Ceļu labošana naktī un maiņu darbs ir neizdevīgs

Uzraugošā valsts iestāde un ceļu būvnieki intensīvākus ceļu labošanas darbus uzskata par nelietderīgiem, norādot, ka darbs vairākās maiņās un brīvdienās radītu papildu izmaksas, kā arī varētu ciest darbu kvalitāte.

Tā uz jautājumu, kāpēc būvniecības firmas ceļa labošanā strikti turas pie darba tikai vienā maiņā, Latvijas Avīzei atbildēja Latvijas valsts ceļi (LVC) sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Daiga Mežapuķe.

Viņai piekrīt SIA Saldus ceļinieks valdes loceklis Gints Karols, atzīmējot, ka darbs divās maiņās nenozīmē divas reizes vairāk padarīta darba ceļu būvniecībā vai labošanā, jo nauda jau ir tik, cik tās ir. «Jāņem vērā, ka darbs naktī palielina izmaksas, vienlaikus samazinās izbūves temps un efektivitāte, kā arī pieaug riski attiecībā uz kvalitāti,» teic Karols.

SIA Šlokenbeka valdes priekšsēdētājs Māris Paiders savukārt uzsver, ka bedrīšu labošanas vietā, ceļu remonta plānotājiem vajadzētu pievērsties kvalitatīvākam darbam. «Ik gadu divu mēnešu laikā ceļu būves kompānijas aptuveni 600 000 kvadrātmetru platībā veic bedrīšu remontu. Šo darbu cilvēki dara ar rokām. Bet viens ieklājējs dienā ieklāj 3 000 kvadrātmetrus ceļa seguma. Kopējā salaboto bedrīšu platība ik gadu ir līdzvērtīga 80 kilometriem ceļa klājuma. Cik ceļa mēs būtu salabojuši daudzu gadu laikā, ja nebūtu labojuši bedrītes?» retoriski jautā Paiders.

Latvijā

No šī gada oktobra Latvijā stāsies spēkā jauns regulējums, kas aizliegs izmantot vissezonas "M+S" riepas ziemas periodā, tā vietā nosakot nepieciešamību izmantot riepas, kas marķētas ar "kalns un sniegpārsliņa" simbolu. "Drošas braukšanas skolas" vadītājs Jānis Vanks skaidro, ka "kas der visam, neder nekam", uzsverot, ka vissezonas riepas nav pietiekami efektīvas Latvijai raksturīgajos sniega un ledus apstākļos, un ņemot vērā, ka riepu kvalitāte ir būtiska drošībai, jaunais regulējums ir atbilstošs un loģisks.

Svarīgākais