Šmits: Mums ir valsts simulācija un valdības sēdes butaforija

© Ekrānšāviņš

Raidījumā "Preses klubs" skarbu viedokli par valdību un politiskajiem procesiem valstī pauž Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas sekretārs (AS), zemkopības ministrs (2022-2023) Didzis Šmits.

"Jau pietiekami ilgu laiku mums ir valsts simulācija. Nopietnām sejām skraidām ar koferiem, valdības sēdes ir butaforija īstenībā. Katrs airē savā virzienā un domā, ka tas kuģis aizpeldēs," uzskata D. Šmits.

Sarunā tiek pieminēta arī "Rail Baltica" sāga.

Kam un kāpēc ir vajadzīgs "Rail Baltica" projekts? Politiķis uzskata, ka pat uz šiem pamatjautājumiem nav atbildēts.

"Rail Baltica" projekts ir plānots pasažieru un kravu mobilitātes uzlabošanai, kā arī militārās mobilitātes vajadzībām. Lielākais dzelzceļa infrastruktūras projekts Baltijas valstīs "Rail Baltica" ir atzīts par ģeopolitisku un stratēģisku nepieciešamību, lasāms "Rail Baltica" mājaslapā.

"Zinot, ka mums blakus ir Krievija, būtu svarīgi panākt lēmumu, ka Baltijā uzturas divas NATO armijas (200 000 līdz 400 000 karavīru) - tad arī "Rail Baltica" izveidei būtu kāds loģisks pamatojums. Ne jau pusbrigādei, kas šobrīd ir salasīta no visas pasaules," uzskata D. Šmits, piebilstot, ka vienīgais, kur nenotiek simulācija, ir naudas notrallināšana. "Tā kā bērniem dot naudu ballītei - viss tiks iztērēts. Un ko pēc tam? Aizņemsies."

Viņš uzskata, ka "Rail Baltica" gadījumā būtu jāpadodas - jāizkar baltais karogs. Un skaidri jāpasaka, ka Latvijai nav naudas. "Mums nevienai sliedei nav naudas, ja mēs neatņemam pensijas cilvēkiem."

Latvijā

Nākotnē varētu kļūt teju neiespējami nevienam nemanot veikt nesaskaņotu būvniecību. Nākamgad Latvijā sāks testēt, kā cīņai pret nelegālu celtniecību varētu izmantot visu redzošos satelītattēlus. Pilotprojekta mērķis ir izstrādāt mehānismu, kas izmaiņas ainavā liks kopā ar dokumentāciju no datubāzēm un pat bez būvvaldes ekspertu apsekojuma ļaus saprast, vai būvdarbi notiek saskaņoti vai nē, vēsta TV3.