Kā ik katru gadu, arī šogad septembrī notika apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas Bonus - Malus klašu pārrēķins. Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) apkopojis 5 svarīgākās lietas, kas autovadītājiem jāzina par Bonus - Malus sistēmu un klašu pārrēķinu.
Ministru kabineta komiteja šodien lēma virzīt izskatīšanai valdībā Finanšu ministrijas (FM) sagatavotos apjomīgos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (OCTA likums).
Vairāk nekā puse (52%) Latvijas iedzīvotāju savā dzīves laikā ir nokļuvuši situācijās, kurās viņiem būtu noderējis finansiāls atbalsts jeb apdrošināšana, liecina Swedbank aptaujas dati*. Visbiežāk iedzīvotāji piedzīvojuši likstas ar automašīnu (30%), ilgstošu darba nespēju dēļ slimības (29%) vai traumas (22%), kā arī kaimiņu izraisītas likstas mājoklī (23%). Taču tikai 39% no iedzīvotājiem šādās situācijās ir bijuši apdrošināti. Pārējiem finansiālos zaudējumus nācies segt pašiem vai meklēt aizdevumu.
Apdrošināšanas sabiedrības izmanto likumā paredzēto iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) atmaksu, lai piedāvātu klientiem absurdi dārgus produktus, kas nes zaudējumus. IIN atmaksa ir vienīgais faktors, kas padara šos produktus pievilcīgus klientam, izpētījis pensiju pārvaldītājs Indexo.
Latvijas vīriešu hokeja izlases spēlētāju faktisko apdrošināšanas izmaksu segšanai Ministru kabinets šodien no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem piešķīra līdz 75 000 eiro.
Transportlīdzekļu īpašnieku obligātā civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšana arī šogad apdrošinātājiem varētu nest zaudējumus, taču tālākam straujam OCTA cenu kāpumam nav pamata, sacīja Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins.
Īpašumu apdrošināšanā visbiežāk atlīdzības tiek izmaksātas par postījumiem ūdens noplūžu dēļ. Pērn ne tikai mājokļiem, bet arī birojiem un tirdzniecības platībām no kopējā negadījumu skaita to bijis pat vairāk nekā puse – 51%. Savukārt atlīdzībās kopumā izmaksāts vairāk nekā 1,2 miljoni eiro, liecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU) grupa dati.
Laika un pacietības trūkums, kā arī nevēlēšanās iepazīties ar šķietami formālu informāciju ir galvenie iemesli, kāpēc cilvēki visbiežāk pat nemēģina iedziļināties un izprast visus ar apdrošināšanu saistītos aspektus pirms apdrošināšanas polises iegādes - tā liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO speciālistu novērojumi. Ņemot vērā minēto, diemžēl bieži vien cilvēki izvēlas lētāko no piedāvājumiem, tādējādi nereti pakļaujot sevi papildu finansiālajiem izdevumiem, notiekot negadījumam.
Par nelaimi, kas atnākusi klusu, bez brīdinājuma, līdz šim bieži vien varēja saukt regresa prasību par naudas piedziņu, kuru negaidot saņem kāds kopumā godprātīgs autovadītājs, kas bijis vainīgs nelielā satiksmes negadījumā, bet nezināšanas vai aizmāršības dēļ desmit dienu laikā pēc negadījuma nav iesniedzis apdrošinātājam saskaņoto paziņojumu (SP).
Nepilnu četru mēnešu laikā sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" savākti 10 000 parakstu par transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas maksimālās gada cenas noteikšanu.
Pagaidām transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas segments nevienā no Baltijas valstīm apdrošinātājiem nenes peļņu, intervijā atzina Lietuvas risku apdrošināšanas sabiedrības ADB "Gjensidige" ģenerāldirektors Marjus Junduls (Marius Jundulas).
Apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) septembra sākumā veiktās aptaujas rezultāti liecina, ka 72% respondentu, dodoties uz kaimiņvalstīm, ceļojumu apdrošināšanu nebija iegādājušies.
Augusts ir atvaļinājumu laiks, kad tuvākos un tālākos braucienos dodas visa „vecā Eiropa” un arī daudzi Latvijas atpūtnieki. Gatavojoties braucienam, katrs no mums prātā pārcilā obligātās lietas. Neaizmirst pasi, paņemt peldkostīmu, atvest kolēģiem magnētiņus, nopirkt jaunas iešļūcenes. Ak, jā.... un tad vēl tā apdrošināšana. Ko darīt ar apdrošināšanu?
Veselības ministrija (VM) piedāvās divu veidu valsts veselības apdrošināšanas pakalpojumu grozus, proti, dalīto jeb neatliekamo un pilno pakalpojumu grozu, norādīja veselības ministre Anda Čakša.
Darba devēji atbalsta ieceri ieviest valsts obligāto veselības apdrošināšanu, lai rastu papildu līdzekļus veselības aprūpei, un tādējādi netiktu apdraudēta nodokļu reforma, sacīja Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) Sociālās drošības un veselības aizsardzības eksperts Pēteris Leiškalns.
Līdz nākamajai Veselības darba grupas sēdei Veselības ministrijai (VM) būs jāstrādā pie tā, kā sasaistīt valsts veselības apdrošināšanu ar mediķu algām, kā arī pie apdrošināšanas pakalpojumu groza, šodien pēc Veselības darba grupas žurnālistiem pastāstīja veselības ministre Anda Čakša.