Šodien, 20. decembrī, valdība apstiprināja 30,66 miljonu eiro piešķiršanu VAS „Latvijas dzelzceļš” (LDz) finanšu līdzsvara nodrošināšanai 2021. gadā. Finansējums tiks izmaksāts no budžeta programmas “Līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem”.
Baltijas valstīm līdz 2025.-2026.gadam būs jāizstrādā plāns, lai Krievijas standarta jeb 1520 milimetru platuma dzelzceļa sliežu tīklu pārveidotu atbilstoši Eiropas standartiem, pirmdien nolēmuši Eiropas Savienības (ES) transporta ministri, aģentūru LETA informēja Latvijas Satiksmes ministrijā (SM).
Līvbērzes dzelzceļa stacijas ceturtā ceļa teritorijā trešdien, 9.novembrī, plkst.11 notiks VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) kompleksās civilās aizsardzības mācības ar apdraudējuma imitāciju, personāla un tehnikas iesaistīšanu, informē LDz pārstāvji.
Latvijas un Lietuvas ārlietu ministri esot kopīgi sagatavojuši un iesnieguši (vai vistuvākajā laikā iesniegs) priekšlikumu attiecīgās Eiropas Savienības institūcijās par uzņēmuma “Krievijas dzelzceļš” (KDz) iekļaušanu sankcionēto uzņēmumu sarakstā ne tikai finanšu jomā, bet liedzot jebkāda veida sadarbību ar šo uzņēmumu.
Noslēgusies projektēšanas fāze VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) pasažieru platformu modernizācijas projektā un pirmdien, 12.septembrī, sāksies būvniecības darbi 48 stacijās un pieturas punktos, aģentūru LETA informēja LDz pārstāvji.
Aizejošās Latvijas valdības partiju priekšvēlēšanu triks ir solījums beidzot tomēr izpildīt pirms četriem gadiem jau doto solījumu OIK elektrības lietotājiem, bet aizkulisēs top OIK līdzīgs maksājums visu citu preču pircējiem.
Lielā slepenībā aiz slēgtām durvīm Ministru kabinets 9. augustā sprieda par četriem scenārijiem, kādos turpmāk varētu notikt “Latvijas dzelzceļa” darbība. Par kādu īpašu attīstību laikam nav runas. Ja nu vienīgi šodien no amata atkāpjas Putins, Krievijas karaspēks iziet no Ukrainas un Krimas, iestājas visaptverošs miers un bučošanās. Pie šāda scenārija “Latvijas dzelzceļam” būtu izredzes, lai gan arī pat tad būtu jāiespringst – jo konkurence ar Lietuvu kravu piesaistē būtu jāiztur. Šāds scenārijs vismaz pašlaik ir nereāls.
Neatklājot precīzu apmēru, satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K) šorīt Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" norādīja, ka iespējamās dotācijas VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) darbības turpināšanai ir mērāmas desmitos miljonos eiro.
Vai iespējams atgriezties vecajos labajos ulmaņlaikos, kad Latvijā dzelzceļu būvēja, nevis iznīcināja, kā tas pavisam dažādu iemeslu dēļ notika gan kara, gan padomju, gan tagadējos laikos? Šajā gadījumā runa ir par vietējo dzelzceļa satiksmi, nevis tranzītpārvadājumiem, kuriem vajadzīgās dzelzceļa līnijas tika novilktas jau cara laikos.
Valsts a/s “Latvijas dzelzceļš” plāni saglabāt tagadējos sliežu ceļus un saglabāties pašam uz pasažieru pārvadājumu apjoma palielināšanas rēķina iespējami tikai tad, ja ārvalstu kravu samazinājumu uz pusi kompensēs imigrācija ar iedzīvotāju skaita dubultošanu.
Šķietami ļoti tuvu ir situācija, kad dzelzceļa kravu pārvadājumos caur Latviju varētu sākties sadarbība ar Ķīnu, pauž VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.
Rīgas tiesas apgabala prokuratūra ceturtdien pieņēmusi lēmumus par kriminālvajāšanas sākšanu pret četriem bijušajiem VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes locekļiem.
VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) meitassabiedrības SIA "LDz infrastruktūra" likvidācijas rezultātā mātessabiedrība iegūs aptuveni trīs līdz četrus miljonus eiro naudas atlikumu, liecina Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotais tiesību akta projekts par LDz izšķirošās ietekmes un līdzdalības izbeigšanu "LDz infrastruktūra".
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) piemērojis 200 eiro sodu "Latvijas dzelzceļa" padomes locekļiem, kas lēma izmaksāt apjomīgās kompensācijas bijušajiem uzņēmuma vadītājiem Edvīnam Bērziņam un Aivaram Strakšas. Lai gan maksājumi par konkurences ierobežojumu abiem bija jāizmaksā divu gadu laikā kā ikmēneša atlīdzība, padome piekrita, ka Bērziņš un Strakšas naudu saņem uzreiz, ziņo "Panorāma".
No Čehijas atsūtītie fotoattēli par Latvijas pasūtīto elektrovilcienu būvēšanu beidzot tomēr attaisno pirms vairāk nekā desmit gadiem izdomāto formulu “vilciens ir sabiedriskā transporta satiksmes mugurkauls”.
“Spēles uz dzelzceļa var salīdzināt ar asu nazi – jau kopš bērnības mums stāsta, lai to neaiztiekam, jo var sagriezties. Kad pirmo reizi sev iegriezīsi ar nazi pirkstā, sapratīsi, ka vairāk to nevajag aiztikt. Taču spēles uz dzelzceļa var būt nāvējošas,” uzsver Aleksandrs, kurš īsi pirms savas sestās dzimšanas dienas zaudēja kājas, pieķeroties braucošam vilcienam.