu katastrofālo stāvokli varētu glābt autoceļu fonda atjaunošana, kurā tiktu ieskaitīti vismaz 85% no degvielas akcīzē iekasētās naudas.
Lai asfaltētos segumus uzturētu labā un teicamā stāvoklī, ikgadējām normatīvajām segumu atjaunošanas programmām būtu jāaptver ap 920 kilometru ceļu un papildus ik gadu jārekonstruē ap 190 kilometriem ceļu segu, norāda Latvijas Valsts ceļu valdes priekšsēdētājs Ivars Pāže.
Ar šā gada 1.jūliju Polija ievieš jaunu elektronisko ceļu nodevas iekasēšanas sistēmu „viaTOLL”, ar kuras starpniecību sākotnēji būs jānorēķinās par braucienu ar autobusu vai kravas transportlīdzekli, kura pilnā masa pārsniedz 3,5 tonnas, informē Satiksmes ministrija.
Tūrisma ceļvedis „Riga in your pocket” publicējis rakstu, kurā aprakstīta situācija uz mūsu valsts ceļiem, brīdinot ārvalstu tūristus Latvijā būt īpaši uzmanīgiem. Latvijā ir vieni no sliktākajiem šoferiem pasaulē, tāds ir raksta ievads, ziņo LNT ziņas.
Latvijas Pašvaldību savienība (LPS) lūgs valdību piešķirt papildu līdzekļus autoceļu uzturēšanai 5,1 miljona latu apmērā, aģentūrai BNS pastāstīja LPS padomnieks tehnisko problēmu jautājumos Aino Salmiņš.
Līdztekus naudas trūkumam autoceļu glābšanu valstī kavē domstarpības: pašvaldības uzskata, ka svarīgāki ir iedzīvotājiem tuvākie – vietējie – ceļi, bet Satiksmes nozares funkcionāri par nozīmīgākiem uzskata vairāk noslogotos lielceļus.