Peldbikses kā ekonomikas indikators

Liela daļa mūsu planētas iedzīvotāju par ne tikai visinteresantākajām, bet arī vissvarīgākajām uzskata ziņas par globālo ekonomisko krīzi. Tā kā neviens no līdz šim pieņemtajiem ekonomiskās prognozēšanas modeļiem laikus nebrīdināja par krīzes sākšanos, valda bažas, ka tie īsti nedarbojas, tādēļ pasaulē jau radīti vairāki alternatīvi un diezgan interesanti modeļi, raksta krievu izdevums Novija izvestija.

Piemēram, amerikāņu modes eksperti pirms dažām nedēļām vēstīja, ka cilvēkos atgriežas optimisms un paaugstinās pašapziņas līmenis - par to liecinot fakts, ka vīrieši iegādājas aizvien īsāku peldbikšu modeļus. Tirdzniecības tīkla Saks Fifth Avenue vīriešu modes nodaļas direktors Ēriks Dženningss ir pilnīgi pārliecināts, ka tas liecina par amerikāņu ekonomikas atgūšanos un atgādinājis, ka pagarās vīriešu peldbikses par modes kliedzienu ASV kļuva deviņdesmitajos gados, kad ekonomikā valdīja pamatīga recesija.

Savukārt britu sociologi uzskata, ka viņu valstī ekonomika pagaidām vēl nespēj atgūties, jo strauji pieaug to cilvēku skaits, ka apmeklē interneta iepazīšanās mājaslapas. Viņi konstatējuši interesantu likumsakarību - laikā, kad britu ekonomikas galvenais indekss FTSE ir stabils, samazinās to cilvēku skaits, kuri meklē iepazīšanās iespējas ar interneta starpniecību. Bloga Bronte Capital darbinieks Džons Hemptons savukārt atgādinājis par paša izstrādāto Latvijas prostitūtu indeksu - proti, mīlas verdzeņu pakalpojumu cenu pieaugums liecinot par ekonomikas atgūšanos. Uzmanību vērts pievērst arī morgiem - izrādās, ka krīzes laikos tajos uzkrājas vairāk nepieprasītu nelaiķu, jo tuvinieki nevēlas liekus izdevumus un atstāj mirušo apglabāšanu valsts ziņā.

Vēl viens amerikāņu sociologu novērojums - krīze ir beigusies, ja grāmatveikalos strauji samazinājies pieprasījums pēc mīlestības romāniem. Proti, izrādās, ka sliktos ekonomiskos apstākļos, daudzi ļaudis meklē glābiņu romantiskā literatūrā. Tas pats attiecas uz kino un citām izklaidēm - tieši trīsdesmito gadu ekonomiskā depresija savulaik radīja Holivudas fenomenu un šajā jomā nekas nav mainījies. "Viss ir loģiski, jo kino un teātris ir vieni no lētākajiem izklaides veidiem ārpus mājas," raksta Novije izvestija. Ir vērts pievērst uzmanību arī krokodilu audzēšanas fermām. Jo lielāks ir to iemītnieku skaits, jo dziļāka krīze - krities pieprasījums pēc dārgām somiņām, čemodāniem un apaviem, kas izgatavoti no krokodilu ādas.

Svarīgākais