Braukšana Latvijā apgrūtināta; autoceļi ir sniegoti

Braukšanas apstākļi uz valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem ir apgrūtināti. Autoceļi vietām sniegoti un apledojuši, brauktuves tīra un kaisa.

Vidzemē un Latgalē snieg, gaisa temperatūra no -3ºC līdz +1ºC.

Rīgas apkārtnē un Ventspils, Bauskas, Valmieras, Siguldas un Ainažu virzienos braukšanas apstākļi ir apgrūtināti. Autoceļi ir sniegoti un vietām veidojas apledojums, brauktuves tīra un kaisa.

Liepājas virzienā apgrūtināti braukšanas apstākļi ir posmos Rīga – Kalnciems un Apšupes krustojums – Liepāja. Autoceļš apledojis, vietām sniegots , brauktuves tīra un kaisa.

Jelgavas virzienā apgrūtināti braukšanas apstākļi ir posmā Rīga – Jelgava.. Autoceļš ir sniegots un apledojis, brauktuves tīra un kaisa.

Daugavpils virzienā apgrūtināti braukšanas apstākļi ir posmos Rīga – Aizkraukle un Pļaviņas – Paternieki, kā arī uz autoceļiem Jēkabpils – Terehova, Grebņeva – Medumi un Daugavpils, Rēzeknes apvedceļiem . Autoceļi apledojuši , brauktuves kaisa.

Uz reģionālajiem autoceļiem apmierinoši braukšanas apstākļi ir Dobeles, Gulbenes, Jelgavas un Ventspils apkārtne. Citviet autoceļi sniegoti un veidojas apledojums, brauktuves tīra un apstrādā pret slīdi.

Uz vietējiem autoceļiem daudzviet braukšanas apstākļi ir apgrūtināti, brauktuves sniegotas. Brauktuves tīra atbilstoši ceļu uzturēšanas klasēm un veic bīstamo posmu pretslīdes apstrādi.

Uz vietējiem autoceļiem tiek ieviesti transportlīdzekļu sezonālie maksimālās masas ierobežojumi, kas ļauj novērst šo ceļu masveida sabrukumu pavasara atkušņa laikā kad, ceļa segai pārmitrinoties, samazinās tās nestspēja. Īpaši krasi nestspēja samazinās ekspluatācijas laiku nokalpojušām segām un ceļu posmiem, kuru pamatne ir mālaina un putekļaina grunts.

Tāpat vēršam autobraucēju uzmanību arī uz to, ka iestājoties laika apstākļiem, kad sals bieži mijas ar atkusni un ir mitrs, ceļu segumi paātrināti nolietojas un tajos veidojas bedres. Tas īpaši attiecas uz sliktā tehniskā stāvoklī esošajiem segumiem.

Šādos laika apstākļos tehnoloģiski ir iespējams labot tikai atsevišķas - satiksmei bīstamās jeb tā saucamās avārijas bedres primārās nozīmēs maršrutos.

Latvijā

Veidojot 2025. gada budžetu, iekšējā drošība tika noteikta kā viena no 2025. gada budžeta prioritātēm, taču, ņemot vērā budžeta iespējas, tāpat kā visām nozarēm, arī iekšlietu nozarei tika dots uzdevums samazināt bāzes izdevumus nākamo četru gadu periodam. Lai nodrošinātu iekšlietu nozares procesu nepārtrauktību un neveidotu izdevumu samazinājumu uz sabiedrības drošības rēķina, rasts risinājums finansējuma iztrūkumu izlīdzināt, pakāpeniski palielinot nodevas par pakalpojumiem, ko nodrošina PMLP, tai skaitā paaugstinot nodevas par personu apliecinošu dokumentu – pasu un eID karšu izsniegšanu, kā arī par vīzu izsniegšanu un ārvalstnieku apkalpošanu.

Svarīgākais