Pirmdiena, 11.decembris

redeem Valdemārs, Valdis, Voldemārs

arrow_downwardSabiedriskais transports, izaicinājumi un risinājumi

DLRR

Polijā pēc dzelzceļa maršruta galvenās rekonstrukcijas pabeigšanas īsi pirms Ziemassvētkiem, 22. decembrī, atgriežas ilgi gaidītie tiešie vilcieni no Krakovas uz Polijas Tatru kalnu galvaspilsētu Zakopani. Tas paveikts, pateicoties vērienīgām Eiropas Savienības investīcijām Polijas dzelzceļa tīklā un dzelzceļa līniju modernizācijai. Dažos maršrutos dzelzceļa satiksme bija pieklususi par vairākas desmitgades.
Vakar, 9:30 Andra Ozola
Sabiedriskā transporta uzņēmums "Rīgas satiksme" paziņojis, ka galvaspilsētas ielās sāks kursēt īpašs Ziemassvētku tramvajs. Ar gaismiņām izrotātie vagoni pasažierus sāk pārvadāt 6. decembrī.
9.dec kontekst.lv
Somijas galvaspilsētas Helsinku pašvaldība plāno izbūvēt jaunu tramvaja līniju pilsētas rietumos caur galvaspilsētas rajoniem Munkiniemi un Hāgu uz Kannelmeki. Pašvaldības plānos ir iekļauti arī jauni tramvaju posmi pilsētas centrā Tēlē un Kampi. Aplēstās kopējās projekta izmaksas ir aptuveni 310 miljoni eiro. Turpretim Rīgā pēc neatkarības atgūšanas no jauna nav izbūvēta neviena tramvaja līnija.
8.dec Andra Ozola
Polijas galvaspilsētā Varšavā būvē astoņus kilometrus garu ātrgaitas tramvaja līniju uz pilsētas mikrorajonu Vilanovu. Tā ir viena no lielākajām tramvaju investīcijām šīs valsts galvaspilsētā. Būvējot jauno tramvaja līniju, tiek izmantota "zaļo" sliežu tehnoloģija.
29.okt Andra Ozola
Pēdējie gadu desmiti Eiropas transporta sistēmā ir bijuši orientēti uz aizvien jaunu ceļu izbūvi, vienlaikus mazāka uzmanība, līdz ar to investīciju apjoms vērsts dzelzceļu virzienā. Gala rezultātā pasažieru pārvadājumiem paredzēto sliežu kopējais garums ir sarucis, kas varētu būt samazinājis sabiedriskā pasažieru transporta pieejamību, vienlaikus veicinot arī transporta sistēmas radītā piesārņojuma pieaugumu līdz ar lielāku fosilās degvielas patēriņu.
22.okt Mārtiņš Apinis
Lietuvas pilsēta Kauņa, sacenšoties ar Viļņu, kārtējo reizi vēlas apsteigt galvaspilsētu. Kauņa, kas īsteno stratēģiskās attīstības plānu līdz 2030. gadam, turpina meklēt ilgtspējīgus risinājumus transporta jomā. Tuvākajā laikā tā sāks priekšizpēti par jauniem augstas veiktspējas sabiedriskā transporta veidiem pilsētā, tajā skaitā ātrgaitas autobusiem un tramvajiem. Kauņas pilsētas dome vienbalsīgi atbalstījusi šādu iniciatīvu.
21.okt Andra Ozola
Garāku transportlīdzekļu ieviešana tramvaju transportā prasa intensīvu plānošanas procesu, jo tramvajiem ir maza elastība noviržu gadījumā to fiksētā maršruta dēļ. Garāku tramvaju ieviešana nozīmē arī papildu ieguldījumus infrastruktūrā un transportlīdzekļu konstrukcijā. Savukārt ieguvumi ir vairāk pārvadātu pasažieru, lielāks ātrums, īsāks gaidīšanas laiks pieturā un mazāks nepieciešamo transportlīdzekļu skaits. Par to liecina Ungārijas galvaspilsētas Budapeštas un Vācijas pilsētas Drēzdenes pieredze.
20.okt Andra Ozola
Kopš trešdienas, 18. oktobra, Daugavpils pilsētas ielās sākušies Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcā (DLRR) būvēto tramvaju izmēģinājuma braucieni. Gandarījumu par veiksmīgi realizēto Eiropas Savienības fondu līdzekļu apguvi nra.lv pauda gan finanšu ministra Arvila Ašeradena padomnieks Ints Dālderis, gan Daugavpils mērs Andrejs Elksniņš.
18.okt Portāls nra.lv
Ar svinīgu dzirkstošā vīna pudeles sasišanu pret pirmā Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcā (DLRR) uzražotā tramvaja riteni pirmie divi tramvaji uzsākuši savu ceļu pie daugavpiliešiem un pilsētas viesiem.
17.okt Portāls nra.lv
Organizācijas “Greenpeace” šā gada ziņojumā sabiedriskais transports Latvijā izdevīguma ziņā tiek pielīdzināts Norvēģijas sabiedriskajam transportam. Tas nozīmē, ka Latvijas iedzīvotājs vidēji par braucienu tramvajā, trolejbusā vai autobusā maksā tikpat, cik norvēģis savā zemē.
15.okt Mārtiņš Apinis
Austrijas galvaspilsētā Vīnē, atšķirībā no citām lielajām pilsētām, tramvajs nekad nav zaudējis savu nozīmi un joprojām ir būtisks sabiedriskā transporta līdzeklis, neskatoties uz metro ieviešanu, līniju slēgšanu un pārveidošanu par autobusu transportu. Vīnes tramvaju tīkls ir piektais lielākais pasaulē pēc Melburnas, Berlīnes, Maskavas un Sanktpēterburgas tramvaju tīkla.
14.okt Andra Ozola
Vācijas pilsētā Hamburgā savulaik bija viens no lielākajiem tramvaju tīkliem Vācijā. Viss sākās 1866. gadā ar zirgu tramvaja satiksmi, līdz 1978. gadā pilsētas vara lēma par labu automašīnām. Hamburgā reisā izbrauca pēdējais tramvajs, kuru pēdējā gaitā pavadīja desmitiem tūkstošu cilvēku. Kopš tā laika pilsētā darbojas autobusi un metro. Tikmēr hamburgieši joprojām sēro par tramvaja zaudēšanu un uzskata, ka tā likvidēšana bija kļūda.
12.okt Andra Ozola
Neraugoties uz tehnisko progresu, kas nosaka aizvien lielākas prasības pēc mobilitātes un aizvien ātrākiem pārvietošanās līdzekļiem, aptverot aizvien vairāk pasažieru, pasaules metropolēs turpina darboties sabiedriskā transporta veidi ar gadsimtiem senu vēsturi.  
8.okt Mārtiņš Apinis
Lai arī Apvienotās Karalistes galvaspilsētu ir gadījies apmeklēt ne reizi vien, līdz šim nezināju, ka tās transporta sistēma balstās ne tikai uz izdaudzinātajiem autobusiem un metro, bet arī tramvajiem. To maršruti vijas Londonas dienvidu daļā starp Vimbldonu, Kroidonu, Bekenemu un Ņūadingtonu. Pilsētas tūrisma mājaslapā teikts, ka Londonas tramvaji ir regulāri un viegli pieejami. Londonas tramvaju tīkls, ko sauc par “Tramlink”, kursē no Vimbldonas caur Kroidonu uz Bekenemu.
29.sep Mārtiņš Apinis
Vācijas galvaspilsēta Berlīne pasaulē tiek slavēta par pārdomātāko un sakārtotāko transporta sistēmu. Pilsētas pasažieru pārvadājumu mugurkauls ir pazemes un virszemes dzelzceļa satiksme.
27.sep Andra Ozola
Valdība otrdien apstiprināja izmaiņas Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējuma sadalē, kas mazinās riskus, ka Latvija varētu zaudēt daļu no fonda finansējuma elektrovilcienu iepirkumam un Daugavpils tramvaja infrastruktūras attīstības projektam.
26.sep Ziņu aģentūra LETA
Tramvaju satiksme Lisabonā pasaulei lieliski demonstrē, kā pilsētas sliežu sabiedriskais transports veiksmīgi spēj pildīt vienlaikus divas funkcijas – kalpot gan pilsētas iedzīvotājiem kā transporta līdzeklis, gan izklaidēt tūristus no visas pasaules, kļūstot par sava veida Portugāles galvaspilsētas zīmolu.
26.sep Andra Ozola
A/S „Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca” - lielākais lokomotīvju un dzelzceļa nozares detaļu un rezerves daļu ražošanas uzņēmums Baltijā aicina pievienoties savai komandai virkni speciālistu.
21.sep Portāls nra.lv
Līdz šī gada beigām Daugavpilī tiks pabeigta četru sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstības projektu īstenošana. To kopējā vērtība ir vairāk nekā 56 miljoni eiro, Kohēzijas fonda un Valsts budžeta dotācijai sedzot ap 85% no kopējām izmaksām.
19.sep Ziņu aģentūra LETA
Pirmdien, 18.septembrī, un otrdien, 19.septembrī, dzelzceļa pārbrauktuves remontdarbu dēļ divu reisu vilcienu pasažierus maršrutā Trepe-Līvāni pārvadās ar autobusiem, informē AS "Pasažieru vilciens" pārstāvji.
18.sep Ziņu aģentūra LETA