“Latvijas Dzelzceļš” ir pārdevis unikālu dīzeļvilcienu, kas raisījis plašas diskusijas. Nākamajā ceturtdienā Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija plāno sanākt, lai lemtu, vai darījumu nevajadzētu atcelt, vēsta 360TV Ziņas.
Satiksmes ministrija (SM) saskaņošanai nodevusi rīkojuma projektu, kas paredz VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) finanšu līdzsvara nodrošināšanai par 2024. gadu pārdalīt 26,013 miljonus eiro, liecina informācija Tiesību aktu portālā.
VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) saņems četru miljonu eiro Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu dzelzceļa sistēmas modernizācijai, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā (SM).
Pašreizējais VAS "Latvijas dzelzceļa" (LDz) valdes priekšsēdētājs Artis Grinbergs, kurš no 2024.gada jūnija sāka pildīt LDz pagaidu valdes priekšsēdētāja pienākumus, bet šogad februāra beigās tika iecelts LDz valdes priekšsēdētāja amatā, pērn atalgojumā kompānijā saņēmis 80 668 eiro, liecina viņa iesniegtā amatpersonas deklarācija par 2024.gadu.
Latviju no Ukrainas sasniegusi prieka vēsts – atcelti vairāk nekā trīs mēnešus spēkā bijušie ierobežojumi, kas aizliedza citās valstīs reģistrētiem kravas vagoniem kursēt pa Ukrainas teritoriju. Aizliegums attiecās arī uz AS “Latvijas dzelzceļš” vagoniem, kuriem bija jācieš dīkstāve un zaudējumi.
Šā gada aprīlī LDz pārstāvji piedalījās Krievijas Dzelzceļa transporta padomes sēdē. Publiskotais fakts sabiedrībā izsauca protestu un neizpratni par LDz rīcību laikā, kad Krievija jau četrus gadus karo Ukrainā un civilizētās valstis norobežojas no darījumiem ar iebrucēju neatkarīgā valstī.
Par valsts uzņēmuma “Latvijas dzelzceļš” (LDz) vienīgo reālo aktīvu kļūst tā cieņpilnais nosaukums izmantošanai tam, lai aizsegtu eiro miljardu ierakšanu zemē “Rail Baltica” trasē.
Valdība otrdien pieņēma zināšanai Satiksmes ministrijas (SM) informatīvo ziņojumu par dzelzceļa nozares kapitālsabiedrību integrāciju, kas paredz apvienot VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) meitassabiedrības SIA "LDz Cargo", SIA "LDz ritošā sastāva serviss" un SIA "LDz loģistika", kā arī LDz koncernā kā meitassabiedrību pievienot "Rail Baltica" nacionālo ieviesēju Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL).
Intervijā aģentūrai LETA VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Artis Grinbergs atzīst: "Mēs redzam nepieciešamību atjaunot stacijas funkcionalitāti, bet, cik ātri tas notiks, vēl ir neskaidrs jautājums."
Lai Latvijā pilnībā atjaunotu visus 500 kilometrus dzelzceļa kontakttīklu, patlaban trūkst 40% no nepieciešamā finansējuma, intervijā aģentūrai LETA saka VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Artis Grinbergs. Patlaban gandrīz 90% kontakttīkla jau pārsniedz tam paredzēto kalpošanas ilgumu.
VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) koncerna meitassabiedrību SIA "LDz Cargo", SIA "LDz ritošā sastāva serviss" un SIA "LDz loģistika" apvienošana ļautu ietaupīt vairākus miljonus eiro gadā no administratīvo izdevumu samazināšanas, intervijā aģentūrai LETA sacīja kompānijas valdes priekšsēdētājs Artis Grinbergs.
VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) koncerna apgrozījums pagājušajā gadā, pēc auditētiem datiem, bija 233,738 miljoni eiro, kas ir par 11,3% mazāk nekā 2023.gadā, savukārt koncerna zaudējumi pieauga daudzkārtīgi - līdz 39,438 miljoniem eiro, liecina kompānijas publiskotā informācija.
Lai Latvijā pilnībā atjaunotu visus 500 kilometrus dzelzceļa kontakttīklu, patlaban trūkst 40% no nepieciešamā finansējuma, intervijā aģentūrai LETA sacīja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Artis Grinbergs.
Satiksmes ministrija (SM) veiks aprēķinus par dzelzceļa nozares reformas, kas tostarp paredz SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) integrēšanu VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) koncernā, potenciālo ietaupījumu, trešdien pēc dzelzceļa "Rail Baltica" projekta īstenošanas tematiskās komitejas sēdes aģentūrai LETA sacīja satiksmes ministrs Atis Švinka (P).
VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) izsludinātajā iepirkumā par Juglas un Garkalnes dzelzceļa staciju modernizāciju iesniegta sūdzība, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.
Sestdien elektrovilciena pantogrāfa un kontakttīkla bojājuma dēļ ir traucēta vilcienu kustība Aizkraukles līnijā, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) pārstāvji.
Kamēr starmešu gaismā uzturas nacionālā lidsabiedrība “airBaltic”, ar savām finanšu problēmām ēnā palicis cits Satiksmes ministrijas milzis, kam konstanti nepieciešama valsts nauda izdzīvošanai. Runa ir par Latvijas Dzelzceļu (LDz). Latvijas Televīzijas raidījums “de facto” vēsta, ka, jau ilgstoši sarūkot austrumu-rietumu kravu tranzītam, īpaši strauji pēc Krievijas pilna mēroga iebrukuma Ukrainā un rietumvalstu sankcijām, Ministru kabinets vairākkārt iepludinājis uzņēmumā naudu.
Valdība otrdien atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) rīkojuma projektu, kas paredz palielināt VAS "Latvijas dzelzceļa" (LDz) pamatkapitālu par 46,8 miljonus eiro.