«Klientu apkalpošanā strādājošie nelabprāt sasveicinās un atvadās, un šie aspekti ir galvenie klupšanas akmeņi apkalpošanas servisā Latvijā,» noslēdzoties TNS Latvia pētījumam, secina uzņēmuma Lielo klientu direktore Ilze Kronberga.
Saeima šodien nodeva izskatīšanai komisijās grozījumus Konkurences likumā, kas paredz, ka veikaliem būs ar ražotāju jānorēķinās 30 dienu laikā par visām piegādātajām pārtikas precēm.
Vairāk nekā puse jeb 56% Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka atlaižu un akciju iespaidā mēdz veikt spontānus pirkumus. Vienlaikus gandrīz divas trešdaļas šo respondentu norāda, ka vēlāk savus pirkumus ir gadījies nožēlot.
Jauna tirdzniecības likuma izstrāde un izmaiņas jau esošajos likumos, lai samazinātu lielveikalu ķēžu varu pār ražotājiem, veicinās cenu kāpumu, aģentūrai BNS uzsvēra aptaujātie tirgotāju pārstāvji.
Šajā ziemā pieprasījums pēc ziemas sporta precēm, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir pieaudzis, un jau otro gadu pēc kārtas pircējiem aktuālākā prece ir distanču slēpošanai vajadzīgais inventārs.
Normatīvajos aktos būtu jānosaka līdzvērtīgas attiecības starp interneta veikala pārdevēju un pircēju, uzskata biznesa portāla "Nozare.lv" aptaujātie interneta veikalu pārstāvji.
Ierosinājums svētdienās pircējiem slēgt lielveikalu durvis, tādējādi pabalstot vietējos ražotājus un mazos veikalus, izskanēja vēl pagājušajā nedēļā. Vismaz pašlaik par ieceres virzību nekas neliecina – Ekonomikas ministrijā uz galda nav gūlis neviens iesniegums ar šādu saturu – taču tā jau paguvusi sacelt šūmēšanos veikalnieku vidū.
Vairākums jeb 72 procenti aptaujāto iedzīvotāju uzskata, ka Latvijā klientu apkalpošanas līmenis ir zemāks nekā vidēji Eiropā, kā būtiskākos kvalitātes kritērijus minot darbinieku kompetenci un attieksmi, liecina Omnicom Medi Group septembrī veiktais pētījums.
Tirgotāji sajutuši ekonomikas atlabšanas pazīmes un atsākuši paplašināt tirdzniecības tīklus. Šogad lielākie Latvijas mazumtirdzniecības tīkli – Maxima, Rimi, Elvi un IKI – kopumā atvēruši 20 jaunu tirdzniecības vietu. Līdz gada beigām plānots atvērt vēl vismaz 13 jaunu veikalu.
Starptautiskais izstāžu komplekss BT1 Ķīpsalā no 4. līdz 14. jūnijam pārtaps par lielveikalu Cenplēsis 2010, kurā vairāk nekā 75 uzņēmumi piedāvās preces ar 30 līdz 70 procentu atlaidi.
Šā gada pirmajā ceturksnī salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmo ceturksni pārtikas produktu cenas Rīgas veikalos turpināja samazināties, liecina Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūta Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra (LTVC) dati.
To, par cik samazināt cenu pārtikai, kam pietuvojies realizācijas beigu termiņš, ir katra veikala ziņā – lielākajos mazumtirdzniecības tīklos nav vienotas politikas šajā jautājumā.
Vilinoši lielas atlaides nereti ir reklāmas triks, lai piesaistītu jaunus pircējus, uzskata veikalu klienti. Īpašu neapmierinātību pircēji pauž par precēm, kuras piedāvā it kā atlaidi, taču faktiski atšķirība no oriģinālās cenas ir minimāla vai tādas nav.
Neskatoties uz tirdzniecības apjomu kritumu, Rīgā pēdējo nedēļu laikā atvērušies divi jauni veikali – Kimko Krasta ielā 60 un China Town Vienības gatvē 113. Abi šie veikali apmeklētājus cer piesaistīt ar lētām cenām.
Zādzības veikalos Eiropas komersantiem 2009. gadā kopumā izmaksājušas 32,2 miljardus eiro vai par 4,8 miljardiem eiro vairāk nekā iepriekšējā gadā, liecina uzņēmuma New Vision Baltija pētījums.
Straujajam "trekno gadu" iepirkšanās bumam sekojis smags kritiens — tirgotāji lēš, ka iedzīvotāju pirktspēja samazinājusies teju līdz 2004. gada līmenim, bet cenas —līdz 2007. vai pat līdz 2006. gada līmenim.