Satiksmes ministrija meklē darbinieku "Rail Baltica" departamentā; alga - sākot no 2880 eiro mēnesī

© Dmitrijs Suļžics / F64

Satiksmes ministrija (SM) izsludinājusi konkursu uz "Rail Baltica" projekta departamenta direktora vietnieka amatu uz noteiktu laiku, liecina informācija SM mājaslapā.

Mēneša atalgojums SM "Rail Baltica" projekta departamenta direktora vietniekam paredzēts no 2880 eiro līdz 3200 eiro.

Pretendenti aicināti pieteikties līdz 9. novembrim.

Amata pretendentam prasīta augstākā akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība inženierzinātnēs, ekonomikā, finansēs vai vadības zinībās, vismaz trīs gadu pieredze transporta, enerģētikas vai vides saimniecības jomas projektu vadībā un kontrolē, kā arī pieredze starptautiskā sadarbībā, investīciju projekta finanšu plānošanā un kontrolē un investīciju projektu ieviešanas risku vadībā.

Tāpat pretendentam vēlama pieredze pieredze darbā ar Eiropas Savienības (ES) finansētiem projektiem un vadošā amatā, kā arī izpratne par būvniecības projektu ieviešanas ciklu, zināšanas par ārvalstu finanšu instrumentu plānošanu, vadību un uzraudzību un citas prasības.

Galvenie amata pienākumi būs veikt "Rail Baltica" projekta aktivitāšu plānošanu nacionālā līmenī, piedalīties "Rail Baltica" projektam piesaistīto finanšu resursu plānošanā un kontrolē, vadīt "Rail Baltica" projekta plānošanas un finanšu kontroles nodaļas darbu, kā arī analizēt "Rail Baltica" projekta finanšu progresu un identificēt jautājumus, kuriem nepieciešams pievērst papildu uzmanību transporta politikas plānošanas un normatīvā regulējuma kontekstā.

Tāpat "Rail Baltica" projekta departamenta direktora vietniekam būs jāapkopo un jāanalizē lēmumu pieņemšanai nepieciešamie dati par "Rail Baltica" projekta ieviešanu, jānodrošina kvalitatīva finanšu plānošanas, kontroles un uzraudzības sistēma un jāsagatavo atzinumi par AS "RB Rail" un SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" finanšu plānošanas un kontroles sistēmām un citi pienākumi.

Jau ziņots, ka atbilstoši Baltijas valstu augstāko revīzijas iestāžu īstenotajam "Rail Baltica" projekta situācijas izpētes ziņojumam patlaban nav skaidrības par "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas ekspluatācijas un pārvaldīšanas modeli.

Atbilstoši "Rail Baltica" izmaksu un ieguvumu jaunākās analīzes datiem dzelzceļa līnijas kopējās izmaksas Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro, tostarp projekta pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu veidot 15,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 6,4 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017. gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.

Latvijā "Rail Baltica" pamatlīnijas būvniecību plānots sākt 2024. gadā.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Latvijā

Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) aicina ikvienu dalīties ar saviem unikālajiem pieredzes stāstiem par Latvijas mežiem, sēņošanu un ogošanu, iesaistoties projektā "Savvaļas stāsti." Šī iniciatīva veltīta Latvijas dabas, kultūras un identitātes mantojuma dokumentēšanai un saglabāšanai, informē RSU.

Svarīgākais