Šogad telefonkrāpniekiem no iedzīvotāju maciņiem izdevies izkrāpt teju 5,2 miljonus eiro

© Vladislavs Proškins/MN

Lai pievērstu sabiedrības uzmanību arvien pieaugošajiem telefonkrāpšanas riskiem, "Mastercard" sadarbībā ar Finanšu nozares asociāciju (FNA) jūlijā informatīvās kampaņas "#viedpircējs" laikā sākušas kampaņu "Met nost!", aģentūru LETA informēja FNA pārstāvji.

Kampaņas mērķis ir palīdzēt iedzīvotājiem, īpašu uzmanību pievēršot senioru auditorijai, apbruņoties ar zināšanām un saglabāt pārliecību, lai izvairītos no nokļūšanas telefonkrāpnieku lamatās.

Saskaņā ar FNA apkopotajiem datiem, šī gada piecos mēnešos īstenoti 4195 krāpšanas gadījumi un lielākā daļa jeb 2448 no tiem bijuši saistīti tieši ar telefonkrāpšanu. Viena mēneša laikā veikto telefonkrāpšanas mēģinājumu skaits mēdz svārstīties 300 līdz 500 gadījumu robežās. Piemēram, šī gada maijā fiksēti 344 šādi gadījumi, izkrāpjot no iedzīvotājiem 647 874 eiro.

Kopumā piecu mēnešu laikā telefonkrāpniekiem no iedzīvotāju maciņiem izdevies izkrāpt teju 5,2 miljonus eiro, kas ir gandrīz tikpat daudz, cik visa 2023.gada laikā, kad izkrāpti 5,8 miljoni eiro.

FNA norāda, ka ļoti bieži telefonkrāpniekiem izdodas izkrāpt naudu no iedzīvotājiem, kuri ir vecāki par 60 gadiem. Tāpēc kampaņas organizētāji - "Mastercard" sadarbībā ar FNA un Latvijas bankām - uzrunās seniorus un viņu tuviniekus, informējot, kā laicīgi atpazīt telefonkrāpniekus un mudinot nekavējoties pārtraukt jebkuru aizdomīgu sarunu.

Kampaņas sauklis "Met nost!" aicina uz šķietami nepieklājīgu rīcību telefona sarunas laikā - nomest klausuli jeb pārtraukt sarunu, kas patiesībā ir visefektīvākais un vienkāršākais veids cīņā ar potenciālo telefonkrāpnieku, norāda FNA padomnieks Armands Onzuls.

Sekot līdzi "Met nost!" kampaņas gaitai, plānotajām aktivitātēm, kā arī iepazīties ar informatīvajiem materiāliem ir iespējams kampaņas "#viedpircējs" "Facebook" lapā.

Informatīvā kampaņa "#viedpircējs", ko organizē "Mastercard" un FNA, norisinās jau piekto gadu, katru reizi par savu mērķi izvirzot Latvijas sabiedrības finanšu pratības un personiskās finanšu drošības jautājumu veicināšanu. Šogad kampaņas mērķis ir palīdzēt senioru auditorijai apbruņoties ar zināšanām un saglabāt pārliecību, lai neuzķertos uz telefonkrāpnieku paņēmieniem.

Kampaņa norisināsies no 1. līdz 31.jūlijam, nodrošinot viegli uztveramus informatīvus materiālus, pasākumus un citas saistošas aktivitātes par digitālās drošības jautājumiem un drošu viedtālruņu izmantošanu saziņai ar nepazīstamiem kontaktiem.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.