Pasažieru pārvadātājiem, kuru viena kilometra vidējā pašizmaksa būs augstāka nekā visu attiecīgā reģiona pārvadātāju vidējā viena kilometra pašizmaksa, tiks kompensētas izmaksas, kas nepārsniedz vidējo kilometra pašizmaksu par vairāk nekā 5% līdzšinējo 3% vietā, nosaka šodien pieņemtie valdības noteikumu grozījumi.
Maksimāli kompensējamo izmaksu aprēķins par 2013.gadu tiks veikts 2014.gadā pēc visu uzņēmumu pārskatu par kalendāro gadu saņemšanas un izvērtēšanas.
Tāpat valdībā akceptētie grozījumi nosaka, ka jaunā - šā gada 21.janvārī pieņemtā - autobusu nolietojuma un vērtības norakstīšanas kārtība ir piemērojama tikai attiecībā uz autobusiem, kas iegādāti no 2013.gada 1.janvāra, nevis uz autobusiem, kas iegādāti līdz 2012.gada 31.decembrim. Šādas normas izmaiņas par pārvadātāju uzņēmumā amortizējamo transportlīdzekļu kopumu saglabā amortizācijas atskaitījumu izmaksas uzņēmumiem to sākotnējā apmērā, un pārvadātājiem tiks kompensēti sākotnēji paredzētie gandrīz miljons eiro.
Kā skaidro satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V), šodien valdībā apstiprinātie grozījumi ir kompromiss starp valsti un pārvadātājiem un šis ir solis ceļā uz situācijas uzlabošanu. Pārvadātāju asociācija apņēmusies šī mēneša laikā iesniegt savus priekšlikumus attiecīgo noteikumu grozījumiem, savukārt Satiksmes ministrija tos izvērtēs un turpinās darbu pie grozījumu virzīšanas valdībā.
Situāciju pasažieru pārvadājumu uzņēmumos piektdien, 16.maijā, turpinās skatīt Sabiedriskā transporta padomes sēdē.
Sabiedriskā transporta padome ir izveidota ar mērķi vienoti plānot sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu reģionālās nozīmes (starppilsētu un vietējos) maršrutos, kas ļaus racionālāk izmantot valsts piešķirtos līdzekļus un uzlabos sabiedriskā transporta sistēmas efektivitāti.