Jaunā Latvijas sabiedriskā medija (LSM) koncepcija nozares ekspertos optimismu nevieš – ne tikai tur minēto milzīgo summu, bet arī kopējās nekonkrētības dēļ.
Nule izstrādātā jaunā Latvijas sabiedriskā medija (LSM) koncepcija paredz apvienot Latvijas Televīziju, Latvijas Radio un interneta platformas. Ja tas tiks īstenots, tad tuvāko piecu gadu laikā valstij nāksies krietni tērēties – lēš, ka gan LSM uzturēšana, gan kapitālieguldījumi tajā kopumā prasīs ap 140 miljoniem latu.
Janvāris ir ”Radio SWH” rīta programmas raidījuma ”BB brokastis” pēdējais mēnesis ēterā, tā biznesa portālam ”Nozare.lv” sacīja viens no raidījuma vadītājiem Kaspars Upacieris jeb Ufo.
Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas ārkārtas sēdē šodien bez īpašām debatēm atbalstīja ieceri Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma (EPLL) grozījumos iekļaut vienu satura regulēšanas standartu ciparu apraidei gan nacionālam operatoram vai operatoriem, gan reģionālai un vietējai televīzijai, kas nākotnē varētu raidīt ciparu tehnoloģijā ierobežotās teritorijās ar savu aparatūru.
Jaunajā vienotajā sabiedriskajā medijā kultūras programmu apjomam Latvijas Televīzijā (LTV) jābūt divreiz lielākam, liecina Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes apkopotie ekspertu, LTV un Latvijas Radio (LR) darbinieku viedokļi.
Jaunā sabiedriskā medija izveides koncepcijas detalizācijas izstrāde šobrīd ir pusceļā, bet 15 darba grupas vēl ne pie kādiem konkrētiem secinājumiem nav nonākušas, atzīst Nacionālo elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP).
Ņemot vērā asās domstarpības jautājumā par publiskā izpildījuma piemērošanu un sekojošajiem bargajiem sodiem par radio atskaņošanu darbavietā, Nacionālā apvienība (NA) ir iesniegusi priekšlikumus grozījumiem Autortiesību likumā, paredzot, ka radio programmu atskaņošana nav uzskatāma par publisku izpildījumu, līdz ar to tā sauktā "radio klausīšanās nodeva" nebūtu jāmaksā.
Paredzēts, ka līdz mēneša beigām Kultūras ministrijai tiks iesniegta Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) saskaņota un precizēta koncepcija par jauna Latvijas sabiedriskā elektroniskā medija izveidi.
Patlaban informatīvā telpa Latvijā ir sadalīta un viens no jaunā sabiedriskā medija būtiskākajiem uzdevumiem ir nodrošināt vienotu informatīvo telpu, šodien intervijā "Radio 101" norādīja premjers Valdis Dombrovskis (V), komentējot Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) pieņemto lēmumu par jauna, vienota sabiedriskā medija izveidi.
Koncepciju par jauna Latvijas sabiedriskā elektroniskā medija izveidi valdībā varētu skatīt maijā, šodien žurnālistiem teica Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) vadītājs Ainārs Dimants.
Mediju apvienošanas modelis nav pareizs, jo nespēs garantēt redakcionālu neatkarību, biznesa portālam "Nozare.lv" sacīja Latvijas Raidorganizāciju asociācijas izpilddirektore Gunta Līdaka, komentējot Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) šodien atbalstīto vienota sabiedriskā medija veidošanu, kas darbosies ar vienotu redakcionālo sistēmu.
Vienotā sabiedriskā medija veidošana ir pakāpenisks process neatkarīgi no tā, kurš variants tiks izvēlēts, biznesa portālam "Nozare.lv" Latvijas Radio paustās bažas par attiecīgās koncepcijas apspriešanu un īstenošanu komentēja Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) vadītājs Ainārs Dimants.
Pēc tikšanās ar Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes pārstāvi Gintu Grūbi, atklātā vēstulē medijiem Latvijas Radio (LR) darbinieki kategoriski iebilst pret veidu, kādā pašlaik NEPLP izstrādā un virza jauna elektroniskā sabiedriskā medija koncepciju iesniegšanai Ministru kabinetā.
Kultūras ministrija (KM) šodien, 11.oktobrī, izsludināšanai Valsts sekretāru sanāksmē (VSS) virza Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) izstrādāto koncepciju par jaunā Latvijas sabiedriskā medija izveidi.
Ņujorkas galvenā klasiskās mūzikas radiostacija WQXR tuvākajā nākotnē plāno 24 stundu ilgu radiofestivālu, kurā skanēs tikai latviešu mūzika, ceturtdien raksta avīze "Diena".
Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) kopā ar ekspertiem, tostarp Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas vadītājiem, atzinusi, ka Latvijā jāveido jauns sabiedriskais medijs ar vienotu vadību un vienotu infrastruktūru.
Kā liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia veiktais radio auditorijas pētījums Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Pavasaris 2011, pavasarī Latvijā kopumā vismaz reizi nedēļā radio ir klausījušies vidēji 78 procenti Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, savukārt vismaz reizi dienā - 59 procenti.