Rīgas Sociālā dienesta centros uzlabos klientu apkalpošanas sistēmu

Rīgas domes Sociālo jautājumu komitejas deputāti šodien izbraukuma sēdē iepazinās ar sociālā teritoriālā centra „Ziemeļi” darbību. Rīgas Sociālā dienesta (RSD) vadītājs Ervins Alksnis deputātus informēja par deviņu teritoriālo centru darbu, nodrošinot klientu apkalpošanu visā pilsētā. Katrā no tiem rīdziniekiem ir radīta iespēja saņemt līdzvērtīgu pieeju sociālo situāciju risināšanā, neatkarīgi no pilsētas rajona, kurā klients dzīvo.

Lai uzlabotu klientu apkalpošanu, RSD meklē arvien jaunus risinājumus un iespējas. Tāpēc kā pilotprojekts jau otro mēnesi teritoriālajā centrā „Ziemeļi” (Hanzas ielā 7) darbojas klientu rindas regulēšanas elektroniskā sistēma, kuru pozitīvi jau novērtējuši gan darbinieki, gan klienti. „Darbinieki var kontrolēt apmeklētāju plūsmu un darbs norit sakārtoti - rindas kārtībā - katrs zina, kad un kur jāiet”, norāda E.Alksnis.

Pēc iepazīšanās ar jaunievedumu Sociālo jautājumu komitejas priekšsēdētājs Leonīds Kurdjumovs sacīja: ”Jaunā klientu apkalpošanas kārtība ir sevi pierādījusi un turpmāk to ieviesīsim visos pārējos teritoriālajos centros. Mūsu mērķis – lai klienti būtu apmierināti, nerastos strīdus situācijas un darbinieki strādātu ar prieku.”

L.Kurdjumovs atzinīgi novērtēja centra darbību, jo klientu ērtībai RSD ir veicis telpu optimizāciju, izvietojot vairāku jomu sociālā darba speciālistus vienā ēkā, lai klienti vienuviet varētu saņemt pēc iespējas plašāku pakalpojumu klāstu.

Teritoriālo centru speciālistu darba jomas ir izveidotas tā, lai katrā Rīgas rajonā būtu pieejami speciālisti darbā ar ģimenēm ar bērniem, ar pilngadīgām personām, ar bezdarbniekiem, sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības izvērtēšanas un piešķiršanas jomā utt.

Statistika liecina, ka lielākā daļa centru apmeklētāju jautā par pabalstu saņemšanas iespējām, kā arī interesējas par pakalpojumiem: aprūpi mājās, dienas centru pakalpojumiem u.tml. Rīgas pašvaldība saviem iedzīvotājiem, ja tie atbilst domes saistošajos noteikumos minētajiem kritērijiem, sniedz palīdzību 17 dažādu sociālo pabalstu veidā.

Rīgas Sociālajā dienestā ir nodrošināta vairāk nekā 360 sociālā darba speciālistu pieejamība, kuri nodrošina kvalitatīvus sociālus pakalpojumus. Kopējais sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu saņēmušo skaits 2011. gadā Rīgā bija 85 557 cilvēki. Pagājušajā gadā visus centrus kopā vidēji dienā apmeklēja 700 klienti, bet vienu teritoriālo centru - vidēji 78 apmeklētāji.

Latvijā

Valsts amatpersonu deklarācijas vēsta, ka Latvijas Bankas prezidenta amata kandidātam 2022. un 2023. gadā pamatdarbs bijis nevis "Altum" valdes priekšsēdētāja amats, bet gan valdes priekšsēdētāja amats Rīgas Stradiņa universitātē. Lai gan lielākos ienākumus (algu) šajā periodā R. Bērziņš guvis tieši "Altum" valdes priekšsēdētāja amatā, deklarācija no "Altum" kā pamatdarba pēdējo reizi iesniegta VID tālajā 2021.gadā.

Svarīgākais