Latvijā svin Draudzīgā aicinājuma dienu

Šodien Latvijā tiek svinēta Draudzīgā aicinājuma diena, kurā ikviens ir aicināts atcerēties savu skolu.

Draudzīgā aicinājuma dienu 1935.gada 28.janvārī aizsāka Latvijas prezidents Kārlis Ulmanis, sakot: "Mūsu lauku bibliotēkas skolās, biedrībās, pagastu namos ilgāku laiku nav papildinātas. Bibliotēku pārzinātāji bez grāmatu lasītāju, bez kaimiņu, bez plašākas sabiedrības palīdzības nevar grāmatas atjaunot, bibliotēkas papildināt. Iesim viņiem talkā!"

Draudzīgā aicinājuma dienā izglītības un zinātnes ministre Tatjana Koķe (ZZS) plāno apmeklēt Draudzīgā aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāziju un piedalīties ikgadējos Draudzīgā aicinājuma fonda un ģimnāzijas rīkotajos "Draudzīgā aicinājuma" svētkos, aģentūru LETA informēja ministres padomniece komunikācijas jautājumos Agnese Korbe.

Šogad, kad notiek 10.Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētki un tiek atzīmēta šo svētku 50.gadskārta, ministre rosina arī skolas un skolēnus dot savu ieguldījumu Draudzīgā aicinājuma tradīcijas turpināšanā un piedalīties projektā "Mantojums", kura mērķis ir vākt, saglabāt un popularizēt atmiņu mantojumu par jau notikušajiem Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkiem.

"Atmiņas ir sava veida tikšanās ar cilvēkiem un notikumiem, tāpēc, atzīmējot šā gada Draudzīgā aicinājuma dienu, mudinu un vēlu aktīvi iesaistīties šajā projektā, lai kopīgi saglabājam mantojumu, lai ir pēc iespējas vairāk interesantu tikšanos gan pašiem atmiņu vācējiem, gan tiem, kuri šīs vasaras svētkos un vēlāk saskarsies ar uzkrāto tautas nemateriālās kultūras mantojumu. Tas ir īpaši nozīmīgi arī tādēļ, ka 10.Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku 50 gadu jubilejas priekšvakarā UNESCO iekļāvusi šos svētkus savā svinamo dienu kalendārā šim un nākamajam gadam, tādējādi īpaši novērtējot šo tradīciju, nodrošinot tai plašu starptautisku skanējumu un uzsverot šī unikālā notikuma saikni ar UNESCO vārdu," uzvēra Koķe.

Ministre aicina arī turpmākajiem gadiem rast idejas, kā stiprināt un turpināt Draudzīgā aicinājuma tradīciju, vairojot gan sabiedrības, gan izglītības iestāžu devumu.

Svarīgākais