RECENZIJA: "Skrillex", "Recess”

© publicitātes

Lai gan deju & elektroniskās mūzikas ģēnijs Skrillex (īstajā vārdā Sonijs Džons Mūrs) uz skatuves, šķiet, jau ir veselu mūžību, patiesībā viņam ir tikai 26 gadi. Tāpat varētu domāt, ka Skrillex diskogrāfija ir varen plaša, taču „Recess” skaitās viņa pirmais studijas albums, jo pārējie ir vai nu EP vai singli, dažādi kopprojekti un tamlīdzīgi.

Tikai pēdējos pāris gados vien Skrillex ir ticis pie sešām (!) „Grammy” balvām, protams, deju un elektroniskās mūzikas jomā, kas arī liecina par viņa kvalitāti. Jāpiebilst, ka Skrillex ir arī ļoti veiksmīgs un pieprasīts remiksētājs. Speciālisti viņa mūziku liek dabstepa plauktiņā (tiesa, bieži vien tiek norādīts uz Skrillex komercializēto skanējumu, tāpēc kritiķi „aizkritizējas” līdz daudziem un dažādiem stiliem), tomēr albumā „Recess” ir vesels lēvenis elektroniskās un arī deju mūzikas stilu sajaukumu (ar nespeciālista ausi to visu gribētos vienkārši samest klubu mūzikas maisā), kurus mēģinot raksturot jebkurš samestu prātu mezglā. Daļēji tas ir arī piesaistīto viesmūziķu dēļ – to te tiešām netrūkst, taču arī pats Mūrs atzinis, ka apzināti vēlējies panākt šo daudzveidību. Tas viņam arī izdevies.

PAR. Diezgan interesants albums, kurā daudzi varēs atrast kaut ko sev piemērotu. Nu, piemēram, kaut vai stilīgo kompozīciju „Fuck That”. Pats lielākais spēks gan esot vērojams Skrillex „dzīvo” uzstāšanos laikā, taču tās pie mums laikam neredzēt.

PRET. lai pilnvērtīgi spētu apgūt šo albumu, tomēr nepieciešams daudz dziļāk izprast elektroniskās mūzikas nianses. Savukārt, ja paskatāmies šīs mūzikas cienītāju atsauksmes par „Recess”, tad dīvainā kārtā nākas lasīt nīdēšanu par Skrillex pārāk lielu novirzīšanos komercijas virzienā.

Sandris Vanzovičs

* Materiāls tapis sadarbībā ar mūzikas veikalu „Randoms”.

Izklaide

Rīgas Reformātu baznīcā 18. oktobrī pirmo (un acīmredzot arī vienīgo) reizi kopā vienā kvartetā spēlēs “nu jazz” un brīvās improvizācijas meistari Džons Raskins, Stens Sandells, Tims Pērkiss un Vladimirs Tarasovs. “Viņu eksperimenti un novatoriskās idejas ir atstājušas dziļas pēdas džeza attīstībā, bet meistarība bijusi paraugs un iedvesmas avots daudziem pasaulē atzītiem mūziķiem.”

Svarīgākais