Mūzikas apskats

19.nov
Pašmāju grupas “FunCOOLio” otrais studijas albums izdots zem pašu leibla “Funcoolio Records”. Ieraksts ir pieejams straumēšanas platformās, taču īstiem analogās skaņas cienītājiem ir iespēja pasūtīt fizisku albuma kopiju arī vinila platēs vai kasetēs, izmantojot grupas lapu “Bandcamp” vietnē.
 
12.nov
Britu ekstremālā metāla grupai “Cradle Of Filth” arī pie mums ir kulta statuss, kas daļēji saistīts arī ar šīs blices saistību ar Latviju. Proti, arī jaunā albuma vāciņu ir radījis latviešu mākslinieks Artūrs Bērziņš, kas ir viņa jau trešā šāda veida sadarbība ar britu mūziķiem.
 
6.nov
Komponista un aranžētāja Kristapa Krievkalna viens no jaunākajiem darbiem ir dziesma “Jautājumi līdz Zemes malai”, kuras mūzikas autore un izpildītāja Linda Ziemele, bet teksta - Jānis Zviedris. Šajā dziesmā var dzirdēt arī Kristapa balsi.
 
24.sep
Skotu sintīpopa trio „Chvrches” no Glāzgovas septembrī uzsāka savas pastāvēšanas otro desmitgadi, turpinot tādā pat sastāvā, kādā šī grupa startēja pasaules mūzikas virsotņu iekarošanā - vokāliste Lorena Meiberija, kā arī Aiens Kūks un Martins Dohertijs pie elektroniskajiem instrumentiem.
 
26.aug
Ar pārsteidzoši vērienīgu un aktīvu reklāmas kampaņu (LTV “Rīta Panorāma”, Radio SWH rīta programma utt.) vakar klajā nāca jaunās dziedātājas un dziesmu autores Emīlijas debijas garadarbs.
 
23.aug
Pagājušā gadsimta 80. gadu pirmajā pusē smagās mūzikas pasauli plosīja amerikāņu “glam metal” grupa “Twisted Sister” ar nedaudz (vai diezgan) “uz augšu pasisto” vokālistu Dī Snaideru priekšgalā.
 
19.aug
Aptuveni pirms gada apskatnieks savu recenziju par amerikāņu “The Killers” jaunāko studijas ripuli “Imploding The Mirage” sāka ar vārdiem “tikai sestais studijas ripulis grupas teju divdesmit gadu ilgajā mūžā – maz?”. Nu jāsaka “jau otrais grupas studijas albums gada laikā – vai nav par daudz?”. Starp abiem izdevumiem tiešām nav pagājis pat gads – “The Killers” iepriekšējais albums pērn oficiāli tika izdots 21. augustā, bet šis darbs datējams ar 13. augustu.
 
18.aug
Kaut kā jau bija piemirsies par kanādiešu smagās mūzikas lēdijas Lī Āronas (Karena Laina Grīninga) eksistenci, lai gan viņa 80. gadu sākumā bija viena no sieviešu grūtā ceļa metālmūzikā aizsācējām.
 
17.aug
Runājot par rokmūzikas ģitāras virtuoziem, 80. – 90. gados pirmām kārtām tika piesaukti trīs – Stīvs Vei, Džo Satriani un Ingvī Malmstīns. Slavenajam zviedram Malmstīnam nupat apritēja 58 gadi, un tikpat nesen viņš laida klajā savu kārtējo soloalbumu – kopumā viņa kontā ierakstāms 21 dažādos sastāvos un individuāli izdots studijas lieldarbs.
 
16.aug
Atzīmējot leģendārās hiphopa apvienības “Cypress Hill” viņu slavenā debijas albuma 30 gadu jubileju, “Legacy Recordings”, kas pārstāv katalogu divīziju “Sony Music Entertainment”, izdevuši papildinātu šī diska versiju.
 
9.jūl
Šā mēneša sākumā paviesojoties praktiski jebkurā smagās mūzikas cienītāju saietā, viens no pirmajiem jautājumiem bija “nu, jauno “Pestilence” dzirdēji?!”.
 
19.jun
Pavisam nemanāmi piezadzies latvju superprojekta “Nepāriet” jaunais, pēc skaita otrais, studijas albums.
 
18.jun
Jau piemirsies, vai tas bija reperis ansis, kurš aizsāka šo postu – rakstīt savu vārdu ar mazo burtu, taču nu ir saradusies vesela virkne grupu, kas arī vēlas, lai viņus godātu ar mazajiem burtiem. Ja viņi zinātu, kādas problēmas tas sagādā rakstošajiem medijiem un it īpaši korektūrai, tad varbūt tā nedarītu, lai gan…
 
14.mai
Pagājušajā nedēļā LMT “Facebook” kontā, LMT Viedtelevīzijā un LMT “Straumē” tiešraidē audio/vizuālā paplašinātās realitātes koncertā varēja skatīties un klausīties latvju mūziķa un elektroniskās mūzikas producenta Rick Feds (īstajā vārdā Rihards Fedotovs – tas pats puisis, kas manīts arī pie supergrupas “Jumprava” bungām tās jaunāko laiku sastāvā) debijas albuma “Future Human” prezentāciju. Šī albuma tapšana ilgusi četrus gadus, tajā piedalījušies dziedātāja Amira B no Ņujorkas, repa izpildītājs KdotMelody no Londonas un pašmāju mūziķi – dziedātāja Una Daniela, reperi ansis un March, kā arī producents NiklāvZ.
 
7.mai
Kamēr pie mums dominē pārliecība, ka “nu metal” ir miris, Atlantijas okeāna otrā pusē tas piedzīvo otro elpu, var pat teikt – kārtīgu uzrāvienu. Rietumu mūzikas kritiķi šo jauno “nu-metal” vilni sauc par NWONM jeb “nu wave of nu metal” (jeb “nu core”).
 
16.apr
Viens no šī brīža aktuālākajiem Dānijas popmūziķiem Christopher (pilnā vārdā Kristofers Lunds Nīsens) bija tikai 20 gadus jauns, kad jau ieguva plašu uzmanību savas valsts ietvaros.
 
9.apr
Imanta Ziedoņa fonds “Viegli” izdevis mūzikas ierakstu “Desmit pāri”, kurā dubultplates un CD formātā apkopotas 16 klausītāju jau iepazītas un iemīļotas fonda melodijas, kas šoreiz ierakstītas kopā ar Vidzemes kamerorķestri diriģenta Andra Veismaņa vadībā. Albums radīts mūziķu Renāra Kaupera, Jāņa Holšteina-Upmaņa (Goran Gora), Māras Upmanes-Holšteines, Jāņa Strapcāna un Raimonda Gusareva vadībā.
 
19.mar
Daugavpiliešu vikingmetāla grupa “Varang Nord” vairākās lietās bijuši pirmrindnieki – tā ir pirmā grupa no Latvijas, kas uzvarējusi Vācijā notiekošā prestižā metālfestivāla “Wacken Open Air” grupu konkursā (2019); tā ir pirmā (un vienīgā) metālmūzikas grupa, kurai tikusi dota iespēja iesākt “Muzikālās bankas” noslēguma ceremonijas šovu (2019, ar dziesmu „Stuojīs”); tā ir laikam vienīgā metālmūzikas apvienība, kuras sastāvā ir akordeoniste (Jeļena Kaļniša) utt. “Pārķiuņa Uomurs” šīs grupas karjerā skaitās ceturtais studijas garadarbs – pēc “Fire Of The North” (2014), “Master Of The Forest (2015) un “Call Of Battle” (2017).
 
12.mar
Humorroka grupa “Pirmais Kurss” 9. martā izdeva otro studijas albumu “Interkurss”, turklāt pamanījās sarīkot arī tā prezentācijas pasākumu jeb, kā to paši pieteica, “albuma klausīšanās ceremoniju” – protams, internetā (savā “Facebook” lapā), attālināti un tiešsaistē, no studijas Andrejsalā.
 
19.feb
Pagājušais gads pašmāju metālmūzikā iesākās un noslēdzās grupas “Catalepsia” zīmē: pirmajos mēnešos viņi vēl paguva uzspēlēt dažos sava albuma “Inheritance” prezentācijas pasākumos (neticēsiet, bet klātienē!), savukārt decembrī viņi bija pirmie un pagaidām laikam arī vienīgie, kuri smagās mūzikas cilvēkiem atrādīja kovidlaiku koncertu perspektīvāko formātu, proti, uzstāšanās atrādīšanu “online” interneta režīmā.