Sniegotos laikapstākļos dzelzceļa infrastruktūras efektīvai un drošai darbībai ievērojami elektroenerģijas taupības pasākumi nav iespējami, aģentūrai LETA skaidroja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) pārstāvji.
Vienlaikus LDz pārstāvji norādīja, ka ziemā viens no lielākajiem elektroenerģijas patēriņa avotiem ir sliežu ceļu pārmiju apsilde, papildinot, ka sniegotos laikapstākļos, kādi tie ir patlaban, bez pārmiju apsildes nav iespējams nodrošināt vilcienu kustības nepārtrauktību.
Tomēr atbildīgās struktūrvienības, piemēram, veicot maršrutu pārskatīšanu, var samazināt elektroenerģijas patēriņu uz pārmiju apsildi, ja būtiski netiek ietekmēta vilcienu satiksme,
atzīmēja LDz pārstāvji.
Kompānijā arī skaidroja, ka LDz dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanai izmanto iegādāto elektroenerģiju par biržas cenu un periodos, kad elektroenerģijas cena ir augsta, tiek meklētas iespējas patēriņu samazināt.
Iepriekš ar nolūku taupīt elektroenerģiju LDz ir uzstādījusi mūsdienīgu āra apgaismojumu, kā arī izslēgusi dekoratīvo apgaismojumu uz dzelzceļa tilta Rīgā un Jelgavā, ieslēdzot to vienīgi svētku laikā.
LETA jau rakstīja, ka piektdien "Nord Pool" biržas elektroenerģijas cena Latvijas reģionā no plkst.8 līdz 12, kā arī no plkst.15 līdz 17 pārsniegs vienu eiro par kilovatstundu (kWh) bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).
Tāpēc Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) aicina iedzīvotājus, kam noslēgti elektroenerģijas pakalpojuma līgumi par biržas cenu, turpmākās dienas pievērst uzmanību elektrības patēriņam.
Jau ziņots, ka LDz koncerna konsolidētais apgrozījums 2023.gada deviņos mēnešos bija 194,94 miljoni eiro, kas ir par 7,4% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, bet koncerns strādāja ar 730 000 eiro zaudējumiem pretstatā peļņai pērn.
Vienlaikus LDz māteskompānijas neto apgrozījums 2023.gada deviņos mēnešos bija 123,39 miljoni eiro, kas ir par 18,9% vairāk nekā 2022.gada attiecīgajā periodā, savukārt LDz zaudējumi 2023.gada deviņos mēnešos pieauga un bija 14,415 miljoni eiro.
Tāpat ziņots, ka LDz koncerna apgrozījums 2022.gadā bija 254,788 miljoni eiro, kas ir par 2,3% vairāk nekā 2021.gadā, taču koncerns cieta 2,368 miljonu eiro zaudējumus pretstatā peļņai gadu iepriekš.
LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".