Otrdien, 28.novembrī, Administratīvā rajona tiesa ir noraidījusi iepirkumā zaudējušā pretendenta - Turcijas uzņēmumu apvienības "IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S." un "Doguş Insaat Ve Ticaret A.S." - pieteikumu apturēt pārsūdzētā Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmuma darbību un atļauj slēgt līgumu par Rail Baltica pamattrases būvniecību, informē Eiropas Dzelzceļa līnijas.
Administratīvā rajona tiesa ir pieņēmusi Turcijas uzņēmumu apvienības “IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S.” un “Doguş Insaat Ve Ticaret A.S.” (turpmāk – Apvienība) pieteikumu un ierosinājusi lietu par Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu saistībā ar Rail Baltica pamattrases būvdarbu iepirkumu. Pieņemot lēmumu par lietas ierosināšanu, tiesa vienlaikus norādījusi, ka aicina SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” uz laiku atturēties no iepirkuma līguma slēgšanas.
Dzelzceļa "Rail Baltica" projekta īstenošanas pirmajā etapā Rīgai ir jābūt iekļautai, trešdien intervijā Latvijas Radio sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P), komentējot iepriekš medijos izskanējušo informāciju, ka "Rail Baltica" ieviesēji izskata variantus projekta pirmajā etapā atteikties no ātrvilciena caur Rīgu, lai noteiktajā termiņā paspētu izpildīt Eiropas Komisijas (EK) prasības.
Gan jau beigu beigās to ātrgaitas dzelzceļa līniju, kas savienos Rīgu ar Tallinu un Kauņu, uzbūvēs. Katrs varēsim ar to izbraukt un ievietot dažas pašbildes sociālajos tīklos no vagona iekšpuses. Vai tas notiks 2030. gadā vai dažus gadus vēlāk, tam nav būtiskas nozīmes. Tāpat kā tam, cik tas beigu beigās būs izmaksājis, kādas būs ekspluatācijas izmaksas un kas šo projektu uzturēs vēlāk.
Latvijā 63% iedzīvotāju apzinās, ka "Rail Baltica" infrastruktūras projekta būvniecība radīs ilgtermiņa pienesumu Latvijas ekonomikai, liecina Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) aptauja.
Līdz 2023. gada beigām "Rail Baltica" projekta īstenošanai Latvijā nodrošinātie 916 miljonu eiro nav daudz pasākumam, kura beigas jāsasniedz labākajā gadījumā 2030. gadā.
Lai īstenotu dzelzceļa projekta "Rail Baltica" savienojamību ar Rīgas ostu, jāveic izpēte un nepieciešamie priekšdarbi, kā arī jāmeklē papildu finansējuma iespējas, aģentūrai LETA pavēstīja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji.
Ir jāmeklē risinājumi, kā nodrošināt "Rail Baltica" savienojamību ar Rīgas ostu un kā projektu aktīvi izmantot militārās mobilitātes veicināšanai, uzskata satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).
Lauris Reiniks savā "X" kontā ievietojis topošās "Rail Baltic" Rīgas stacijas vizualizāciju. Dziedātājs ir gandarīts un uzskata, ka projekts ir labs un izdaiļos Rīgu, tomēr lielais vairums komentētāju steidz "noriet" projektu.
И министерство сообщения Латвии, и предприятие Eiropas dzelzceļa līnijas, ответственное за строительство латвийского участка Rail Baltica, молчат как рыбы о том, что происходит с самой крупной строительной закупкой в истории Латвии стоимостью 3,5 миллиарда евро, уже втянутой в судебные разбирательства.
Līdz šim izskanējušie pieņēmumi par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" izmaksām ir ar augstu nenoteiktības koeficientu, intervijā aģentūrai LETA sacīja par "Rail Baltica" izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.
Dzelzceļa "Rail Baltica" projektu joprojām ir iespējams pabeigt 2030.gadā, intervijā aģentūrai LETA sacīja par "Rail Baltica" izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.
Gan Satiksmes ministrija, gan “Eiropas dzelzceļa līnijas”, kas atbild par “Rail Baltica” Latvijas posma būvniecību, klusē kā ūdeni mutē ieņēmuši par to, kas notiek ar nu jau arī tiesvedībā ierauto Latvijas vēsturē pašu lielāko būvniecības iepirkumu 3,5 miljardu eiro vērtībā.
Dzelzceļa projektā "Rail Baltica" sākto darbu turpināšanai naudas pietiek, kā arī šogad sāksies darbi Iecavas apkārtnē, intervijā aģentūrai LETA sacīja par "Rail Baltica" izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.
Šonedēļ noslēdzas Rīgas pašvaldības veiktie pamata būvdarbi Ģ. Radziņa krastmalā, Rīgas autoostas, Centrāltirgus un Centrālās stacijas piegulošajā teritorijā, kas nepieciešami dzelzceļa infrastruktūras “Rail Baltica” integrēšanai pilsētas centra infrastruktūrā. Pēc būvdarbu aktīvās fāzes tiks uzsākts pēdējais posms - objektu nodošana ekspluatācijā. Vienlaicīgi turpināsies Eiropas nozīmes dzelzceļa infrastruktūras “Rail Baltica” izbūve, vēsta Rīgas dome.
Lidosta "Rīga" ir izsludinājusi starptautisku konkursu jaunā termināļa būvniecībai, kurā būvniecības izmaksas tiek lēstas 167 miljonu eiro apmērā, aģentūrai LETA pavēstīja VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" pārstāvji.
Uzņēmumu apvienība no Turcijas, kuras sastāvā ir kompānijas “IC Içtaş Inşaat Sanayi Ve Ticaret A.Ş.” un “Doğuş İnşaat Ve Ticaret A.Ş.” (turpmāk – Piegādātāju apvienība), ir vērusies tiesā pret Latvijas Republiku par Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmuma atcelšanu un pagaidu noregulējuma piemērošanu SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” iepirkumā Rail Baltica pamattrases būvdarbiem Latvijā.
Latvija saņem 298 miljonus eiro jeb 32% no kopumā Baltijas valstīm projekta īstenošanai piešķirtajiem 928 miljoniem eiro. Tas ir nozīmīgs Eiropas Savienības atbalsts, lai turpinātu Rail Baltica projekta ieviešanas darbus Latvijā un sekmētu projekta ieiešanu būvniecības fāzē visās trīs Baltijas valstīs, vēsta Satiksmes ministrija.
Во встрече в Риге приняли участие министр транспорта и коммуникаций Литвы Мариус Скуодис, его латвийский коллега Каспарс Бришкенс и новый министр климата Эстонии Кристен Михал.