Valsts valodas centrs norūpējies par latviešu valodas pareizrakstību reklāmu tekstos

© f64/ Gints Ivuškāns

Izvērtējot dažādu preču, produktu un pakalpojumu reklāmu tekstos lietotās latviešu valodas pareizību, Valsts valodas centrs (VVC) atgādina, ka, ja preču, produktu vai pakalpojumu nosaukumus iesaista teikumā, tie lietojami attiecīgā locījumā.

"Piemēram: baudīt saldējumu "Pols", nogaršot sieriņus "Kārums", nopirkt cepumus "Selga" u.tml.," skaidro VVC.

Centrā norādīja, ka, ja "raksturotājvārdu izlaiž, attiecīgā locījumā lietojams īpašvārdiskais nosaukums, piemēram: "Kāruma" garša ir neatvairāma, nopērc "Selgu", ēd "Polu", dzer "Fantu" un laimē balvu".

VVC uzsver, ka nav pieņemami šos nosaukumus iesaistīt teikumā, nesaskaņojot lietvārdu locījumu formas.

Līdz ar to VVC pauž, ka no latviešu valodas viedokļa nepareiza prakse ir veidot, piemēram, TV reklāmas tekstu, kurā teikts, ka "Bērnība sākās ar Pols", radot maldīgu iespaidu, ka šīs reklāmas ierunātājs pietiekami labi neprot latviešu valodu. Tā vietā jābūt gramatiski pareizam tekstam "Bērnība sākās ar saldējumu "Pols"" vai "Bērnība sākās ar "Polu"", skaidroja centrā.

Kultūra

Uz Latvijas Nacionālā teātra skatuves 18. janvārī Latvijas Mūzikas ierakstu gada balvas „Zelta Mikrofons 2025” ceremonijā balvas „Par mūža ieguldījumu Latvijas mūzikas attīstībā” saņems televīzijas režisore Svetlana Rudzīte un festivāla „Bildes” rīkotāja Tija Auziņa.

Svarīgākais