Zviedrijā patlaban tiek būvēti divi patruļkuteri, ko patrulēšanai plāno izmantot Ostas policija, norāda tās priekšnieks Valdis Voins.
Kā atzina Voins, saņemta kritika, ka ūdens kontrole tieši ostas teritorijā nav pietiekama. Pašlaik Ostas policijas rīcībā jau ir divi peldlīdzekļi, bet ir beidzies konkurss un Zviedrijā būvē vēl divus peldlīdzekļus, kuri būtu speciāli domāti policijas vajadzībām. Jaunie kuteri varētu sākt strādāt jūlija beigās, ja tiek izpildīti visi līguma nosacījumi, teica Voins. Pašlaik patrulēšana plānota ar tiem diviem kuteriem, kas jau ir Ostas policijas rīcībā.
Ostas policija, tuvojoties aktīvajai sezonai, sola atsākt ūdens akvatorijas patrulēšanu. Par situāciju uz ūdeņiem esot notikusi sanāksme ar partneriem robežsardzē, Valsts policijā un Rīgas Pašvaldības policijā. Tiekot gatavota vienošanās par darbību zonu sadali, kā arī par to, lai vienotos par darbības laikiem, lai visus spēkus izmantotu lietderīgi.
Pirms gada tika solīts ostas akvatorijā un brīvostas teritorijā izvietot ātrumu ierobežojošas zīmes. Vaicāts, vai šis darbs ir paveikts, Voins atzina, ka pašlaik vēl nav, bet process virzoties. "Jāsaka gan, ka brīvostas teritorijā ar likumu ir noteikts ātruma ierobežojums, bet tās zīmes būs. Tas gan nav tikai brīvostas jautājums, jo ūdens akvatorijs savienojas ar Ķīšezeru un citiem ezeriem, savienojamies arī ar Lielupi un Jūrmalas akvatoriju. Runājot par kontroli, tādēļ ir nepieciešama koordinācija starp visiem dienestiem, kuriem ir šādas funkcijas," skaidroja Voins.
Ostas policija darbojas nedaudz vairāk nekā gadu, un šajā laikā raksturīgākie pārkāpumi bijuši saistīti ar ar caurlaižu režīmu - gada laikā vairāk nekā 150, piesārņojuma gadījumi bijuši vairāk nekā 60.