2017.gadā Rīgā sāks atsavināt Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" izbūvei nepieciešamos nekustamos īpašumus, šodien preses konferencē žurnālistus informēja "Eiropas dzelzceļa līniju" Attīstības un sadarbības departamenta direktors Agnis Driksna.
Driksna stāstīja, ka 2016.gads "Rail Baltica" projekta īstenošanā bijis svarīgs, jo pēc divu gadu ilgām konsultācijām valdība apstiprināja "Rail Baltica" trases plānu. Pateicoties tam, Latvija varēja sākt rīkot publiskos iepirkumus - Rīgas centrālās stacijas uzbēruma un tilta starptautisko metu konkursu, kur tika saņemti 15 piedāvājumi, bet starptautiska žūrija lēma piešķirt divas otrās vietas.
Tāpat patlaban noris iepirkums par "Rail Baltica" stacijas pirmās kārtas būvniecību starptautiskajā lidostā "Rīga". Šī iepirkuma ietvaros tiks gaidīti pretendentu piedāvājumi, no kuriem izvēlēsies piecus, kuri tiks aicināti sagatavot projektēšanas finanšu piedāvājumus.
Starp būtiskākajiem veicamajiem darbiem 2017.gadā Driksna minēja "Rail Baltica" izbūvei nepieciešamo nekustamo īpašumu atsavināšana Rīgā. Lai to izdarītu, tiks veikti vairāki iepirkumi - par mērniecību un zemes ierīcību, kā arī nekustamo īpašumu vērtēšanu.
"Vispirms nekustamo īpašumu īpašnieki tiks informēti par procesa sākšanu, pēc tam sekos nekustamo īpašumu vērtēšana, tiks noskaidrots, cik daudz īpašumu nepieciešams dzelzceļa būvniecībai, pēc tam sekos vienošanās par kompensācijās izmaksājamo summu. Visbeidzot Satiksmes ministrija sagatavos līgumu, ko virzīs apstiprināšanai Ministru kabinetā. Nekustamo īpašumu īpašnieki saņems atlīdzību vispirms, bet tikai pēc tam īpašums tiks pārrakstīts uz valsts vārda," informēja Driksna.
Kā ziņots, šodien Rīgā notiek konference "Projekta "Rail Baltica/Rail Baltic" progress 2016", kurā atbildīgo ministriju pārstāvji un projekta realizētāji pārrunā sasniegto progresu katrā no Baltijas valstīm, apliecinot Baltijas valstu vienotību projekta ieviešanā, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā.
"Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni. "Rail Baltica" būs elektrificēta divu ceļu dzelzceļa līnija gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei.