"Mācība visiem, arī man," Vējonis atvainojas sabiedrībai

© Ekrānšāviņš

Interneta personības "IShowSpeed" ierašanās Rīgā sacēla pamatīgu "vētru" - tūkstošiem jauniešu viņam sekoja ik uz soļa, tikmēr soctīklos par notiekošo publikai bija dalītas jūtas.

Latvijas Investīciju attīstības aģentūrā (LIAA) aģentūru LETA informēja, ka "IShowSpeed" vizīte Latvijā ir "vērtīga iespēja popularizēt Latviju kā atvērtu, dinamisku un interesantu valsti plašai starptautiskai auditorijai". Ņemot vērā šī influencera ietekmi un potenciālu, LIAA identificēja viņa vizīti Latvijā kā būtisku iespēju valsts starptautiskajai atpazīstamībai. Kā vēsta "Panorāma", šī vīzīte Latvijai izmaksās 30 000 eiro.

Kritiku gan izpelnījās blogera izdarības pie Latvijas valsts simbola - Brīvības pieminekļa. Internetā pieejamie video neliecināja, ka viņš pats īsti saprot, pie cik nozīmīga valsts simbola viņš atrodas un kāda uzvedība būtu vēlama. Turklāt viņam līdzi "pavilkās" arī citi, piemēram, bijušais Latvijas prezidents Raimonds Vējonis.

Nevienam šāda ālēšanās iepriekš nebija atļauta. Uz citiem pasākumiem bija speciāli izbūvēta skatuve vai kas tamlīdzīgs, bet ne lēkāšana, banānā ēšana, dzēriena laistīšana uz pieminekļa.

Rīgas dome otrdienas vakarā tviterī pavēstīja, ka pasākums pie pieminekļa nebija saskaņots un policija vērtē iesaistīto personu atbildību.

Tikmēr vietnē "X" R. Vējonis atvainojās sabiedrībai: "Jauniešu enerģija ir apsveicama un atbalstāma, taču dažkārt to grūti noturēt pieklājības robežās. Mācība visiem, kas bija pie Brīvības pieminekļa, arī man. Atvainojos, ka labi domātais "IShowSpeed" pieturas vietā pie Brīvības pieminekļa neizdevās tik labi".

"Youtube" kanālā ir pieejama blogera atainotā vizīte Baltijā 11 minušu garumā. Skatījumu skaits pārsniedz 7 miljonus. Latvijai atvēlētas nedaudz vairāk kā trīs minūtes. Ir vēl viens video 33 minūšu garumā, kas veltīts tikai Latvijai. Tas aplūkots 170 000 reizes.

Piebildei - Darrens Džeisons Votkinss, plašāk pazīstams kā "IShowSpeed" vai vienkārši "Speed", ir amerikāņu "YouTube" satura veidotājs, interneta personība un tiešsaistes straumētājs ar globālu auditoriju. Viens no viņa satura virzieniem ir ceļojumu pieredzes, kuras viņš atspoguļo tiešraidēs, komunicējot ar miljoniem skatītāju reāllaikā. Viņa auditorija ir vairāk nekā 40 miljonu "YouTube" platformā un 37 miljoni "Instagram" platformā.

Svarīgākais