Šajā ziemā pieprasījums pēc ziemas sporta precēm, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir pieaudzis, un jau otro gadu pēc kārtas pircējiem aktuālākā prece ir distanču slēpošanai vajadzīgais inventārs.
Veikala "Burusports" mārketinga vadītāja Dace Kurpniece aģentūrai BNS pastāstīja, ka, salīdzinot ar pērno ziemu, preces tiek pirktas vairāk. "Pirmkārt, to ietekmē laika apstākļi - ziema iestājās ātrāk. Otrkārt, tas saistīts ar to, ka ekonomiskā lejupslīde ir apstājusies. Cilvēki ir tā kā atmodušies un netur vairs naudiņu pie sevis," viņa sacīja.
Kurpniece pavēstīja, ka cilvēki labprāt pērk distanču slēpju inventāru, jo distanču slēpošana neprasa papildu ieguldījumus. "Nav jābrauc ne uz trasēm, ne ārzemēm. Nopērc tikai slēpes un zābaciņus un var braukt slēpot mežā. Tā ir ļoti laba brīvā laika aktivitāte," viņa teica un piebilda, ka labi tiek pirkti arī sniega dēļi.
Cenas veikalos "Burusports" šosezon nav mainījušās. Precēm tiek likti mazāki uzcenojumi, iespējamās atlaides tādējādi sanākot mazākas. "Pagājušos divus gadus tirgus bija sakropļots ar dažādām lielām atlaidēm. Tas neienesa ienākumus tirgotājam, tādējādi tirgotājs nevarēja sagādāt jaunu preci, un izveidojās apburtais loks. Bet izskatās, ka tirgotāji to pašlaik ir sapratuši un situācija ir mainījusies," Kurpniece minēja.
Viņa norādīja, ka cilvēki ar katru gadu kļūst arvien informētāki - vairāk iedziļinās preču tehniskajos parametros, lai nopirktu pēc iespējas labāku inventāru.
Arī Uzņēmuma "Sportland" valdes loceklis Vents Aperāns informēja, ka klienti, iegādājoties preces, ir kļuvuši informētāki un sākuši interesēties par modernākām tehnoloģijām apģērbos, apavos un inventārā. "Manuprāt, iepirkšanās ieradumi ir mainījušies pareizajā virzienā - vairāk tiek pirktas preces, kuras tiek ražotas, pamatojoties uz jaunākajiem zinātniskajiem un tehniskajiem risinājumiem, - no materiāla līdz pat aerodinamikas niansēm no veļas līdz pat modernākajām slēpēm," viņš pavēstīja.
Arī "Sportland" veikalos cenas, salīdzinot ar 2009.gadu, nav palielinājušās.
"Šoziem ir mazāk pircēju, kuri pirktu visu - no A līdz Z. Vairāk ir tādu, kuri piepērk jaunu tekstilu vai arī maina ziemas inventāru," aģentūrai BNS atzina veikalu tīkla "Fans" reklāmas menedžere Irēna Bērza.
Viņa sacīja, ka veikalos "Fans" vislielākā interese ir par distanču slēpošanas komplektiem. Tos arī visvairāk pērkot.
Par cenām Bērza informēja, ka savu kā tirgotāju uzlikto uzcenojumu veikals nav palielinājis. "Jaunās sezonas precēm cenu pieaugums ir vērojams vienmēr un nav atkarīgs no mums, bet no piegādātāja. Arī šogad. Bet mēs kā tirgotāji savu uzcenojumu nepalielinām, dažām preču grupām pat esam jaunai kolekcijai uzcenojumu samazinājuši, apzinoties cilvēku pirktspēju," viņa pastāstīja.