Jāņos alus patēriņš Latvijā piedzīvo strauju kāpumu, un tas nav nekāds pārsteigums – alus ir kļuvis par neatņemamu svētku sastāvdaļu. TV3 raidījumā “900 sekundes” “Valmiermuižas alus” īpašnieks Aigars Ruņģis atklāj, ka strauji pieaug bezalkoholiskā alus popularitāte.
Viens no redzamākajiem alus nozares jaunajiem virzieniem ir bezalkoholiskā alus popularitāte.
“Pagājušajā gadā mums bija pusotru reizi lielāks bezalkoholiskā alus pieaugums, un šogad plānojam vēl tikpat,” saka Ruņģis.
Viņš uzsver, ka būtiska loma ir tam, ka arī mazās darītavas ir sākušas brūvēt gardu bezalkoholisko alu, tā pārvarot sen pastāvējušo mītu, ka šāds alus “nav īsts”.
Patlaban 10% no visiem “Valmiermuižas” ražotajiem aliem ir bezalkoholiski, un tiek prognozēts, ka tuvāko divu gadu laikā šis īpatsvars varētu dubultoties. “Laiks, kad pietiek tikai ar vienu bezalkoholiskā alus variantu, ir garām - arī šai kategorijai jābūt tikpat daudzveidīgai kā tradicionālajam alum,” uzskata Ruņģis.